Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Montera ljud, några frågor.

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230

    Montera ljud, några frågor.

    Ska dra lite ström, lågnivå och högtalarkabel. Hur gör man på enklast sätt för att få loss handsfacket och plastbiten som sitter under ratten. Vilken väg är bäst att dra alla kablar?

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 482

    Re: Montera ljud, några frågor.

    Citat Ursprungligen postat av Bennet
    Ska dra lite ström, lågnivå och högtalarkabel. Hur gör man på enklast sätt för att få loss handsfacket och plastbiten som sitter under ratten. Vilken väg är bäst att dra alla kablar?
    Handsfacket lossar du genom att öppna det och dörren på passagerarsidan, sen lyfter du på 5-6 små täcklock och lossar på skruvarna där bakom, sen lossar du även på bulten som sitter nere i högra hörnet av handsfacket samt en skruv i vänster kant i handsfacket som håller ihop handsfacket med mittkonsollen.

    Plastbiten under ratten är det ungefär samma tillvägagångssätt med.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    Har skruvat lossa alla skruvar jag kan hitta, men sitter fast ändå. Det jag kan tänka mig att dom sitter fast i är svarta plastbrickor med en pigg i mitten (nere till vänster och mitten ovanför pedalerna), hur får man loss dom på lättaste sätt?

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 482
    Citat Ursprungligen postat av Bennet
    Har skruvat lossa alla skruvar jag kan hitta, men sitter fast ändå. Det jag kan tänka mig att dom sitter fast i är svarta plastbrickor med en pigg i mitten (nere till vänster och mitten ovanför pedalerna), hur får man loss dom på lättaste sätt?
    Ja just det, dom glömde jag, tror inte det går att få bort dom på något annat vis än att dra, har man tur så är klarar dom sig, annars så blir det till att köpa nya och saab har mycket plastpluttar som går att köpa löst....undrar varför kvalitebrist kanske?

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    Handsfacket nere nu, strömkabel är dragen in i bilen på passagerarsidan, nu ska resten av kablarna börjas dra. Högtalarkablarna och lågnivåkabeln kan ligga bredvid varandra och strömmen själv på ena sidan om jag har förstått det rätt. Men vart kan man dra cd-växlar kabeln, ska man dra den med lågnivå och högtalarkabeln eller med ström, eller ska den helst dras för sig själv?

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 482
    Citat Ursprungligen postat av Bennet
    Handsfacket nere nu, strömkabel är dragen in i bilen på passagerarsidan, nu ska resten av kablarna börjas dra. Högtalarkablarna och lågnivåkabeln kan ligga bredvid varandra och strömmen själv på ena sidan om jag har förstått det rätt. Men vart kan man dra cd-växlar kabeln, ska man dra den med lågnivå och högtalarkabeln eller med ström, eller ska den helst dras för sig själv?
    Växlarkabeln, är den bara för styrning eller även för ljud? Har du separat ström till växlaren?

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    Bra frågor. Har ingen aning, har ej fått cd-växlaren än, har bara cd-växlarkabel hemma som jag har köpt på skroten, vet ej om växlaren behöver separat ström.

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    Ny dag, nya problem. Ska till och montera in högtalare i dörrarna fram, vart drar man lättast in kabel till högtalaren? Hittar inga hål som man kan använda mellan dörren och bilen. Tips önskas.

Liknande ämnen

  1. några frågor om 9-5 -99
    Av ingenGuru i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 19:40
  2. Några frågor om 9-5 2.0t- 98
    Av Krogis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 19:51
  3. Några frågor...
    Av plingan i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 12:50
  4. Några frågor om min nya ng9-3.
    Av T200 i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 21:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •