Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: 9-3 SC Linear 07 Anniversary Edition

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    40

    9-3 SC Linear 07 Anniversary Edition

    Har köpt en Saab 9-3 SC Linear 07 som jag ska få hämta ut senare i veckan och har lite funderingar om vad "Anniversary Edition" innebär.
    Säljaren nämnde bara lite snabbt att det va en "jubileumsbil" men inte vad det innebar.
    Jag trodde först att det bara va andra fälgar men efter lite googlande så såg jag på denna sida att det tydligen va mer godis som ingick.
    Nu funkar inte länken där för mer info så jag tänkte att jag skulle kolla här.
    "ProPerformance-paketet", innehåller det något mer än elmanövrerad förarstol?
    Pluspaket, vad ingår där?
    Sen står det även "uppgraderat ljudsystem", en vanlig Linear ska innehålla Premium 70 som jag förstår det, är det då ett Premium 150 som sitter i?
    Och i så fall vad innehåller ett Premium 150 i en 9-3 SC?
    Har som sagt letat runt lite på nätet och kollat Saab's hemsida men där hittar jag bara info om nya Saabar.
    Vart många frågor här men hoppas att det är någon som kan ge mig lite klarhet i det hela.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Nära Gbg
    Inlägg
    213

    Re: 9-3 SC Linear 07 Anniversary Edition

    Citat Ursprungligen postat av Sputte
    Och i så fall vad innehåller ett Premium 150 i en 9-3 SC?
    Tre högtalare i instrumentbrädan, en bas i vardera framdörr och två högtalare i bakluckan, allt drivet av en förstärkare under vänstra golvluckan i skuffen. Iaf om det är en MY07.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    40

    Re: 9-3 SC Linear 07 Anniversary Edition

    Tackar för snabbt svar.
    Det låter bra, får hoppas att det är ett sådant kitt som sitter i.
    Vad är en MY07?

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Nära Gbg
    Inlägg
    213

    Re: 9-3 SC Linear 07 Anniversary Edition

    Att det är modellår 2007, men kan vara tillverkad 2006. För 9-3 innebär det gamla utsidan men nya insidan.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    40

    Re: 9-3 SC Linear 07 Anniversary Edition

    Ok, då är jag med.
    Bilen är tillverkad 2007-05.

    Tycker att det är lite konstigt att det är så svårt att hitta info om detta, på Saab's hemsida verkar det inte finnas något alls om äldre bilar eller så är det jag som är dålig på att hitta.
    Finns det ingen sida som listar bilarnas utrustningsnivåer från år till år?

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 349

    Re: 9-3 SC Linear 07 Anniversary Edition

    Hej!

    Grattis till din nya bil, jag sålde precis en likadan bil och när jag beställde min så var Anniversery på en Linear = Metallic, 17" jub fälgar, elstyrd förarstol, 150w stereo, leatherett klädsel, textilmattor, justerbart armstöd, extra 12v uttag och jag tror även att färddatorn hade fler funktioner.

    /Jonas

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    40

    Re: 9-3 SC Linear 07 Anniversary Edition

    Tackar.
    Riktigt kul att höra att det va en massa extra grejor med som man inte hade en aning om när man kollade på bilen och provkörde.
    1000 tack för svaren.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Nära Gbg
    Inlägg
    213

    Re: 9-3 SC Linear 07 Anniversary Edition

    Citat Ursprungligen postat av http://web.archive.org/web/20070228032239/www.saabsverige.com/main/SE/sv/anniversary_offer_93w.shtml
    Anniversary Edition
    9-3 SportCombi


    Saab firar 60-årsjubileum som biltillverkare med en specialutgåva av Saab 9-3. Den bjuder på en hel del extra. Färgen Ice Blue är unik för Anniversary Edition, liksom lättmetallfälgarna. I 9-3 Vector och Aero har de speciellt framtagna sportstolarna Saab-namnet präglat i det svarta lädret.

    Anniversary Edition för Linear:

    • Ice Blue Metallic (alt. Silver, Titan Grey, Fusion Blue, Jet Black, Parchment eller Smoke Beige).

    • Unik 17” lättmetallfälg.

    • ProPerformance-paket med elmanövrerad förarstol, textil/leatheretteklädsel, färddator, farthållare, pluspaket, färgmatchade handtag, tröskelpaneler, stötfångarförlängning, samt uppgraderat ljudsystem.

    Anniversarypaketet ca pris 12.900 kr. (värde upp till ca 37.800 kr)

    Anniversary Edition för Vector och Aero:

    • Ice Blue Metallic (alt. Silver, Titan Grey, Fusion Blue, Jet Black, Parchment eller Smoke Beige).

    • Unik 17’’ lättmetallfälg.

    • Aero sportstolar med läderklädsel i svart med grå detaljer, tjock söm och präglat Saab-tryck samt svarta textilmattor med kontrasterande söm.

    • Pilotpaket med elmanövrerade framstolar, stöldlarm, parkeringssensor, regnsensor, komfortlåsning, handsfree-förberedelse, samt uppgraderat ljudsystem.

    Anniversarypaketet ca pris 12.900 kr. (ord. ca 39.900 kr)
    Om du har gott tålamod kolla även in: http://web.archive.org/web/200705152130 ... lash.shtml

Liknande ämnen

  1. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 10:47
  2. Värderingshjälp, 9-5 2.3T Bio Anniversary -07
    Av Weggen i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 17:02
  3. Svar: 290
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 23:18
  4. Ljudsystem i 9-3SC Anniversary / går det att uppgradera?
    Av Ennet i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 15:07
  5. Hur länge finns Anniversary Edition?
    Av ByggareB i forum Allmänt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 02:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •