Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Rycker vid gaspådrag OG9-3 2,0t

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    11

    Rycker vid gaspådrag OG9-3 2,0t

    Hej! Jag har ett problem som jag skulle behöva lite hjälp med. Bilen det gäller är en 9-3 2.0t -03.
    På motorvägen ryckte/hackade motorn vid acc från 110-120. Acceleration upp till motorvägsfart var inga problem. Efter att ha stått avstängd i fem minuter dog den efter start ett par gånger. Körde en bit i motorvägsfart med samma reaktion på gaspådrag över 110. Efter nästa stopp dog den dog motorn på samma sätt men gick sen att köra.

    8000-mila service (bara oljebyte?) är nyligen gjort.
    Ganska nyligen dragit upp båten och baxat runt på uppläggningsplatsen, men sånt borde väl snarare ge något på kopplingen.
    Den luktar lite glykol men temperturmätaren stod mitt på det gröna.

    Tändkasset, tändstift och spjällhus är såna ord som jag tycker mig ha läst i såna här sammanhang. Någon som har några idéer?

    Per

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458

    Re: 9-3 2.0t rycker vid gaspådrag

    Är det en ng9-3 eller og9-3, alltså "nya" eller "gamla" 9-3:an? Båda finns som MY03. Är det den nya så finns det ingen tändkassett, däremot separata tändspolar. Du har ingen CE-lampa tänd?
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    11

    Re: 9-3 2.0t rycker vid gaspådrag

    Det är en og9-3 och jag tror inte att CE-lampan lös, men kan inte lova något. (frågar åt fars räkning, 65mil bort...)

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    11

    Re: 9-3 2.0t rycker vid gaspådrag

    Så, efter en dag hos verkstad kunde det konstateras att det var bränslepumpen som var slut. Är det inte lite tidigt efter 8000mil? Brukar inte dessa dö rakt upp och ner? Den här var bara halvslut...Någon som varit med om något liknande?

    Per

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Rycker vid gaspådrag NG9-3 B207
    Av Makowski i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 15:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •