Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Racekisse

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 390
    Medlem#
    3020

    Racekisse

    Hej

    Håller på att montera en Racekisse på 9-5:an (2001 Aero), och den har 2 lambda orginal så bör jag flytta över bägge till den nya? och räcker sladden då?.Eller kan jag skita i den ena?

    Det är en Nordic/Feritta Racekisse.

    Mvh

    Magnus
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Japp, det är nog så att du behöver flytta över båda, en före din nya kisse och en efter...

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 427

    Re: Racekisse

    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Hej

    Håller på att montera en Racekisse på 9-5:an (2001 Aero), och den har 2 lambda orginal så bör jag flytta över bägge till den nya? och räcker sladden då?.Eller kan jag skita i den ena?

    Det är en Nordic/Feritta Racekisse.

    Mvh

    Magnus
    Du tror/hoppas alltså att styrsytemet inte skulle bry sig om att en av lambdasonderna plötsligt inte existerar........?

    Det logiska svaret är att du givetvis inte kan ta bort div sonder och sensorer från motorns styrsystem som det passar dig, utan att en käck lampa kommer att lysa på instrumentpanelen, som gör att du måste återkomma och fråga vad som är fel..... ;-)

    Alltså, har bilen två sonder så måste dessa flyttas med och sättas så lika som möjligt före och efter racekatten för att det ska funka som tänk.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 390
    Medlem#
    3020
    Nu sitter den där, och sladden räckte till den som jag var orolig för att inte skulle räcka till kontaktstycket.

    Tony jag varken trodde eller hoppades bara en en liten orolig tanke att jag kanske hade missat något när jag köpte systemet och att man skulle ha köpt en ny lambda med längre sladd samt att det följde med en plugg som man kunde montera och därmed plugga ett utaget för en lamda.

    Men den hamnade så sladden gick upp längs torpeden så den räckte gott och väl.

    Mvh

    Magnus
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 110

    Re: Racekisse

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Du tror/hoppas alltså att styrsytemet inte skulle bry sig om att en av lambdasonderna plötsligt inte existerar........?

    Det logiska svaret är att du givetvis inte kan ta bort div sonder och sensorer från motorns styrsystem som det passar dig, utan att en käck lampa kommer att lysa på instrumentpanelen, som gör att du måste återkomma och fråga vad som är fel..... ;-)

    Alltså, har bilen två sonder så måste dessa flyttas med och sättas så lika som möjligt före och efter racekatten för att det ska funka som tänk.
    MVH Tony
    Vet man inte så vet man inte! Visste han så skulle han väll inte lagt upp tråden, det handlar väl inte om att tro och hoppas..
    Mvh/Adde
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

Liknande ämnen

  1. Sport eller racekisse?
    Av fr0lle i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 00:19
  2. Funderar på 3" Dp med racekisse 9-3 Aero -01
    Av NicklasOlsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-21, 14:01
  3. adaptions runda efter montering av racekisse???????
    Av saabster i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 20:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •