Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Ämne: Livesänt självmord på Flashback...

  1. #1
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    352

    Livesänt självmord på Flashback...

    http://www.expressen.se/nyheter/1.21710 ... d-pa-natet

    Så fruktansvärt tragiskt.
    En snubbe, 21 år, skriver på forumet att han tänker ta livet av sej. Lägger upp en länk till hans webcam och hänger sej inför x antal tittare. Blev tydligen påhejad/utmanad i tråden han la upp. Dock tror jag knappast nån gjorde det avsiktligt då man knappast tror att det är seriöst, speciellt inte på Flashback. Men tydligen så...
    Visst, folk skriver saker utan att tänka igenom helt, men nånstans måste man väl ha en gräns. Att säga till en helt okänd människa på internet, som hotar med att ta livet av sej, att han/hon är för feg för att göra det.. sånt gör man inte, tycker jag..

    Jag är glad att jag inte såg detta själv. Man lär ju inte må speciellt bra direkt.

    Vila i frid..
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Världen är full med skruvade människor som njuter av sensationslystnad.
    Då menar jag INTE den stackare som inte såg någon annan utväg ur sitt elände än att avsluta livet utan alla, inklusive oss kanske, som gottar oss i sånt här.

    Hur någon även om man bara har ett uns av misstanke att det inte är en bluff kan heja på något liknande är beklämmande men tyvärr symptomatiskt för den attityd av "Sköt dig själv och skit i andra" eller "Huvudsaken att jag och mina närmaste har det bra" som spridit sig allt mer och fått acceptans bland alltför många.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Tror han hade bestämt sig redan innan..
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Citat Ursprungligen postat av T16_AeRo
    Tror han hade bestämt sig redan innan..
    Självklart men naturligtvis var idén med att sända det på nätet ett tydligt rop på hjälp som knappast bör ignoreras.

    Var det fråga om ett övervägt rationellt beslut, i den mån dessa nu alls finns då det gäller sådant, hade det knappast aldrig kommit i offentlighetens ljus.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Tragiskt är vad det är! Jag tycker det är konstigt att det inte är bättre kontrollerat på flashback! Ja menar hur kan ens en sådan konversation få pågå på ett forum?

    Men ja vet inte hur Flashback funkar gentemot t.ex styrningen och kontrollen på stcs-forum?

    Mvh j
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Flashback är ju ett sjukt forum i sig.
    Där diverse knark tomtar och störda människor hänger.

    Blev inte ett dugg förvånad att det skedde på det forumet.
    Saablös dåre

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Citat Ursprungligen postat av Johannyman
    Tragiskt är vad det är! Jag tycker det är konstigt att det inte är bättre kontrollerat på flashback! Ja menar hur kan ens en sådan konversation få pågå på ett forum?

    Men ja vet inte hur Flashback funkar gentemot t.ex styrningen och kontrollen på stcs-forum?

    Mvh j

    Finns väl istortsätt inga regler där än kanske mot barnporr, allt möjligt diskuteras där, en sånn tråd om självmord är nog ingen som direkt höjer ögonbrynet för där när det pratas om hur de bäst ska odla knark, vilken som är bästa knarkleverantör på nätet, hur du ska bygga bomber osv.

    Rasisttrådarna ska vi ju inte bara tala om LM hade nog fått käka treo dagligen om han skulle vara mod där
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    LM hade nog fått käka treo dagligen om han skulle vara mod där


    Skämt åsido..

    Vi får väl hoppas "påhejarna" fick sig en ordentlig tankeställare och att de mår riktigt dåligt av detta.
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Citat Ursprungligen postat av T16_AeRo
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    LM hade nog fått käka treo dagligen om han skulle vara mod där


    Skämt åsido..

    Vi får väl hoppas "påhejarna" fick sig en ordentlig tankeställare och att de mår riktigt dåligt av detta.
    De resonerar nog som du redan uttryckte dig i den här tråden: "Han hade ändå redan bestämt sig."

    Jag har endast undantagsvis besökt det slaskforumet men det skulle inte förvåna mig det minsta om det redan förs diskussioner där om det hela inte bara var en bluff?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Jag har endast undantagsvis besökt det slaskforumet
    Jag ser inga fel med ett forum där det går att diskutera i princip allt. Du kan diskutera ekonomi, fordon, restips, sex, psykologi, matlagning m.m.
    På er låter det som om det bara är sjuka saker som finns på forumet.

    Förklara gärna varför ett forum, där det är tillåtet att diskutera alla världens ting skulle vara ett "slaskforum"..?
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    240

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    men det skulle inte förvåna mig det minsta om det redan förs diskussioner där om det hela inte bara var en bluff?
    Det tror jag knappast diskuteras, det finns bildbevis på att han gjorde det.
    Och självklart ligger dom ute på nätet för dom med sjuka begär.
    Saab Aero 9-5 00
    Saab Og 900i 91
    Bilder på bilen, http://www.minhembio.com/Niklas%20F/241163/

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Citat Ursprungligen postat av T16_AeRo
    Förklara gärna varför ett forum, där det är tillåtet att diskutera alla världens ting skulle vara ett "slaskforum"..?
    Det är inte att det är tillåtet att diskutera all möjlig dynga som gör det till ett slaskforum utan det faktum att så också sker.

    Ju mer dynga desto mer slask vilket inte aldrig så många seriösa trådar och diskussioner väger upp.

    Gömmer du enstaka värdeföremål på soptippen kommer det fortfarande att vara en stinkande soptipp, låt vara att där det då finns saker av värde.

    Ursäkta min ringa erfarenhet av det forumet som kan ha gett mig en sned bild men jag har vid mina fåtal besök där förundrats över hur pinsamt skvallersugna även andra än traditionella "skvallerkärrringar" förefaller vara.
    Allt och alla skall hängas ut utan en tanke på konsekvenserna och endast undantagsvis verkar det vara av något intresse om anklagelserna som sprids där har någon tillstymmelse till sanning i sig.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    319

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Flashback är ju ett sjukt forum i sig.
    Där diverse knark tomtar och störda människor hänger.

    Blev inte ett dugg förvånad att det skedde på det forumet.
    Jag tycker du har fel. Du drar hela forumet över en kam. Vissa delar av flashback är riktigt bra och seriöst, t.ex. Husdjur eller hemelektronik för att ta exempel. Att det sedan är majoritet av rasister i politikforumet är ju en annan sak, men så blir det ju när det är åsiktsfrihet. Man behöver inte läsa i de avdelningar man inte gillar, ganska enkelt egentligen. De flesta avdelningar är seriösa och man får riktigt bra svar på saker man undrar eller vill diskutera

    Mvh.
    Saab 9-3 SC -08

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 241
    Medlem#
    7499

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Typiskt folk som egentligen inte använt Flashback som säger att det är ett forum endast bestående av "knarktomtar" och "sjuka människor". Forumet innehåller massor med avdelningar som är riktigt bra, och ett forum där allt kan diskuteras är inte alls dumt. Väljer man att endast surfa runt på "Alternativa sexualiteter" och "Drograpporter" är det klart man får läsa sjuka saker.

    Det är ju inte /b/ vi pratar om här...

    För att inte nämna de trådar i "Försvunna personer" som både anhöriga och utredare noggrant läser. Nu senast organiserades till exempel en sökning efter försvunne Rasmus i Göteborg i tråden, och anhöriga till Rasmus gick i slutändan in i tråden och tackade alla varmt för deras engegemang och insats.

    Det som hänt är givetvis förjävligt, och att folk är idioter är inget nytt. En majoritet hejade dock inte på, utan försökte hindra killen. I den bästa av världar försöker alla hindra, men dessvärre har inte alla människor alla hemma...

  15. #15
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Jag håller med om att det finns en hel del nyttigt att hitta på flashback med, alla trådar om div brott osv är ju ganska intressanta där det verkar sitta en hel del folk som har insyn i både det ena och andra.
    De har ju även trådar där man varna för tex säljare på Tradera/ebay osv, som hjälper folk att undvika att bli lurade vid affärer på nämnda sidor.

    Men samtidigt finns det även en stor del med konstiga grejer, tror nog inte en tråd om självmord är det märkligaste som har dykt upp på FB.

    Är för övrigt medlem på FB sedan många år...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  16. #16

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Ju mer dynga desto mer slask vilket inte aldrig så många seriösa trådar och diskussioner väger upp.

    Gömmer du enstaka värdeföremål på soptippen kommer det fortfarande att vara en stinkande soptipp, låt vara att där det då finns saker av värde.
    om man sop/tråd-sorterade då?
    en coteiner för guld, en för juveler, en för gammla herderliga stämplade aktiebrev osv?
    obs är inte på FB själv (fast skall in och kolla nu för att se vad de e )
    JAGUAR - spinner som en katt

  17. #17
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Ju mer dynga desto mer slask vilket inte aldrig så många seriösa trådar och diskussioner väger upp.

    Gömmer du enstaka värdeföremål på soptippen kommer det fortfarande att vara en stinkande soptipp, låt vara att där det då finns saker av värde.
    om man sop/tråd-sorterade då?
    en coteiner för guld, en för juveler, en för gammla herderliga stämplade aktiebrev osv?
    obs är inte på FB själv (fast skall in och kolla nu för att se vad de e )
    Ser inte vitsen att uppsöka soptippen istället för juveleraren om jag är intresserad av ädelstenar. Betydligt trevligare miljö även om lokalhyran kan medföra någon procent högre pris på varorna.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  18. #18
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    I ärlighetens namn bör väl påpekas att det faktiskt var hundratals personer som faktiskt ringde 112, och polisen sökte febrilt efter killen medan han fortfarande levde. Nu kom dom tyvärr fram ungefär 50 minuter för sent, men dom försökte verkligen.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    319

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    I ärlighetens namn bör väl påpekas att det faktiskt var hundratals personer som faktiskt ringde 112, och polisen sökte febrilt efter killen medan han fortfarande levde. Nu kom dom tyvärr fram ungefär 50 minuter för sent, men dom försökte verkligen.
    Exakt. Alla är inte idioter på flashback som många tror. Finns gott om idioter här på stcs med..
    Saab 9-3 SC -08

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Livesänt självmord på Flashback...

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    om man sop/tråd-sorterade då?
    en coteiner för guld, en för juveler, en för gammla herderliga stämplade aktiebrev osv?
    obs är inte på FB själv (fast skall in och kolla nu för att se vad de e )
    Ser inte vitsen att uppsöka soptippen istället för juveleraren om jag är intresserad av ädelstenar. Betydligt trevligare miljö även om lokalhyran kan medföra någon procent högre pris på varorna.
    Det är ingen sop-tipp, det är ett tvärsnitt av internet forum besökare. Om man får diskutera vad man vill där så är det givet att där finns både såg-spån och juvelerare. Sedan vilka man har lust att koncentrera sin energi på att diskutera eler smuts-kasta på ett annat forum... ja, det får stå för var och en!
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

Liknande ämnen

  1. Köpa ng9-5 god idé eller ekonomiskt självmord?
    Av Stoffe #2959 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2014-03-24, 16:32
  2. 11-årige Victor, självmord.
    Av Falcy i forum Off Topic
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-12-27, 03:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •