Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31

Ämne: BSR med fuskkatt?

  1. #21

    ang. diesel och partiklar..

    MTC genomförde en emissionstest (både enl. EU och US normer) för några år sedan på trimmad dieselbil på uppdrag av Naturvårdsverket.
    Man jämförde en otrimmad VAG motor med ett "chiptrim" och en Plug in Box (inget av dessa var från BSR) och den var inte till förmån för den sistnämnda med bl.a. höga partikelutsläpp.

    Testen kan beställas hos MTC för den som är intresserad.

  2. #22
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 704
    Låter ju lysande att en chippfirma börjar knäppa SAAB på fingrarna

  3. #23
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    1 460
    Citat Ursprungligen postat av Marko 1880
    Låter ju lysande att en chippfirma börjar knäppa SAAB på fingrarna
    Nåja. SAAB kanske har flera önskningar att uppfylla. Det är enklare att blirera i en gren i alla grenar i en 9-kamp,,,,,.

    Att jag tippsade om annonsen var i första hand att visa krängarna att de har ögonen på sig. Det är ju som Rolf skriver att de har grövre gjrejer (katt till lodjur?) att ta till och om de skulle behöva. Dessutom verkar det osannolikt att ett företag som driver en image som BSR gör skulle skjuta sig i foten så fullständigt i foten som att släppa ut en rensad katt utanför dörrarna. Rolf är säkert glad för denna gratis reklam han fick tack vare mig,,,,.

    Men att påstå att SAAB inte vet vad de gör när det gäller bränsle-tändning-avgaser är lite väl,,,,. Olika ämnen alstras i olika mängd beroende på mappning och resulterande temp, mm. Det är inget konstig eller okänt med det.

    Vi har diskuterat det 100 ggr förut om forskning och resusrser mellan SAAB och "andra". Jag tycker vi struntar i det denna gång och bara konstaterar att vad man kan göra och inte göra beror på alla de förutsättningar och krav som ställs.

    /Anders

    (Dock tycker jag att BSR's lilla gula fyllo som vinglar runt i skogarna är ett positivt grepp.)

  4. #24
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 704
    Citat Ursprungligen postat av SAAB90
    Citat Ursprungligen postat av Marko 1880
    Låter ju lysande att en chippfirma börjar knäppa SAAB på fingrarna
    Nåja. SAAB kanske har flera önskningar att uppfylla. Det är enklare att blirera i en gren i alla grenar i en 9-kamp,,,,,.

    Att jag tippsade om annonsen var i första hand att visa krängarna att de har ögonen på sig. Det är ju som Rolf skriver att de har grövre gjrejer (katt till lodjur?) att ta till och om de skulle behöva. Dessutom verkar det osannolikt att ett företag som driver en image som BSR gör skulle skjuta sig i foten så fullständigt i foten som att släppa ut en rensad katt utanför dörrarna. Rolf är säkert glad för denna gratis reklam han fick tack vare mig,,,,.

    Men att påstå att SAAB inte vet vad de gör när det gäller bränsle-tändning-avgaser är lite väl,,,,. Olika ämnen alstras i olika mängd beroende på mappning och resulterande temp, mm. Det är inget konstig eller okänt med det.

    Vi har diskuterat det 100 ggr förut om forskning och resusrser mellan SAAB och "andra". Jag tycker vi struntar i det denna gång och bara konstaterar att vad man kan göra och inte göra beror på alla de förutsättningar och krav som ställs.

    /Anders

    (Dock tycker jag att BSR's lilla gula fyllo som vinglar runt i skogarna är ett positivt grepp.)


    Edit: För att undvika ytterligare missförstånd , mitt inlägg var menat som ett skämt.

  5. #25
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 859
    Hej !

    Skall skriva ut denna tråden o hänga upp på en anslagstavla, lär bli källa till många råa skratt idag !
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  6. #26
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Skall skriva ut denna tråden o hänga upp på en anslagstavla, lär bli källa till många råa skratt idag !

    Uuujj,, elakt...



    Men ett gott skratt förlänger livet säger dom ju så då gör du ju tydligen många en god tjänst..
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Skall skriva ut denna tråden o hänga upp på en anslagstavla, lär bli källa till många råa skratt idag !
    *fnissar för mig själv*

  8. #28
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    1 460
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Skall skriva ut denna tråden o hänga upp på en anslagstavla, lär bli källa till många råa skratt idag !
    Är ustskriften innan eller efter deta att Rolf bestämt sig för att ta bort sin ursprungliga version?

    /Anders

  9. #29
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296
    F.n att man aldrig lär sig att citera långa intressanta inlägg så de inte går att radera sådär lätt
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  10. #30
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 859
    Hej !

    He he, detta blev ju x-tra kul, både version 1 och 2 på anslagstavlan.
    Man skall ha kul på jobbet......

    snabelRobert>>
    "ett gott skratt förlänger käften"
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  11. #31
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    1 460
    Version tre verkar drjöja. Har Rolf fullt upp i köket kanske?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •