Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: Lotus Notes --> Android?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Lotus Notes --> Android?

    Tjena på er!

    I det företag jag jobbar i, så använder man sig av Lotus Notes
    Tycker att det är rätt dåligt får jag väl säga..
    Sitter med en HTC Desire och skulle vilja ha den synkad med mitt konto, så att jag kan läsa mailen i mobilen i och med att jag reser mycket. Vände mig därför till IT-avdelningen i tron om att de kunde/ville lösa det åt mig. Men där gick jag bet och de undrade nästan vad jag pratade om..

    Finns det något bra sätt att gå till väga för att lösa detta? Hoppas ni har bättre kunskaper än vår IT-avdelning...

    MvH E.
    Rattar diesel...

  2. #2

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Det finns ingen officiell lotus traveler client till android det skall dock komma en version i november.
    Det finns en del krav dock efter vad jag kan förstå du måste köra lotus notes 8.5.2 på servern samt måste telefonen köra minst Android 2.1

    Jag har sett ett par snubbar som har fått till något annat hack för att få mailen att funka men jag har inte testat själv.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Falun
    Inlägg
    70

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Det är inte så att ni också har någon form av webmail, så har vi på mitt jobb och den har jag synkat min mobil med.
    XC90...

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Citat Ursprungligen postat av Göranson
    Det är inte så att ni också har någon form av webmail, så har vi på mitt jobb och den har jag synkat min mobil med.
    Japp, det har vi! Skulle vara fint att synka mobilen med det så att jag slipper logga in på webmailen varje gång jag vill läsa OM det har kommit något mail till mig.. Vill att det ska plinga till i mobilen då jag får mail, inte hålla på och logga in i tid och otid på en webbsida..

    Går det att lösa menar du och hur har du gjort då?

    MvH E.
    Rattar diesel...

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 681

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Nu har inte jag jobbat med Notes sen vi migrerade ut sista Domino-servern för två år sen, men jag har för mig att Nitrodesks Touchdown ska funka med Notes.
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Inga mail tyvärr men iaf en synknings app...
    My Phone explorer funkar numera med android. Var ju tidigare bara för SE-lurar.
    Synkar kontakter och kalender med bla Lotus Notes.
    Sen så har den lite andra finesser som tex att kunna skriva SMS osv.
    http://www.fjsoft.at/en/

    //Moe
    ------------------------------------------
    9000 CSE 2.0 ltt -96 - såld
    9-3ss 2.0t vector -04

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Får tacka för era försök och tips, men som jag ser det så går det inte att greja. Har kollat runt en del på olika forum, utan att finna någon direkt (smidig) lösning..
    Rattar diesel...

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Rimbo (Stockholms Län)
    Inlägg
    1 514

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Citat Ursprungligen postat av VikingAero
    Får tacka för era försök och tips, men som jag ser det så går det inte att greja. Har kollat runt en del på olika forum, utan att finna någon direkt (smidig) lösning..
    Ge inte upp ennu, detta är kanske nått för dig?

    http://www-01.ibm.com/software/lotus/pr ... veler.html

    /M
    Kör: Saab 9000 A50 -98.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    387

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Jag har en gång i tiden skrivit en applikation som hämtar mail från Lotus notes.
    Jag kom inte längre än att det poppar upp en textruta med mailet, men det innebär ju iallafall att det går.

    Outlook är ju rätt lätt att scripta mot så då bör det ju också gå att få mailen att hamna där... och från outlook går det ju att få till androiden..
    Långsökt? Ja, och kommer krångla!

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Citat Ursprungligen postat av Qvintus
    Jag har en gång i tiden skrivit en applikation som hämtar mail från Lotus notes.
    Jag kom inte längre än att det poppar upp en textruta med mailet, men det innebär ju iallafall att det går.

    Outlook är ju rätt lätt att scripta mot så då bör det ju också gå att få mailen att hamna där... och från outlook går det ju att få till androiden..
    Långsökt? Ja, och kommer krångla!
    Ja tanken slog mig att det att gick köra till Outlook och sen till Androiden, men som du skriver så lär det ju krångla deluxe..
    Rattar diesel...

  11. #11
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Lotus Notes Traveler eller Touchdown fungerar beroende på hur ni har satt upp stödet.

    (Dock, skulle jag bli galen ifall någon fick för sig att använda en Android-lur för synkning av arbetsrelaterad information)

    Gah!
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 681

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    (Dock, skulle jag bli galen ifall någon fick för sig att använda en Android-lur för synkning av arbetsrelaterad information)

    Gah!
    Lust att utveckla vad du menar?
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  13. #13
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Citat Ursprungligen postat av bart112

    Lust att utveckla vad du menar?
    Device encryption
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    387

    Re: Lotus Notes --> Android?

    b
    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    Lotus Notes Traveler eller Touchdown fungerar beroende på hur ni har satt upp stödet.

    (Dock, skulle jag bli galen ifall någon fick för sig att använda en Android-lur för synkning av arbetsrelaterad information)

    Gah!
    som sagt, utveckla gärna.
    Jag har jobbrelaterad mail i en androidlur. Och jag hanterar "känslig" information.

  15. #15
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Kan du inte sätta en vidarebefodran på alla inkommande mail till valfri mail som du KAN få i mobilen. Jag har så på ett lotuskonto jag har och den skickar t.o.m. med rätt avsändare något som outlook inte gör. På ett outlookkonto som jag också har på distans kommer alla vidarebefodrade mail från mig själv.
    Fredrik J

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Kan du inte sätta en vidarebefodran på alla inkommande mail till valfri mail som du KAN få i mobilen. Jag har så på ett lotuskonto jag har och den skickar t.o.m. med rätt avsändare något som outlook inte gör. På ett outlookkonto som jag också har på distans kommer alla vidarebefodrade mail från mig själv.

    Låter som ett bra tips!
    Men hur blir det om jag nu vidarebefordrar från Lotus Notes till tex Hotmail i mobilen och jag väljer att svara på det mailet tillbaka? Kommer det då hos mottagaren att stå mitt Hotmailkonto som avsändare eller Lotus Notes?

    Tack på förhand!
    Rattar diesel...

  17. #17
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Innan ni sätter er och forwardar arbetsrelaterat matrial, kolla av med it-avdelningen.

    Beroende på hur pass bra koll företaget har på säkerheten riskerar ni i värsta fall att få sparken.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Citat Ursprungligen postat av VikingAero
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Kan du inte sätta en vidarebefodran på alla inkommande mail till valfri mail som du KAN få i mobilen. Jag har så på ett lotuskonto jag har och den skickar t.o.m. med rätt avsändare något som outlook inte gör. På ett outlookkonto som jag också har på distans kommer alla vidarebefodrade mail från mig själv.

    Låter som ett bra tips!
    Men hur blir det om jag nu vidarebefordrar från Lotus Notes till tex Hotmail i mobilen och jag väljer att svara på det mailet tillbaka? Kommer det då hos mottagaren att stå mitt Hotmailkonto som avsändare eller Lotus Notes?

    Tack på förhand!
    Din hotmail kommer stå som avsändare.
    Fredrik J

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Citat Ursprungligen postat av VikingAero


    Låter som ett bra tips!
    Men hur blir det om jag nu vidarebefordrar från Lotus Notes till tex Hotmail i mobilen och jag väljer att svara på det mailet tillbaka? Kommer det då hos mottagaren att stå mitt Hotmailkonto som avsändare eller Lotus Notes?

    Tack på förhand!
    Din hotmail kommer stå som avsändare.

    Ah..trist!
    Back to basic så att säga..
    Rattar diesel...

  20. #20

    Re: Lotus Notes --> Android?

    Jag håller på att betatesta traveler för Android och det funkar väldigt bra! Kalender, mail, NAB... allt man kan önska sig.

    Det har varit sagt att det ska släppas i november, men vet inte hur det ligger till med det.

Liknande ämnen

  1. Bilstereo med Android.
    Av marko s i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-12-20, 02:43
  2. Ljudförstärkar app till Android?
    Av rs_aero i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-16, 00:00
  3. Tips på Android-appar.
    Av Kongo i forum Off Topic
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2011-12-01, 11:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •