Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Fiber>stadsnät

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Fiber>stadsnät

    Hej!

    Jag har fiberanslutning via mitt stadsnät vilket innebär att jag har en DRGswitch precis där fibern kommer in i huset.

    Nu har switchen(Packetfront) gått sönder och min fråga är, då den var tre år gammal är det jag som får stå för kostnaden av en ny?

    Då stadsnätet har kontakt med min switch, måste jag då "gifta in den" nya switchen likt en trimbox till en bil?

    Att jag frågar här i stället för hos stadsnätet beror på att jag redan har frågat dem och de sa att jag kunde köpa en switch var som, typ OnOff, men inga vanliga butiker har denna packet front-DRGswitch, så därför frågar jag här ifall någon har koll på hur det fungerar.

    Mvh
    Matte

  2. #2

    Re: Fiber>stadsnät

    Sök efter "Mediakonverterare" så hittar du nog någon lämplig. Det är däremot märkligt att din leverantör inte kan erbjuda något!

  3. #3

    Re: Fiber>stadsnät

    Här hittar du massor av konverters...bara att plugga i och köra.
    http://www.misco.se/Product/Product.asp ... #m2c.39570.


  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 940

    Re: Fiber>stadsnät

    Hej,

    Svårt att säga hur det fungerar eftersom olika stadsnät och lösningar kan se rätt olika ut. Det bästa du kan göra är ju att helt enkelt ta kontakt med leverantören och be dem rekommendera vilken switch du ska köpa, och var du ska beställa den ifrån. Om de säger "vilken som helst" så ska du inte nöja dig med det svaret, utan fråga vilken de rekommenderar alternativt så står du på dig lite och säger att du vill att de levererar den eftersom du är deras kund.

    Troligen får du dock betala den själv, oavsett.

    DRG står förresten för "Digital Residential Gateway" och används för att bland annat separera telefoni, TV och data från en fiberanslutning. Det kan göras på lite olika sätt, fast om det ens görs i ditt stadsnät är ju svårt att veta...
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Österbybruk
    Inlägg
    347

    Re: Fiber>stadsnät

    Man tycker ju att det är dom som levererar stadsnätet som borde stå för dessa konvertrar.
    Peugeot 607 2.2 -06.

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 14:15
  2. vad är det här för fiber? saab 9-3 2003
    Av gerraent i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-21, 19:00
  3. Lite funderingar ang. CD-enhet/fiber optik i 9-3 SS!!!¤Löst¤
    Av Braather i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-05-11, 20:05
  4. more custom carbon fiber
    Av abdukted1456 i forum International SAAB related talk
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 12:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •