Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 57

Ämne: Redigera inlägg inaktiverat?

  1. #21
    Helt original TurboAndes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    676

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Kan inte lägga in bilder på nytt i gamla trådar i min projekttråd. Bilderna är upplagda på Geting och numera borttagna
    Ingen särskild rolig projekttråd då.

    Hur svårt kan det vara att fixa detta?
    SAAB 900 Turbo Lyx -83, SAAB 9000 Aero -93
    SAAB 9-5 ARC -05, SAAB 9-5 Vector -08

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Säter
    Inlägg
    9

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Har inte detta på gott lite väl länge?!

    Kom igen admin och ändra, tack!
    Saab 9-3 AERO ägare

  3. #23
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Jaha. Det är ingen moderator eller admin som ens har kommenterat detta, förutom LM:s lustiga kommentar. Kan inte någon iallafall skriva vad som händer? Är det en miss vid uppgradering som ska rättas till snarast möjligt, eller någon planerad ändring? Alla har säkert förståelse för att inte allting kan göras på studs, men lite info hade väl inte skadat...
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #24
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 126

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Läget är sådant att på grund av många skilda meningar angående hur STCS ska finnas på internet och hur det ska fungera rent praktiskt går det inte finna en lösning på ens detta simpla problemet just nu, diskussioner kommer att föras om en långvarig lösning på många problem som finns i dagsläget och ni får hålla er till tåls till detta skett.

    Mer än så tänker jag inte skriva och hoppas därför att ni finner er med detta svar.

  5. #25
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Tack Mikael! Då har vi ett svar så långt iallafall.

    Edit: Det verkar som att geting.se har problem med en del bilder (borttappade???) som inte går att nå. Då finns det nog många som skulle vilja uppdatera projekttrådar mm med återupplagda bilder.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #26
    Helt original TurboAndes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    676

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Bra med en förklaring.
    SAAB 900 Turbo Lyx -83, SAAB 9000 Aero -93
    SAAB 9-5 ARC -05, SAAB 9-5 Vector -08

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    567
    Medlem#
    4125

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Citat Ursprungligen postat av Bagarn
    Går väl bara att ändra rubriken på sin projekttråd t ex genom att redigera det första inlägget?
    Nej de verkar inte gå heller??
    Jag brukar alltid ändra i trådens rubrik / namn med nytt datum, men de fungerar ju inte nu. Hur går de med detta problemet? Löst snart?

  8. #28
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Om meningsskiljaktigheterna drar ut på tiden, så får man ju lösa det genom att först fixa så att det fungerar som tidigare. Sedan får man ta ev. ändringar senare om det blir bestämt så. Det här med "Redigering inaktiverat" tror jag ju inte egentligen är något som borde vara ett problem i sig, alltså beslutsmässigt. Jag tror ju att det bara är något som är orsakat av uppgraderingen/flytten på något sätt.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  9. #29
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Om meningsskiljaktigheterna drar ut på tiden, så får man ju lösa det genom att först fixa så att det fungerar som tidigare.
    Bra synpunkter. Men jag kan i all välmening förklara för er i punktform eftersom själva problemet verkar vara svårt för alla att förstå:

    * Det är i dagsläget helt omöjligt att göra någonting administrativt i forumet just nu. Helt oberoende av hur mycket ni än vill att vi ska kunna göra det så kan vi inte det. Orsaken är inte viljan, kunnandet eller ett tekniskt problem utan orsaken är av praktisk natur och helt omöjligt att göra någonting åt innan grundfrågan är löst vilket med förhoppning kan ske med de diskussioner som redbull pratar om (diskussionerna kommer förhoppningsvis att ske i helgen).

    * Det är i dagsläget helt omöjligt att flytta eller "göra tillbaka" forumet som det var på grund av punkt 1.

    * Det är i dagsläget helt omöjligt att nedgradera versionen på forumet till som det var innan på grund av punkt 1.

    * Innan vi haft diskussionerna så är det ingen mening (trots att det är en god och välvillig tanke bakom) att: komma med förslag, erbjuda hjälp, önska, klaga eller be, för det kommer inte att lösa någonting eller hjälpa ett dugg innan vi har haft diskussionerna och kunna lösa problemet med punkt 1.

    * Har ni klagomål ni vill framföra så kan vi ta dom efter diskussionerna vi ska ha eller att vi då kan tala om vem ni bör lämna klagomålen hos. Innan diskussionerna är det ingen mening eller vits med detta för det kommer inte att lösa någonting alls.

    * Med ovan nämnda i åtanke: STÅ UT med hur det är nu till diskussionerna varit. Vill ni så förtvivlat gärna uppdatera era projekttrådar, gör nya inlägg i er tråd och "smäll ihop" inläggen sedan när allt funkar. Att ni inte kan ändra rubriken får ni lov att försöka stå ut med så länge. Är ni i desperat behov av att ändra någonting, kontakta någon moderator via PM eller "rapport" funktionen och förklara vad ni vill ha ändrat så kan vi kanske hjälpa er.

    * Vi KOMMER att meddela hur det går i diskussionerna och när saker och ting kan tänkas fungera normalt igen.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  10. #30
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Tack Kongo!

    Bra synpunkter. Men jag kan i all välmening förklara för er i punktform eftersom själva problemet verkar vara svårt för alla att förstå:


    Njaa, inte riktigt sant tycker jag. Problemet är väl snarare att det inte alls framgick i Mikaels (redbulls) inlägg hur allvarligt problemet är.

    Så här uttrycktes det ju inte t.ex:

    helt omöjligt att göra någonting administrativt i forumet just nu.

    Då blir det ju genast lite annorlunda. Enligt Mikaels inlägg så kunde man tolka det, och gjorde förmodligen det om man inte är insatt i frågan, som att en del saker med webbsidan och dess framtida utformning/upplägg ska diskuteras och bestämmas. Inte att det inte gick att göra någonting alls. Då är iallafall jag nöjd med svaret så här långt. Jag tror också att många nu fått lite bättre förståelse för nivån på problemet. Jobba nu på med diskussionerna och låt det bli en bra lösning!
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  11. #31
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Hur ska man göra med annonser då?

    Jag hade ut en annons om att jag behövde köpa vinterdäck, vilket jag redan har gjort men det fortsätter ju att komma in svar på min annons, vilket skapar onödigt arbete för dem som svarar och mer onödigt arbete för mig som måste sitta och ursäkta mig att jag redan köpt däck.

    Ska man kontaka MOD/Admin för att radera eller vad ska man göra?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  12. #32
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Det kan du göra om du vill.

    Vi har nu haft ett möte moderatorer-styrelse så håll ett öga på klubbens hemsida (ni vet, www.stcs.nu ) där ordförande Claes kommer lägga ut mer info i början på nästa vecka.

  13. #33
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    987

    Kan man inte längre redigera trådrubrik i sina egna trådar?

    Har observerat att en aktiv tråd som jag skapat skulle behöva en ändring i rubriken som man kunde göra förut. Inget måste men jag ville ändra den i mitt senaste inlägg då rubriken numera efter vissa klarheter missvisar mina slutliga funderingar....

    Har den funktionen försvunnit eller är det jag som drabbats av "så nära att jag inte såg" syndromet?


    MVH J
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  14. #34
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 904

    Re: Kan man inte längre redigera trådrubrik i sina egna tråd

    Citat Ursprungligen postat av Johannyman
    Har den funktionen försvunnit eller är det jag som drabbats av "så nära att jag inte såg" syndromet?
    I alla fall avseende redan existerande trådar: http://forum.saabturboclub.com/viewt...?f=11&t=294440

    Fast varför han som enligt uppgift numera har tillgång till att administrera forumet ändå inte gör det har jag inget bra svar på.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  15. #35
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    987

    Re: Kan man inte längre redigera trådrubrik i sina egna tråd

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Johannyman
    Har den funktionen försvunnit eller är det jag som drabbats av "så nära att jag inte såg" syndromet?
    I alla fall avseende redan existerande trådar: http://forum.saabturboclub.com/viewt...?f=11&t=294440
    Dra på trissor.

    Tack för informationen!
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  16. #36
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555

    Re: Kan man inte längre redigera trådrubrik i sina egna tråd

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Johannyman
    Har den funktionen försvunnit eller är det jag som drabbats av "så nära att jag inte såg" syndromet?
    I alla fall avseende redan existerande trådar: http://forum.saabturboclub.com/viewt...?f=11&t=294440

    Fast varför han som enligt uppgift numera har tillgång till att administrera forumet ändå inte gör det har jag inget bra svar på.
    Vem är det då?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  17. #37

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Det kan du göra om du vill.

    Vi har nu haft ett möte moderatorer-styrelse så håll ett öga på klubbens hemsida (ni vet, http://www.stcs.nu ) där ordförande Claes kommer lägga ut mer info i början på nästa vecka.
    Fortfarande ingen info och "början av nästa vecka" har redan passerat.

  18. #38
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 904

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Det kan du göra om du vill.

    Vi har nu haft ett möte moderatorer-styrelse så håll ett öga på klubbens hemsida (ni vet, http://www.stcs.nu ) där ordförande Claes kommer lägga ut mer info i början på nästa vecka.
    Fortfarande ingen info och "början av nästa vecka" har redan passerat.
    Den info som lämnats är: http://forum.saabturboclub.com/viewt...p?f=9&t=295882
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  19. #39
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 904

    Re: Kan man inte längre redigera trådrubrik i sina egna tråd

    Slår ihop inläggen till en tråd.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  20. #40

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Fortfarande ingen info och "början av nästa vecka" har redan passerat.
    Den info som lämnats är: http://forum.saabturboclub.com/viewt...p?f=9&t=295882
    Ja den tråden har jag läst men vad för info ska publiceras på hemsidan i "början av nästa vecka" det är det jag vill veta, inte vad som redan publicerats.

    Året börjar ju ta slut och det börjar bli dags att evt förnya medlemskapet och kan vara bra att veta om forumet kommer att "fungera" innan man betalar.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Äntligen, problemet löst! OG9-5
    Av FenioN i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 18:10
  2. [LÖST] Problem att montera pinnskruv
    Av Hedley i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 18:03
  3. [LÖST] Ni som kan G-tech?
    Av 9-3 Mike i forum Allmänt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-05-07, 12:01
  4. [LÖST] Problem med startmotor OG900
    Av 900aero84 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 22:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •