Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: ACC och CD problem..

  1. #1
    Grundladd Aero_Mikes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    332
    Medlem#
    8312

    ACC och CD problem..

    Hejsan!

    [Saab 9-5 Aero 02:a]

    Igår skulle jag laga pixelfelen i ACC panelen. Då började jag med att försöka få bort Stereon med samma metod jag använt på en SID i en 900NG engång (Ståltråd i varje DIN-hål).

    Detta funkade ingen vidare... Efter 10minuters pillande med ståltråden började de lukta skapligt bränt och jag förstod att det hänt något med stereon. Så jag slog på tändningen och som sagt startade inte stereon.

    Till slut frågade jag en polare som arbetar på SAAB och han sa att jag skulle börja med SID:en, för att sedan kunna ta bort Stereon bakifrån. Denna metod funkade felfritt.
    När stereon väl var ute så såg jag att säkringen hade smällt så jag ersatte den med en annan 5A och satte i stereon igen.
    Nu startade den, men nu hörs bara pipande/flärpande ljud i från högtalaren..
    Någon som vet?

    Hur som helst till min nästa fundering.

    Innan jag satte i stereon tog jag även bort ACC panelen för att försöka lösa de problem jag egentligen skulle fixa.
    Så jag monterade ner den och följde en guide jag hittade. Körde både med strykjärn och tryck. Satte ihop allt igen och gick ut och testade i bilen.

    Resultatet var att några få pixlar endast kom tillbaka, samt att jag fick upp följande felkod: AC ERROR eller så var de i omvänd ordning ERROR AC (minns inte riktigt).
    Hur som tänkte jag, AHA! de är här jag ska kalibrera AC:n genom att hålla in AUTO och OFF samtidigt.

    Nej, den Felkoden försvann ju inte. De ända som hände var att de såg ut som de kom upp någon text i ACC:n (som jag inte kan se då jag ju har döda pixlar....), samt att ACC:n fick en ljusare färg tills jag rörde en knapp igen? Så hur får jag bort felkoden?

    Är helt kluven och knäckt efter den sena kvällen igår . Så lite hjälp uppskattas verkligen!

    Texten blev väldigt lång fråga om något är otydligt!

  2. #2

    Re: ACC och CD problem..

    Presterte du å få de ståltrådene dine inn i hovedenheten, eller?
    Besrkrivelsen din tyder vel på at stereoen kan klassifiseres som spesial-avfall nå.

    Acc-panelet fungerte før du åpnet det - men ikke etterpå?
    Kan vel kanskje regne med at den også kan klassifiseres som spesial-avfall nå.

    Sorry!

    Se det positive i det: du klarte ikke å ødelegge SID'en i denne omgang!

  3. #3
    Grundladd Aero_Mikes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    332
    Medlem#
    8312

    Re: ACC och CD problem..

    Citat Ursprungligen postat av MortenW
    Presterte du å få de ståltrådene dine inn i hovedenheten, eller?
    Besrkrivelsen din tyder vel på at stereoen kan klassifiseres som spesial-avfall nå.

    Acc-panelet fungerte før du åpnet det - men ikke etterpå?
    Kan vel kanskje regne med at den også kan klassifiseres som spesial-avfall nå.

    Sorry!

    Se det positive i det: du klarte ikke å ødelegge SID'en i denne omgang!
    Ja jag skulle använda ståltråden till att få ut hakarna som sitter bak på stereon, ja jo kan kännas lite så men alla andra funktioner funkar på den.
    Förklara hur jag skulle kunna förstöra säkringen med en ståltråd, stereon och dess kontakter är ju skärmade.

    Nej den funkar.. Funkar ju bara inte att kalibrera. Gör jag fel? Ska det komma upp något efter jag hållt inne AUTO och OFF?

    heh, tack..

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •