Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bluetooth som integrerar med rattknappar i ng9-3

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    426

    Bluetooth som integrerar med rattknappar i ng9-3

    Jag har precis köpt en SAAB 9-3 -10 med 300W Bose stereon med telefonförberedelse. I vår förra bil, SAAB 9-5, hade vi integrerad handsfree och det var väldigt bekvämt att hantera samtalet på det sättet.

    Nu vill jag ha samma sak i den nya bilen och jag skulle helst vilja ha en Bluetooth-koppling till telefonen. Men det jag har läst om saken, här och på andra forum, har antytt att det inte går att eftermontera så att man kan använda rattknapparna för att hantera telefonen.

    Så min fråga är; hur ska jag göra för att eftermontera en Bluetooth-modul, SAAB-original eller annat märke, så att jag kan svara med rattknapparna och så att all installation är 100 % dold?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Kungsör
    Inlägg
    166

    Re: Bluetooth som integrerar med rattknappar i ng9-3

    Jag undrar över exakt samma sak, fast min bil är en 9-3 ss -03.
    Jag har blåtand i menyn på stereon (stora navigatorn) samt knappar för telefon på stereon och ratten, men vad behöver jag köpa för att få detta att fungera?

    Har sökt, men inte hittat korrekt svar känner jag. Det måste ju gå att eftermontera, varför sitter annars knapparna där?

  3. #3

    Re: Bluetooth som integrerar med rattknappar i ng9-3

    Citat Ursprungligen postat av dekagon
    Jag undrar över exakt samma sak, fast min bil är en 9-3 ss -03.
    Jag har blåtand i menyn på stereon (stora navigatorn) samt knappar för telefon på stereon och ratten, men vad behöver jag köpa för att få detta att fungera?

    Har sökt, men inte hittat korrekt svar känner jag. Det måste ju gå att eftermontera, varför sitter annars knapparna där?
    Knapparna är till för den inbyggda telefonen om det går att få dom att fungera med andra lurar vet jag inte tvivlar att det gör det.

Liknande ämnen

  1. Belysning i rattknappar OG9-5
    Av Blodpudding i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-02-26, 19:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •