Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Styrka på bilbatteri?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Gbg
    Inlägg
    299

    Styrka på bilbatteri?

    Mitt batteri börjar bli dåligt, håller knappt två veckor efter laddning sen går
    den inte att starta. Mot min förvåning såg jag att batteriet redan var bytt. Bilen är fyra år. Sitter ett statoil batteri på65ah. Är inte det lite klent? Vad rekomenderar ni?
    9-3 Aero SC 2.8T

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458

    Re: Styrka på bilbatter?

    Nu vet jag inter vad det sitter original på V6, men jag har för mig att det som suttit i mina B207 SS har varit på ungefär 65Ah. Så det låter i vilket fall inte helt fel. Sedan är det mycket beroende på andra faktorer, t.ex CCA. Men om allting är som det ska i övrigt i bilen, så ska inte ett batteri laddas ur oavsett kapacitet över en längre tid.

    Antingen kör du väldigt mycket kortsträckor, har igång bensinvärmare mycket (inte sannolikt vid den här årstiden), eller så är laddningen från generatorn dålig.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Gbg
    Inlägg
    299

    Re: Styrka på bilbatter?

    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Nu vet jag inter vad det sitter original på V6, men jag har för mig att det som suttit i mina B207 SS har varit på ungefär 65Ah. Så det låter i vilket fall inte helt fel. Sedan är det mycket beroende på andra faktorer, t.ex CCA. Men om allting är som det ska i övrigt i bilen, så ska inte ett batteri laddas ur oavsett kapacitet över en längre tid.

    Antingen kör du väldigt mycket kortsträckor, har igång bensinvärmare mycket (inte sannolikt vid den här årstiden), eller så är laddningen från generatorn dålig.

    75Ah är tydligen rekomenderat. Men är det generatorn, blir det väl problem även när jag kör? Skall köpa ett nu, bara att hoppas att det fugerar.
    9-3 Aero SC 2.8T

Liknande ämnen

  1. Färgtemperatur på Xenonlampor
    Av RescueTeam i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-12-26, 12:39
  2. Styrka på resistor till lysdiod?
    Av Cheffen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 16:01
  3. Dimljus styrka?
    Av Wroom i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 02:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •