Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Händelser och tankar från en polisbil...

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Född i Eskilstuna bor i Göteborg
    Inlägg
    505

    Händelser och tankar från en polisbil...

    Hej på Er alla Turbotrycksläsare, och alla andra med. Det är jag som skriver lite polishistorier i Turbotrycket. Jag har aldrig skrivit något tidigare utom lite noveller på garaget som t.ex. En dag på autobahn.. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=23942 och En dag på bilprovningen... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=24704

    Nu börjar jag närma mig slutet på polishistorierna, det blir en eller två delar till.
    Har Ni haft något utbyte av dem? Jag har fått lite blandad kritik, en del positiva omdömen en del negativa, en person skrev t.o.m. att det var så dåligt att jag hade förstört hans liv, (då kan man ju i och för sig fråga sig vad han har för liv.

    Jag tycker själv att det har varit kul och skriva men det är ju naturligtvis lättare att återberätta vad man själv har varit med om. Tycker Ni att det är någon idé för mig att fortsätta skriva? Jag har en nära kompis som tycker att innehållet i historierna är bra men att jag skriver alldeles för dålig svenska, mer i talform än i skriftform och att det inte håller i längden.

    Jag har inte varit aktiv på forumet på länge och missat alla träffar under 2010 men tänkte skärpa mig under 2011.

    För Er som har träffat mig och känner till mina överviktsproblem och kanske har läst min berättelse om när jag fick diabetes http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=79751
    kan jag berätta att det har gått bra. Jag har gått ned 72 kg och min diabetes är ett minne blott. Jag bifogar lite bilder före/efter, jag kanske skulle ha varit med i Biggest Loser, det är ju 250000 i första pris. Om Ni klickar på bilderna så blir de större.







    P.S. Bilen går dessutom snabbare, trevlig bieffekt. D.S.

    Mvh

    Thomas Alexanderson
    9-3 ss aero-04, Concept E85 343 hk.
    Livet är för kort för billig whisky och långsamma bilar.
    9-3 SS Aero VADÅ M3!

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    989

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Citat Ursprungligen postat av b10tax
    Hej på Er alla Turbotrycksläsare, och alla andra med. Det är jag som skriver lite polishistorier i Turbotrycket. Jag har aldrig skrivit något tidigare utom lite noveller på garaget som t.ex. En dag på autobahn.. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=23942 och En dag på bilprovningen... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=24704

    Nu börjar jag närma mig slutet på polishistorierna, det blir en eller två delar till.
    Har Ni haft något utbyte av dem? Jag har fått lite blandad kritik, en del positiva omdömen en del negativa, en person skrev t.o.m. att det var så dåligt att jag hade förstört hans liv, (då kan man ju i och för sig fråga sig vad han har för liv.

    Jag tycker själv att det har varit kul och skriva men det är ju naturligtvis lättare att återberätta vad man själv har varit med om. Tycker Ni att det är någon idé för mig att fortsätta skriva? Jag har en nära kompis som tycker att innehållet i historierna är bra men att jag skriver alldeles för dålig svenska, mer i talform än i skriftform och att det inte håller i längden.

    Jag har inte varit aktiv på forumet på länge och missat alla träffar under 2010 men tänkte skärpa mig under 2011.

    För Er som har träffat mig och känner till mina överviktsproblem och kanske har läst min berättelse om när jag fick diabetes http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=79751
    kan jag berätta att det har gått bra. Jag har gått ned 72 kg och min diabetes är ett minne blott. Jag bifogar lite bilder före/efter, jag kanske skulle ha varit med i Biggest Loser, det är ju 250000 i första pris. Om Ni klickar på bilderna så blir de större.







    P.S. Bilen går dessutom snabbare, trevlig bieffekt. D.S.

    Mvh

    Thomas Alexanderson

    Har inte så mycket att tillföra till det översta i inlägget då jag inte läst "turbotryck"

    MEN jag vill så hjärteligt Gratulera dig för din framgång med sjukdomen och övervikten! Alltid lika kul och se andras lycka.

    Rolig bieffekt iallfall

    Trevlig helg.

    MVH J
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  3. #3
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 970
    Medlem#
    Dolt

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Historierna gillas av oss här hemma. Har nog bara positivt att säga om dom. Historier från verkliga livet överträffar ju oftast dikten. Tack för många skratt!
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  4. #4
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 020

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Jag uppskattar i alla fall dina polishistorier & grattis till viktnedgången... hälsn från en som vet hur jobbigt diabetes kan vara! Även om det för min egen del känns som ett lindrigt handikapp då man ju trots allt kan leva som vanligt i väldigt stor utsträckning!

  5. #5
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 121
    Medlem#
    1941

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Dina tubotrycks berättelser läses alltid med ett smajl på munnen. Härligt skrivna! Så keep on.....

  6. #6
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 057
    Medlem#
    1540

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Polishistorierna (och ditt När gud drog in körkortet inlägg) tyder på en fantastisk berättar-talang.

    Jag bara älskar din polishistorier och kommer sakna dem om/när de tar slut.

    Bra gjort med hälsan också! Vi är fler som borde ta tag i det...
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Hallstahammar
    Inlägg
    197

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...




    //LL.

  8. #8
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 273
    Medlem#
    3186

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Fortsätt med skrivandet, uppskattas mest av allt i turbotrycket!
    ///Mackanized
    Tillbaka

  9. #9

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Citat Ursprungligen postat av Mackan
    Fortsätt med skrivandet, uppskattas mest av allt i turbotrycket!

  10. #10
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 264
    Medlem#
    6770

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Jag gillar vad du skriver och ser varje gång fram mot att läsa nästa nummer av Turbotrycket.

  11. #11
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 086
    Medlem#
    7289

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Händelser och tankar från en polisbil är det bästa i hela tidningen, blir alltid lika besviken när jag inser att jag läser sista meningen, jag vill ha mer mer mer!

    Så fortsätt med dina berättelser, sjukt intressanta!


    Mvh Marcus (Han du mötte upp på Järna bil i Järna för ungefär ett år sedan och gav en dvd-skiva)

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kristinehamn.
    Inlägg
    1 200
    Medlem#
    6124

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Hej Thomas

    Klart du skall fortsätta med skrivandet, är det första som läses i Turbotrycket..
    Så det vill då inte jag missa.

    Får även passa på att gratta till din "lättning" är ju positivt både för dig själv och bilens prestanda.

    Man känner ju själv att kroppen inte blir yngre för varje år som går och kilo man lägger på sig. Så man kanske skulle se till att inte bara bilen är i topp form, gäller ju att vara i toppform till vårens bankörningar ..

    Mvh Håkan

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    747

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Börjar med att gratulera till viktnedgången, kul att folk tar ansvar för sig själva sen har du ju en mycket trevlig bieffekt både i att bilen går snabbare samt givetvis ett längre och behagligare liv! = du får chansen att köra SAAB fan så mycket mer

    Sen så instämmer jag med så många andra här på forumet, berättelserna är ju stört sköna helt klart inget man vill gå miste om
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 063

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Klart som faan att du ska fortsätta med skrivandet om livet från en polisbil. Det är ju det bästa i Turbotrycket och läses alltid först med ett ständigt smile tills man kommer till sista raden då det blir en besvikelse över att det redan var slut så det är inget att tveka på - FORTSÄTT SKRIV!!!
    Kör arbetsholken VW Caddy -05 basset-transporten VW Golf Variant -08 och
    VW Golf Cab -91 på sommaren

  15. #15
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 098
    Medlem#
    6234

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Håller med de andra här. Fortsätt att skriv. Då finns det ju alltid en rolig historia att läsa i TurboTrycket.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 371

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    För min del kan du fortsätta skriva Tur att du la in bilder annars hade jag nog knappt känt igen dig, skoj att det gått bra

  17. #17
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Bredäng, Jämjö
    Inlägg
    98

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Jag brukar alltid läsa polis historierna med ett leende på läpparna och skulle sakna dem om du slutade skriva! Har även läst dina andra historier/berättelser eller vad vi ska kalla dem och de är mycket bra skrivna. Iaf jag vill ha mer av dem när de är slut!
    Sen måste jag gratulera dig för viktnedgången! Mycket imponerande!

    /Samuel
    9000 2.3ltt -96 med taklucka!
    9000 2.3ltt -97 A50 Steg 2 T7MV by T5suite
    Aktivt arbetssökande lastbilschaufför. Pm:a om ni har tips i Blekinge med omnejd.

  18. #18
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 051

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Kan inte annat än hålla med tidigre talare(skrivare?) jag tycker dina berättelser är mycket underhållande och roliga att läsa!
    Får förövrigt passa på att grattullera tillviktnedgången och hälsoförbättringen! strongt jobbat!

    //Konrad S.
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Hallsberg
    Inlägg
    546
    Medlem#
    11576

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Jag instämmer med vad många andra redan har skrivit, dina artiklar är bland det bästa i Turbotrycket. Jag läser dem oftast först av allt i i tidningen och uppskattar dem varje gång.

    Tack för underhållningen, hoppas att du fortsätter att skriva!

    Mvh
    Niklas
    9-3 SS Aero -05, 9-5 Aero -02, 9000 CSE 2,3t -97 med Maptun steg 1, 900s -91, Porsche Cayenne Turbo -04 samt en 96 V4-73

    Har också haft: 9000 CSE 2,3t -96 med Speedparts steg 1, 900s -90, 95 v4-75, 9000cc -88b, 900 EMS -80, 99 GL injection -76

  20. #20
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    598

    Re: Händelser och tankar från en polisbil...

    Jag njuter av historierna varje gång!

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Svar: 2693
    Senaste inlägg: 2024-03-05, 02:31
  2. 9-5 -00 fd polisbil
    Av SeppD i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-09-06, 20:05
  3. Nya Generationens polisbil.
    Av Myggan i forum Off Topic
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 21:53
  4. Såg en konstig polisbil i går ?
    Av negative i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 20:53
  5. Ny polisbil
    Av 900R i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-22, 17:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •