Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Cab-lock öppnas och stängs dåligt

  1. #1

    Cab-lock öppnas och stängs dåligt

    Hej

    Jag har två troligen helt åtskilda problem med min 9-3 cab från 1999:

    Det första är att ibland när man tar ner taket och luckan över taket precis har stängts, så kommer det upp en text i SID: Check Soft Top Cover. Jag antar att det är ett sensorfel, eftersom SID-meddelandet försvinner om man ger luckan en extra knuff med handen när den stängs. Frågan är; är det ett sensorfel, och hur fixar man det?

    Det andra felet inträffar också under nertagning av taket. Situationer är sådan att tak-locket står rakt upp, och taket håller på att vika ner sig i sin balja. Då slår första bågen på taket i fram/överkanten på tak-locket. Om man hjälper locket att stå rakare upp med handen så stängs taket utan problem.
    Frågan här är hur lockets mekanism fungerar, vad som kan ha gått fel, och hur man ordnar det.

    //magnus

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Cab-lock öppnas och stängs dåligt

    Citat Ursprungligen postat av magnuznilzzon
    Det andra felet inträffar också under nertagning av taket. Situationer är sådan att tak-locket står rakt upp, och taket håller på att vika ner sig i sin balja. Då slår första bågen på taket i fram/överkanten på tak-locket. Om man hjälper locket att stå rakare upp med handen så stängs taket utan problem.
    Frågan här är hur lockets mekanism fungerar, vad som kan ha gått fel, och hur man ordnar det.
    Kan det vara nåt sånt:

    Soft top cover does not open or first bow hits soft top cover
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3

    Re: Cab-lock öppnas och stängs dåligt

    Det där verkar inte alls osannolikt. Jag får ta och titta in och se om det är något jag kan göra själv.

Liknande ämnen

  1. Huvöppning/mekanism på saab 900 T16 års 87. huv öppnas ej
    Av rybbe i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-28, 13:38
  2. [LÖST] Bagagelucka öppnas ej! OG9-5 SS -05
    Av erklars i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 11:59
  3. Alla fönster öppnas BMW X5
    Av Joachim 2084 i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 16:11
  4. Hur öppnas bagageluckan på 9-3 SS Aero 04:a??
    Av matte_linear i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-02-20, 22:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •