Min granne har en 9-5:a årsmodell 1999, Nu är det så att dom är på motorvägen och när han nu kör så dör all el i bilen. Så han får starta om den när han kör (kanske inte det bästa) och så står det check engine.
Min granne har en 9-5:a årsmodell 1999, Nu är det så att dom är på motorvägen och när han nu kör så dör all el i bilen. Så han får starta om den när han kör (kanske inte det bästa) och så står det check engine.
Se Allas Avundsjuka Blickar (på min) Turbo X
Kan vara vevaxelvinkelgivare eller tändkasett eller motortempgivare,den förstnämnda och sistnämnda tillhör primärgivare för ECU.
Uffe has passed best date but has not figurit out yet
9-5 2,0 mapp -99
oki men kan de påverka elen att det dör bara då?
Se Allas Avundsjuka Blickar (på min) Turbo X
Du bad om orsaker till att den stannar det fick du! Ex vevaxelvinkelgivaren om den håller på att lägga av så stannar bensinpumpen.
Uffe has passed best date but has not figurit out yet
9-5 2,0 mapp -99
oki tackar!
Se Allas Avundsjuka Blickar (på min) Turbo X
Lägger till att min erfarenhet av tändkassetproblem är att då är bilen död så jag tror inte på tändkasset i första hand.
orsaken till att vevaxelvinkelgivare är ett tips är att det verkar som ett resistansfel han kan ju starta om senare? eller direkt? om den startar direkt så hinner den knappast att kyla ner sig,ja hur som helst så bör han ju kolla ev registrerade felkoder innan man byter grejor.
Uffe has passed best date but has not figurit out yet
9-5 2,0 mapp -99
japp de sant Tack!
Se Allas Avundsjuka Blickar (på min) Turbo X
Dör all el i bilen så är det mindre troligt med bara en givare. Kortslutning i batteriet skulle kunna ge liknande symptom.
///Mackanized
Tillbaka
multifunktionsremmen ? min for och då dör det mesta har jag för mig :P
Ursprungligen postat av woldbergFast då torde väl inte en "omstart" hjälpa särskilt länge?Ursprungligen postat av saab_4ever
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."