Får bli dom fälgarna ifall de inte kostar allt för mkt! Sitter och räknar lite på vad faceliften skulle gå på och det blir fan inte billigtUrsprungligen postat av Ekan
Allt går med rätt prioriteringar
Får bli dom fälgarna ifall de inte kostar allt för mkt! Sitter och räknar lite på vad faceliften skulle gå på och det blir fan inte billigtUrsprungligen postat av Ekan
Allt går med rätt prioriteringar
Hej Zemo
Grattis till en riktigt fin bil..
Hoppas att du blir nöjd med den och kör ifrån ena eller andra,längtar att bli ifrån åkt i vår
Jasmin hälsar
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Tack Kemal!Ursprungligen postat av Aero++
Ja nån ska jag väl lyckas köra ifrån, du lär få pisk så länge du har originalprogrammet i!
Hälsa tillbaka till han att hans pappa har en "skrotig" bil
Ingen kommentarUrsprungligen postat av asuskic
http://www.youtube.com/watch?vPQT4dIfX3I
Ursprungligen postat av asuskic
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Ursprungligen postat av Aero++
Jävlar... är det Maptun steg5 i SSen?
175 org MT Steg6Ursprungligen postat av asuskic
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Måste vara nåt fel på den...Ursprungligen postat av Aero++
Japp,det är alltid fel på en trimmad bil när den blir ifrånåkt av en orginalUrsprungligen postat av asuskic
Därför ser jag fram emot i vår att köra mot din,kanske blir fel på den oxå efter vi kört
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Finns alltid nåt att skylla på ....Ursprungligen postat av Aero++
Vill man trimma och ha prestanda bör man välja något annat än SS/SC!
Dock perfekta bilar för bankörning ifall man är insnöad på Saab.
Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04
är din så himla original då ?Ursprungligen postat av Aero++
är det svårare att få en sån bil mappad med speciella delar? går ju själv i tankarna om att köpa en turbo-x, dock inte på ett tag, för jag har ju en annan bil som ska trimmas förstUrsprungligen postat av Plupp
Ursprungligen postat av asuskic
Testade en 9-3 Aero ss MT steg 5 2 pers då ligger den på samma typ som min lite sämre 100-180 km/h
1 pers extra gör inte lika mycket i prestanda förlust som i 9-5 an..
Så det finns mycket i det Plupp skriver..
Det enda Saab 9-3 Aero ss som har imponerat på mig är B10TAX steg 6++ eller vad det nu heter..
Ursprungligen postat av ShiBBan
Lite utöver det är det men inte mycket
Kungskobran
Fmic
halvsats
260 hk program
Ca effekt 270-275 hk
Köp fifa nu så lirar vi
Nog om min bil vi försätter i vår
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Jo jag har förstått det hehe, men den känns så jävla mkt mer "komplett" och stabil än min og9-3 gjordeUrsprungligen postat av Plupp
Hur kommer det sig egentligen att den bil med på ~1560kg 300hk / 410Nm blir ifrånåkt av en som väger ~1600 och har ca 270hk 370Nm? Vad är det mer för faktorer som spelar in förutom vikt, effekt och vrid? Om man bortser från hjulstorlek osv då...
Kemal: Kör du ifrån mig så åker jag raka vägen till Örebro och monterar TD04HLXT, smidda kolvar och biopower program
1) MedeleffektUrsprungligen postat av asuskic
2) Stabilt effekt
3) utväxling
4) förrare,vart exakt man växlar,hur snabbt man växlar.
Sen är det oerhört stor skillnad om man har samma grejer som MapTun kör på den kittet..
Många slarvar och köper vilka ic som helst mm vilken i sin tur gör att något effekt försvinner vem vet då dom inte uppfyller samma krav som MapTun kräver..
Har du 5 eller 6 väx låda ?
Har du 6 finns större risk för dig att du försvinner i backspegel
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Har 5växlad som tur är
Hej,Ursprungligen postat av Aero++
Nu har jag inte testat Thomas SS, som uppenbarligen går riktigt bra, men jag måste säga att Fredrik Bengtssons bil imponerade på mig. Visst, snäppet stor för stor turbo för en vardagsbil, men oj vad fint den går på högre varv...
En SS med ett 28 RS på E85 skulle smiska upp riktigt potenta bilar på bana.
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Hej !Ursprungligen postat av KK
Har inte testat Fredriks bil med 400 hk men innan det så var den död på lägre varv för att sen komma på topp..
Nu är det i storsett samma sak dock mycket vassare?
Så kommer den att kunna ta ifatt det den förlorar i början om den kör mot typ 400 hk 9-5 ?Svaret är nej,en 9-5 Aero med 400 hk kommer att köra ifrån den.
Kommer den att kunna stå sig mot likvärdiga bilar ?Svaret för vi om den kommer till Björkvik nästa år
Inga tider på den bara känslan ?
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Din och min bil borde väl vara ganska lika prestandamässigt KK? Tycker den rör på sig fint om man kollar på dina mätarfilmer på garaget
Hej,
Jag har inga tider på den, bara känsla. Det som framförallt imponerade på mig var hur ursinnigt den drog på höga varv, vilket visar på potentialen i motorn. Med en snäppet mindre turbo och ordentligt mappad på E85 tror jag den skulle bli extremt vass faktiskt.
Det är svårt att jämföra då det är så mycket som spelar in. Hans är dock 5-växlad så utväxlingen är inget problem. Tvärtom matchar effektkurvan bra redan med så pass stor puffra. Max effekt vid 6.500 rpm och varvstopp vid 7.000 typ. Inga problem att dra den till 6.800-6.900 i praktiken och då ligger man perfekt in på nästa växel.
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Oj här har det hänt grejer!
Stort grattis till nya bilen. Chassit lär ju kännas något bättre än i den gamla og-hinken?