Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Hur "massera" ut en buckla.

  1. #1

    Hur "massera" ut en buckla.

    Hej på Er alla.

    Har fått två mindre bucklor strax bakom stolpen vid bakrutan på bakskärmen, jag tror att det går att komma åt bucklorna från bagageutrymmet om man tar bort klädseln i detta. Jag är irriterad över dessa bucklor. Har sökt på forumet och hittad några trådar som behandlar detta. I en av dessa står något om att "massera" ut bucklan inifrån. Jag vet att det finns företag som gör detta men jag tycker inte att jag har råd att anlita någon just nu (arbetslös).
    Finns det någon här som är villig att beskriva hur man går tillväga skulle jag vara tacksam, vilka verktyg bör användas. vart hittar jag dessa verktyg, göra verktyg själv kanske med svarv och fräs? Material i verktygen stål aluminium plast.

    Mvh John Eriksson i Bollnäs.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Inlägg
    361

    Re: Hur "massera" ut en buckla.

    Detta kan vara relativt lätt eller riktigt svårt. Jag har själv aldrig gjort det utan endast titta på en plåtriktare in action. Är en hel del verktyg som användes. Bland annat så värmdes lacken upp lite för att den inte skulle spricka.

    Kan tyvärr inte hjälpa dig med själva tillvägagångsättet. Jag skulle om jag var du leta reda på en mindre firma. Gör allt förjobb själv så att säga, plocka ner inredningen osv så gör dom ett sådant jobb på 10minuter och en "bullpåse" som betalning om du fattar.

    Betalade själv 250kr för en buckla i min framdörr.

Liknande ämnen

  1. Tråkig "buckla" finns det hopp om att kunna rikta den ?
    Av zapp89 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 23:52
  2. "masserad" buckla
    Av imported_pärre i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 18:06
  3. vart "masserar" jag ut buckla i närheten av gbg
    Av bananmanen i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •