Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 57 av 57

Ämne: Redigera inlägg inaktiverat?

  1. #41
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Ja den tråden har jag läst men vad för info ska publiceras på hemsidan i "början av nästa vecka" det är det jag vill veta, inte vad som redan publicerats.

    Året börjar ju ta slut och det börjar bli dags att evt förnya medlemskapet och kan vara bra att veta om forumet kommer att "fungera" innan man betalar.
    Att forumet kommer att fungera minst lika bra som idag kan vi nog utgå från och förhoppningsvis kommer bristerna som uppstod i samband med flytten att kunna åtgärdas inom kort.
    Om det är tillräckligt för dig måste du själv avgöra.

    Vad gäller info från styrelsen kan endast representanter från denna lämna sådan, inte vi moderatorer som mer frekvent uppehåller oss på forumet.

    Jag förstår din törst efter info förmodligen mer än du tror.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  2. #42

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Ja den tråden har jag läst men vad för info ska publiceras på hemsidan i "början av nästa vecka" det är det jag vill veta, inte vad som redan publicerats.

    Året börjar ju ta slut och det börjar bli dags att evt förnya medlemskapet och kan vara bra att veta om forumet kommer att "fungera" innan man betalar.
    Att forumet kommer att fungera minst lika bra som idag kan vi nog utgå från och förhoppningsvis kommer bristerna som uppstod i samband med flytten att kunna åtgärdas inom kort.
    Om det är tillräckligt för dig måste du själv avgöra.

    Vad gäller info från styrelsen kan endast representanter från denna lämna sådan, inte vi moderatorer som mer frekvent uppehåller oss på forumet.

    Jag förstår din törst efter info förmodligen mer än du tror.
    Ja man får väll vänta och se, men om det redan finns administratörer så är det förvånade att dom inte fixat till problemen då det rör sig om ett enkelt ingrepp som tar max 2min att ordna....

  3. #43
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Svaret är enkelt: Det finns ännu ingen administrator av forumet.

  4. #44

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Svaret är enkelt: Det finns ännu ingen administrator av forumet.
    Ok då missuppfattade jag LM´s inlägg. Tolkade det som att det redan var klart.
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Fast varför han som enligt uppgift numera har tillgång till att administrera forumet ändå inte gör det har jag inget bra svar på.

  5. #45
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Det skulle ha varit klart, men dragit ut på tiden, på grund av arbetsbelastning.

  6. #46
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Detta problem löst.

  7. #47
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 866
    Medlem#
    4458

    Re: Redigera inlägg inaktiverat?

    Kanon! Tackar!

    Jag tror många blir glada!
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  8. #48

    Re: *Problemet nu löst* Redigera inlägg inaktiverat?

    Vaddå löst? Jag kan inte svara i min annons-tråd

  9. #49
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626

    Re: *Problemet nu löst* Redigera inlägg inaktiverat?

    Citat Ursprungligen postat av malaguti_fabbe
    Vaddå löst? Jag kan inte svara i min annons-tråd
    Ingen kan svara i sin annons, det är en funktion som är avstängd och har debaterats mycket här. Inget problem mao.

  10. #50

    Re: *Problemet nu löst* Redigera inlägg inaktiverat?

    ok då, trodde nån fixat det

  11. #51
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: *Problemet nu löst* Redigera inlägg inaktiverat?

    Citat Ursprungligen postat av malaguti_fabbe
    ok då, trodde nån fixat det
    Man kan ju inte "fixa" något som inte är trasigt, eller hur?

    Däremot kan du REDIGERA dina annons-inlägg men inte SVARA på dom.

    (Vid redigering så måste vi godkänna de på nytt så det kan dröja ett tag innan redigeringen går igenom)

    Vanliga inlägg ska du däremot kunna redigera utan problem...
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  12. #52

    Re: *Problemet nu löst* Redigera inlägg inaktiverat?

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Citat Ursprungligen postat av malaguti_fabbe
    ok då, trodde nån fixat det
    Man kan ju inte "fixa" något som inte är trasigt, eller hur?

    Däremot kan du REDIGERA dina annons-inlägg men inte SVARA på dom.

    (Vid redigering så måste vi godkänna de på nytt så det kan dröja ett tag innan redigeringen går igenom)

    Vanliga inlägg ska du däremot kunna redigera utan problem...
    Har tydligen missförstått det hela. Har redan redigerat en gång, tänkte underlätta för alla genom o skriva ett nytt inlägg bara. Varför kan man inte svara på annonser?

  13. #53
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: *Problemet nu löst* Redigera inlägg inaktiverat?

    Citat Ursprungligen postat av malaguti_fabbe

    Har tydligen missförstått det hela. Har redan redigerat en gång,
    Ja missförstånd är lätt hänt ibland.

    Citat Ursprungligen postat av malaguti_fabbe
    tänkte underlätta för alla genom o skriva ett nytt inlägg bara.
    Nja, men blir det verkligen så underlättande för alla att du skriver två inlägg som folk skulle behöva läsa istället för att du bara redigerar ett inlägg och får med all information där?

    Vi måste ju ändå godkänna det som skrivs i annonstorgen då det tyvärr är så att väldigt många som skriver på annonstorgen inte klarar av att följa de väldigt enkla regler och riktlinjer som finns för annonstorgen. Vi har provat det i omgångar under flera år förut men det funkar helt enkelt inte att ha det så. Och så vitt jag vet så blir det då så att vi måste godkänna alla inlägg som görs under den avdelningen och ska vi ändå godkänna alla inlägg så blir det dels mycket mer jobb för oss att ta oss igenom vilket skulle få dröjsmål för allas annonser då vi får mycket mer att göra om vi ska följa upp hela trådar än bara ett inlägg per tråd.

    Då tycker jag i alla fall att det är bättre att vi får godkänna eller avslå en annons en eller någon enstaka gång och att diskussionen/kommunikationen får ske mellan säljare/köpare på ett privat sätt via mail/PM/telefon eller liknande än att vi fortlöpande ska behöva jaga/klaga/be folk om rätt information och följa/följa upp långa trådar och diskussioner angående annonser.

    Citat Ursprungligen postat av malaguti_fabbe
    Varför kan man inte svara på annonser?
    Pja. Om man vänder på det.. VARFÖR ska du svara på annonser direkt i tråden? Det finns ju PM/Mail och ibland telefon?

    Exakt orsak till att man en gång har valt att begränsa det vet jag inte, men förutom det jag redan nämnt så kan jag ju tänka mig flera orsaker och det finns säkert lika många till, exempelvis:

    * att det bland annat är att förhindra långlivade annonser där man postbumpar eller diskuterar upp annonsen vecka in och vecka ut eller:

    * att man vill slippa annonser som leder till rena diskussioner där varor diskuteras eller diskussioner som "jaha fan, Gösta, ska du sälja bilen!?".

    * att moderatorer förutom de vanliga trådarna ska sitta och följa annons-trådar i flera veckor och kolla så att allt går rätt till då man redan i dagsläget har fullt upp med att bara godkänna eller avslå annonser.

    * Den som annonserar och de som letar efter annonser har så vitt jag kan förstå oftast inget behov eller önskan av att diskutera eller få/ge bud eller frågor om objektet direkt i tråden utan kanske föredrar att bli kontaktade via t ex mail, PM eller telefon och kanske inte främst i tråden på forumet. Jag vet att i alla fall jag inte föredrar sådana diskussioner på forumet utan via andra medier.

    * att annonstrådar som skulle vara kanske flera sidor och dessutom "överlever" längre om de hålls igång gör att det tar mer utrymme och serverutrymme kostar pengar. Även om annonstorgen hjälper till att dra folk till forumet så tycker jag ändå att annonstrådar inte räknas som att de ändå "ger" lika mycket värdefull information inför framtiden eller forumet som sådan som trådar som skapas under någon av de andra forumdelarna. Enkelt uttryckt; kostnaden som diskussionstrådar i annonstorgen skulle kosta kan hellre läggas på de övriga trådarna i forumet. (kom ihåg att forumet och annonseringar på forumet är helt gratis)

    Finns säkert fler orsaker som sagt, men det är några jag kan gissa på.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  14. #54

    Re: *Problemet nu löst* Redigera inlägg inaktiverat?

    Utförliga svar gillar, tack o bock. Nu förstår jag varför jag kör Saab, vi tänker ett steg längre :P Ne, skämt osido, har fått svar på allt nu, såklart.

  15. #55
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: *Problemet nu löst* Redigera inlägg inaktiverat?

    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  16. #56
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    567
    Medlem#
    4125
    Jag har försökt ändra rubrik på mina trådar, men misslyckats. Hur går jag tillväga?

  17. #57
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Prova avancerat läge, ej snabbredigering
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Äntligen, problemet löst! OG9-5
    Av FenioN i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 18:10
  2. [LÖST] Problem att montera pinnskruv
    Av Hedley i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 18:03
  3. [LÖST] Ni som kan G-tech?
    Av 9-3 Mike i forum Allmänt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-05-07, 12:01
  4. [LÖST] Problem med startmotor OG900
    Av 900aero84 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 22:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •