Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: 9-5 -99, bensinmätaren visar bara halv tank

  1. #1

    9-5 -99, bensinmätaren visar bara halv tank

    tankade full tank idag, men mätarn visade bara halv, vad är fel ? farsan sade det kunde vara sensorn i tanken, vart sitter den?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92

    Re: bensinmätarn visar bara halv tank

    Citat Ursprungligen postat av sheridan
    tankade full tank idag, men mätarn visade bara halv, vad är fel ? farsan sade det kunde vara sensorn i tanken, vart sitter den?
    Det är ju extremt svårt att säga när man inte vet vad det är för bil du har.
    Kör:
    Saab 9-3 Aero -01 Nergraderad till vinterbil.

    Audi S4 Cab -04 som sommar bil.

  3. #3

    Re: bensinmätarn visar bara halv tank

    saab 9-5 99a

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    421

    Re: bensinmätarn visar bara halv tank

    Jag bytte bensin pump hos en icke saab verkstad och dom hade väl inte helt koll på att man skulle kolla hur den satt innan så efter det så visade den bara halv när det va fullt.

    Det jag gjorde va att jag körde den tills sid stod på 0.0 km DTE och sen tankade jag fullt så visste jag hur mycket jag hade i tanken när den va på 0.0 vilket va ungefär 5 liter för mig.
    Kör 9-5 aero -02 http://www.garaget.org/?car=216769
    Såld 9-3 LTT med BSR steg 1

  5. #5

    Re: 9-5 -99, bensinmätaren visar bara halv tank

    Lånar denna tråd också. Min soppa pump la av mitt på vägen i för en månad sen när jag stannade vid rödljusen. Min farsa som jobbar på bilskrot kom då till mig och så bytte vi ut den på plats,. saken är den att den pumpen han gav mig kom från en 9000 eller 900 vet inte exakt vilken modell. Saken är den att mätaren visar inte rätt nu, Vi full tank visar den 3/4 dels tank, så jag litar inte helt hundra på detta. Går det att justera detta på något sätt. Farsan snackade om att man kunde byta själva Givaren så att den visar rätt. någon som har någon erfarenhet av detta.

    Min bil i fråga är en 95 2.3 t 2001
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  6. #6

    Re: 9-5 -99, bensinmätaren visar bara halv tank

    bump
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    698
    Medlem#
    8122

    Re: 9-5 -99, bensinmätaren visar bara halv tank

    Min tankmätare visade också fel, först visade den helt slut sen stannade den på 1/4. Jag plockade ur armaturen kollade alla sladdar med multimeter, gjorde rent mätaren och monterade allt rätt igen. Kolla så att armaturen hamnar rätt igen när det monteras i, finns märkning på tank resp armatur. Och nu verkar den fungera perfekt

    Mvh
    Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

Liknande ämnen

  1. MY05 9-5 2,0t tankmätare visar bara halv tank
    Av little_e i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-08, 12:12
  2. Acc skillnader varmt/kallt/full tank/halv tank/ACC av-på
    Av Sasse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 08:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •