Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Saabmotor i en Kadett?

  1. #1

    Saabmotor i en Kadett?

    tjena tjena..

    har tänkt mig ett projekt där jag ska slänga i en saabmotor i en kadett... det jag undrar är, vilken saabmotor passar bäst att använda sig av? inte för att motorn passar rätt i, men det skiljer sig väl lite på storlek mellan motorerna antar jag.. någon kunnig som är sugen på att ge lite idéer å svar?? skall börja med detta nu i vinter är det tänkt.

    mvh Daniel
    Äger just nu: Saab 9-5 vector Griffin 2008
    Saab 9000 cc 2.3t 1991 **såld**, Saab 900 89 **såld**, Saab 9000 cse 2.3 Turbo. 1995 **såld**, Saab 9-5 2.3t vector sportcombi -2004 **såld**

  2. #2
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 081
    Medlem#
    7289

    Re: saabmotor i en kadett

    Citat Ursprungligen postat av Speedy_00
    tjena tjena..

    har tänkt mig ett projekt där jag ska slänga i en saabmotor i en kadett... det jag undrar är, vilken saabmotor passar bäst att använda sig av? inte för att motorn passar rätt i, men det skiljer sig väl lite på storlek mellan motorerna antar jag.. någon kunnig som är sugen på att ge lite idéer å svar?? skall börja med detta nu i vinter är det tänkt.

    mvh Daniel
    det är "samma" motor i 9000, ng900, og9-3 och 9-5, alltså samma storlek, samma block, jag hade satsat på en B204, finns i 9000 och 9-3, den tål en 400+ hk utan större modifikationer i motorn.

    Mvh Marcus

  3. #3

    Re: saabmotor i en kadett

    tjena...ja, då får det nog bli så att jag införskaffar en sådan. sedan hade jag en tillhörande fråga ang motor i kadett.. funkar det om man slänger över kabelstam med styrbox från saaben till kadett?? eller behöver jag då ta med alla boxar med relän å allt?? eller räcker det med ecuboxen?? många säger att enklaste vägen att gå till väga är att inhandla sig tex.. vemsprut, eller megasquirt eller liknande. fast jag hade tänkt mig göra det så billigt som möjligt nu till en början med i och med att jag har en saab 9000 2.3T 95a ståendes som jag tänkt plocka kablar till motor osv..

    hur gör jag????

    Mvh Daniel
    Äger just nu: Saab 9-5 vector Griffin 2008
    Saab 9000 cc 2.3t 1991 **såld**, Saab 900 89 **såld**, Saab 9000 cse 2.3 Turbo. 1995 **såld**, Saab 9-5 2.3t vector sportcombi -2004 **såld**

  4. #4
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 051

    Re: saabmotor i en kadett

    Det går utmärkt att använda enbart ECU-härvan, dock tror jag att det är någonting med hastighetssignal, men det finns att läsa om på ex. www.lowbudgetrides.com

    //Konrad S.
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

Liknande ämnen

  1. Vem trimmar saabmotor?
    Av Aero the Kid i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-07-25, 22:39
  2. Saab 9-3 och Opel kadett
    Av Nurmi i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 16:12
  3. saabmotor
    Av latto i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-10, 02:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •