Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33

Ämne: Vilken kaffemaskin?, tipsa en kaffehatare

  1. #21
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 122

    Re: Vilken kaffemaskin?, tipsa en kaffehatare

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Ja nej, driftpriset är ingen viktig parameter, det viktigaste är en snygg liten och smidig maskin som snabbt och enkelt gör gott kaffe

    Lutar faktiskt åt en DeLonghi Circulo http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=756275 farsan köpte en sån nyligen och han är riktigt nöjd,

    Nån mer som har denna maskin?
    Titta efter den du tycker är snyggast då?

    Jag anser inte att podmaskiner är smidiga då utbudet av nytt kaffe i vissa fall kan finnas för långt bort, är mitt kaffe slut på morgonen vill jag kunna gå till närmaste affär och köpa nytt.

    Men det beror väl på hur man är som kaffedrickare antar jag.

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    109

    Re: Vilken kaffemaskin?, tipsa en kaffehatare

    Citat Ursprungligen postat av redbull
    Jag anser inte att podmaskiner är smidiga då utbudet av nytt kaffe i vissa fall kan finnas för långt bort, är mitt kaffe slut på morgonen vill jag kunna gå till närmaste affär och köpa nytt.
    poddar till Dolce Gustos maskiner säljs på ICA, men visst är det smidigare med vanligt bryggkaffe.
    9-3SS Vector

  3. #23
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Vilken kaffemaskin?, tipsa en kaffehatare

    Är det?, inte för att jag brygger kaffe särskilt ofta, men jag vill iaf gärna slippa slabba med filter och kaffesump.

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    109

    Re: Vilken kaffemaskin?, tipsa en kaffehatare

    Smidigare att inhandla..
    Annars håller jag med dig, och det är en av anledningarna till att jag skall köpa mig en podmaskin själv.
    9-3SS Vector

  5. #25
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Vilken kaffemaskin?, tipsa en kaffehatare

    Jag kör Lapavoni europiccola. Skit-snygg och det finns pods till den. Så den behöver inte vara svår.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  6. #26
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Vilken kaffemaskin?, tipsa en kaffehatare

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Jag kör Lapavoni europiccola. Skit-snygg och det finns pods till den. Så den behöver inte vara svår.

    Men hur är tillgängligheten på pods då?, man vill ju helst satsa på en maskin där man kan hitta pods i närmaste ICA-butik och inte bara kunna beställa online.

    Dolce gustomaskinen verkar ju ha blivit lite av en "folkmaskin"

  7. #27
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Vilken kaffemaskin?, tipsa en kaffehatare

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Är det?, inte för att jag brygger kaffe särskilt ofta, men jag vill iaf gärna slippa slabba med filter och kaffesump.
    Om vi ska va ärliga är det ju inte direkt mycket jobb med att stoppa i ett filter, hälla i lite bönor & vatten, när kaffet är klart slänger man filtret med sumpen, tar ju inte många min att göra detta & slabbigt vet jag inte om det är!

    Vi är alldeles för bekväma idag... nu orkar vi inte ens brygga kaffe

  8. #28
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Vilken kaffemaskin?, tipsa en kaffehatare

    Det är ju inte riktigt bara det det handlar om, frugan är ofta på språng och tar gärna en enkel kopp i farten, ofta har hon då på morgonen satt på kaffe i bryggaren som håller sig varmt hyfsat länge i termoskannan, men efter ett tag brukar hon hälla upp i en kopp och värma i mikron, nu vet jag ju inte hur det smakar men man kan ju ana att det inte blir så gott.

    En podmaskin gör en kopp snabbt och ska tydligen smaka mycket bra om man bortser från überkaffenördarna som bara anser att egenmalet kaffe är drickbart.

  9. #29
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Vilken kaffemaskin?, tipsa en kaffehatare

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    En podmaskin gör en kopp snabbt och ska tydligen smaka mycket bra om man bortser från überkaffenördarna som bara anser att egenmalet kaffe är drickbart.
    Jo... säkert smidigt & bra, men ville bara säga att det är ju inte såååå jobbigt & slabbigt att brygga på vanligt vis, men jag fattar precis va du menar!

  10. #30
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 122

    Re: Vilken kaffemaskin?, tipsa en kaffehatare

    Fast nu pratade jag om en helautomatisk espressobryggare. Inte en vanlig bryggare

    Det jag gör är att fylla på kaffe 2-3 gånger per veckan i behållaren och fyller vattentanken en gång om dagen. I övrigt är varje kopp ett knapptryck och en knapp minut bort

    Skulle tro att det är smidigare än podmaskin då du efter varje kopp med podmaskinen faktiskt får avfall att ta hand om

  11. #31
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Vilken kaffemaskin?, tipsa en kaffehatare

    Möjligt att det är så, men tanken att ha en pryl i storlek mikrovågsugn på köksbänken tilltalar mig inte särskilt mycket, sedan tror jag att man har betydligt större smakmöjligheter i en podmaskin.

  12. #32
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220

    Re: Vilken kaffemaskin?, tipsa en kaffehatare

    Tja!

    Fick en Nespresso Citiz D110 av morsan för att ja skulle polera deras bil "vilket ja inte gjort än"

    Har smakat kaffet från några andra maskiner och tycker inte riktigt att dom smakar lika gott som från Nespresson dessutom så finns det väldigt stort urval av kaffe från Nespresso. De har även frakt fritt om man beställer 300 kapslar lr mer.

    Kan varmt rekomendera Nespresso maskin.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  13. #33
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    781

    Re: Vilken kaffemaskin?, tipsa en kaffehatare

    Citat Ursprungligen postat av redbull
    Varför så inne på en kapselmaskin?

    Kör själv med en Siemens TK52002 (finns även i svart, då heter den Bosch men exakt samma maskin) sedan flera år tillbaka och även mina föräldrar har köpt en likadan.

    Är mycket nöjd med den, och skulle aldrig köpa en kapselmaskin, en med kvarn gör istället att du kan köpa kaffebönor i vilken affär som helst, tom små lokala butiker. Dessutom till ett lägre pris per kopp än med en kapselmaskin.
    Slår också ett slag för dessa enkla bosch/siemensmaskinerna, vi har en på kontoret som gått snart ett år trots att det egentligen är en konsument/hemvariant, men den klarar kontorsbelastningen ganska fint verkar det som.
    Bosch har ju en enorm fördel för den som är lite händig, det finns sprängskisser och möjlighet att beställa varenda jäkla skruv i maskinen som reservdel http://www.bosch-eshop.com/eshop/bosch/se/indexa.htm
    Inte gratis eller ens speciellt billigt men försök hitta reservdelar till andra märken t.ex. obh nordica - omöjligt.

Liknande ämnen

  1. Tipsa på rekondare?
    Av SS9000K i forum Stockholm med omnejd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-27, 21:09
  2. Kaffemaskin
    Av Sundance Kid i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-30, 21:30
  3. Låtar alla kan? - Tipsa!
    Av Hjulspinn i forum Musikhörnan
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 10:49
  4. Nån som kan tipsa mig om nytt grafikkort?
    Av Niklas71 i forum Off Topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 18:15
  5. Prisvärd av/dump? Tipsa mig
    Av stefffe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 20:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •