Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: STCS klubbshop

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    86

    STCS klubbshop

    Någon som vet hur man går tillväga för att beställa ur våran klubbshop? Ska man skriva in det i meddelande rutan och betala samtidigt? Om man har flera olika saker? Hur gör man då?
    Saab 9-5 2,3T

  2. #2
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: STCS klubbshop

    Som jag förstår det så ska man skriva rubriktexten för det man vill ha i meddelanderutan vid inbetalningen.
    Om man vill ha mer än en sak så skriver man alla saker.
    Nu kommer jag inte ihåg exakt hur många, men betalar du via din Internetbank så kan du ju få upp flera rader som borde räcka mer än väl.
    Hur mycket text som får plats på ett inbetalningskort vet jag inte då jag aldrig har använt ett sådant.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  3. #3
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: STCS klubbshop

    Finns det några planer på att skaffa en fungerande klubbshop?
    All credit till gänget som lägger ner tid och energi på befintlig shop, men den är helt otroligt ineffektiv och snarast patetisk.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  4. #4
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: STCS klubbshop

    Hej!

    Jag har sett era synpunkter och förmedlar dom vidare internt i styrelsen.

    Med Vänliga Hälsningar
    Michael Törnros
    Redaktör TurboTrycket
    Saab Turbo Club of Sweden
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: STCS klubbshop

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Finns det några planer på att skaffa en fungerande klubbshop?
    All credit till gänget som lägger ner tid och energi på befintlig shop, men den är helt otroligt ineffektiv och snarast patetisk.
    Alltid lika trevligt med någon som klagar och inte kan komma med något konstruktivt.
    Hur mäter du effektivitet? är det med avseende på leveranstid du uttalar dig?
    Upplägget vi jobbar med idag är skapat för att till minimal merkostnad kunna erbjuda våra medlemmar i klubben att köpa lite klubbprylar under den del av året då vi inte har så många träffar.
    Beställningar hanteras via ett separat plusgiro för att inte riskera att "tappas bort" i den stora ström av inbetalningar som kommer på vårt vanliga plusgiro och avlasta kassören från en massa sorteringsarbete.
    Vad du menar med patetisk vet jag inte men om det är vårt "enkla" upplägg med bilder och text på hemsidan som får dig att tycka att vår shop är patetisk så visst får du tycka det men vårt mål med shoppen i denna form var att göra den enkel att hantera och billig för medlemmar att beställa ur då inga postförskottsavgifter eller frakt tillkommer.

    Och tro det eller ej, men våra medlemmar verkar vara ganska priskänsliga när det handlar om saker som dessa.
    Att vi vill ha det enkelt är också för att det skall vara möjligt att hantera det hela helt idéellt.
    Vi slipper också risken med returnerade varor då beställaren inte löst ut dem på postförskott då vi i vårt fall jobbar med förskottsbetalning.

    Vi har medvetet valt att inte erbjuda kläder där en storleks-problematik kan förekomma.

    Att det ibland tar lite tid kan bero på antingen väldigt många beställningar på kort tid eller ibland väldigt få beställningar, då jag samlar ihop ett antal innan jag åker ner och kör en packningskväll i lokalen. Någon enstaka gång kan det bero på att jag har fullt upp med annat på min fritid, men detta faktum påverkar sällan leveranstiden i någon märkbar utsträckning.

    Av antalet beställningar att dömma så är det trots allt ganska många som uppskattar möjligheten att kunna beställa på detta vis.
    Vi har tidigare provat att jobba med postförskott men med dåligt utfall både vad gäller antal beställningar och antalet returer beroende på ej utlösta varor.

    Gänget som du tackar är "hela jag" då jag själv sköter klubbshoppen.

    Om du trots allt har någon konstruktiv idé som inte går ut på att jag varje kväll skall stå och packa beställningar är du välkommen att maila mig på: president@saabturboclub.com

    Mvh

    Claes Robertsson
    Ordförande
    Klubbshopsansvarig
    Saab Turbo Club of Sweden

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: STCS klubbshop

    Citat Ursprungligen postat av Cagner
    Någon som vet hur man går tillväga för att beställa ur våran klubbshop? Ska man skriva in det i meddelande rutan och betala samtidigt? Om man har flera olika saker? Hur gör man då?
    Hoppas att inte vår instruktion på hemsidan är helt obegriplig när det gäller beställningar.
    Du skriver vad du vill ha och sätter in ett belopp motsvarande de saker du beställer.
    Vill du beställa flera varor och detta inte får plats på din textrad så är det ju bara att göra en beställning till, då vi ändå inte tar ut någon expeditionskostnad eller frakt som fördyrar din totala beställning.

    Mvh

    Claes Robertsson
    Ordförande
    Klubbshopsansvarig
    Saab Turbo Club of Sweden

  7. #7
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: STCS klubbshop

    Verkar som om jag trampat på ömma tår. Det var inte min mening.
    Jag tar min konstruktiva kritik via mail precis som efterfrågades.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: STCS klubbshop

    Aktare för att trampa Gurun på tårna.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

Liknande ämnen

  1. Klubbshop? Vart har den tagit vägen?
    Av PG_9000 i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 13:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •