Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Koppla steg till AS2 stereon

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    194

    Koppla steg till AS2 stereon

    Har lite frågor..

    Hur får jag lös ISO kontakten bak på orginal stereon?

    Har köpt en sådan här: http://www.backesljud.se/produkter_v...?code_no=SAAB3

    Kan jag ta remote ifrån cigguttagets ström?

    Måste fästena bak moddas för att fästa eftermarknads 6,9or?



    Mvh
    Jonas

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156

    Re: Koppla steg till AS2 stereon

    Citat Ursprungligen postat av Jonas_
    Hur får jag lös ISO kontakten bak på orginal stereon?
    Normalt sett finns det väl någon spärr att trycka in och sedan dra ut kontakten.. Finns det inte någon spärr så är det nog bara att rucka/dra.

    Citat Ursprungligen postat av Jonas_
    Kan jag ta remote ifrån cigguttagets ström?
    Kan kan du väl.. Men det finns säkerligen bak på stereon också. Kanske bättre att ta remote därifrån?

    Citat Ursprungligen postat av Jonas_
    Måste fästena bak moddas för att fästa eftermarknads 6,9or?
    Pratar vi om en Saab V4 från 1968 eller Saab 9-5 av nyaste modell?
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    194

    Re: Koppla steg till AS2 stereon

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Citat Ursprungligen postat av Jonas_
    Hur får jag lös ISO kontakten bak på orginal stereon?
    Normalt sett finns det väl någon spärr att trycka in och sedan dra ut kontakten.. Finns det inte någon spärr så är det nog bara att rucka/dra.
    Provade lite igår men får inte ur den, finns något/några som ser ut som spärrar men antingen är jag dum, försiktig eller så är det rocket science..

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Citat Ursprungligen postat av Jonas_
    Kan jag ta remote ifrån cigguttagets ström?
    Kan kan du väl.. Men det finns säkerligen bak på stereon också. Kanske bättre att ta remote därifrån?
    Har läst detta också, men hur hittar jag den?

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Citat Ursprungligen postat av Jonas_
    Måste fästena bak moddas för att fästa eftermarknads 6,9or?
    Pratar vi om en Saab V4 från 1968 eller Saab 9-5 av nyaste modell?
    Vi pratar om en Saab 9-5 2001års modell.. AS2 system

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156

    Re: Koppla steg till AS2 stereon

    Citat Ursprungligen postat av Jonas_
    Provade lite igår men får inte ur den, finns något/några som ser ut som spärrar men antingen är jag dum, försiktig eller så är det rocket science..
    Du har väl en stor "klump" till kontakt? I "klumpen" så ingår 2 st vanliga ISO-kontakter och en större kontakt som hör till bussen , cd-växlare, telefon osv. På varje kontakt så sitter det en liten spärr. Dom spärrarna måste du trycka in för att få isär kontakten. Spärrarna och dess funktion borde faktiskt synas. Titta här: http://commons.wikimedia.org/wiki/Fi...nit_in_car.JPG På vänstra sidan på plastklossen sitter det ett bihang. Den måste du trycka in mot klossen för att den ska lossna från iso"honan" (Se bild för exempel: http://exclusive-part.com/iso-f_2.jpg)

    (jag vet att kontakterna på bilderna inte ser ut exakt så på din bil utan att de sitter ihop och att "honan" kanske sitter i stereon, men kontakterna i sig borde se något så när lika ut så är det så du ska göra i alla fall)

    Citat Ursprungligen postat av Jonas_
    Har läst detta också, men hur hittar jag den?
    Nu när jag vet vilken bil det handlar om, titta på: http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml#head så finns det förteckning över isokontakten där med färger. Den gröna kabeln i vanliga "lilla" iso-kontakten borde alltså vara remote. Du kan ju lätt kolla upp den uppgiften med hjälp av en multimeter. Var noggrann med att du inte blandar ihop den gröna kabeln med den gröna kabeln som går till den stora kontakten "I-BUS +".
    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Citat Ursprungligen postat av Jonas_
    Måste fästena bak moddas för att fästa eftermarknads 6,9or?
    9-5 Sedan antar jag då och du menar högtalarna i hatthyllan?

    Jag är lite osäker på hur det ser ut på 9-5 sedan, men antagligen behöver du inte modda "fästena" för när Saab skruvar dit högtalare sitter det ju också 6x9". Så helt galet bör det inte vara utan ganska "bolt-on". Men beredd på att det kan kanske behöva moddas lite grann måste man ju vara. Exempelvis kanske ordna till fästena till skruvarna eller eventuellt ordna någon baffel eller fixa till hålet lite beroende på utseendet på de högtalare du tänker använda.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Remote från org. stereon till ett steg
    Av walste i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-08-14, 20:21
  2. Går det att koppla in steg på original stereon på en 9-3 -99
    Av Pajjon i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 23:35
  3. Koppla in en ipod till as2 eller as3 stereon smidigast
    Av Ola Gustafsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 19:56
  4. Koppla in steg till originalstereo?
    Av boyinblue i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 21:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •