Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vad är det för garantier som gäller efter omlackering?

  1. #1

    Vad är det för garantier som gäller efter omlackering?

    Tjenare, lackade om min båda sidorna på min för knappt tio månader sedan pga. repor efter att någon dragit med nyckel längs sidorna och fick då ut detta på försäkringen.

    Och nu för cirka 1 månad sedan märkte jag att det kommit upp ett bubblor i lacken på bakskärmen som täcker ett 10 centimeter stort område i diameter.

    Jag har pratat med lackfirman som gjorde det och de sa att har det inte med skadan att göra så kan åtgärdar vi det inte, saab sa ungefär samma sak och har även pratat med försäkringsbolaget som sa att det är ord mot ord och det blir svårt att få igenom det.

    Nu undrar jag vad är det som gäller, borde det inte vara någon sorts lackgaranti?

    Jag kan även tillägga att lackfirman sa att det var ett "rosthål" som gått inifrån, borde de inte ha sett det... tycker att 10 månader är kort tid för att det ska gå inifrån och ut för att resultera i vad det är nu.

    Det gäller en saab ng900 -97 som alltid stått ute och inte haft någon rost överhuvudtaget fram tills nu!

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555

    Re: Vad är det för garantier som gäller efter omlackering?

    Fick med ett intyg sist som gällde i 1år.

    Du fick inget sånt?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3

    Re: Vad är det för garantier som gäller efter omlackering?

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Fick med ett intyg sist som gällde i 1år.

    Du fick inget sånt?
    Jag vet inte om saab fick någon sådant då det var försäkringsärende.

    Försäkringsfirman sa ju att jag skulle kolla med andra firmor och se vad de säger för att få en annan åsikt, de kanske är enda möjligheten verkar det som nu.

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 819

    Re: Vad är det för garantier som gäller efter omlackering?

    Citat Ursprungligen postat av niohundratearn
    Tjenare, lackade om min båda sidorna på min för knappt tio månader sedan pga. repor efter att någon dragit med nyckel längs sidorna och fick då ut detta på försäkringen.

    Och nu för cirka 1 månad sedan märkte jag att det kommit upp ett bubblor i lacken på bakskärmen som täcker ett 10 centimeter stort område i diameter.

    Jag har pratat med lackfirman som gjorde det och de sa att har det inte med skadan att göra så kan åtgärdar vi det inte, saab sa ungefär samma sak och har även pratat med försäkringsbolaget som sa att det är ord mot ord och det blir svårt att få igenom det.

    Nu undrar jag vad är det som gäller, borde det inte vara någon sorts lackgaranti?

    Jag kan även tillägga att lackfirman sa att det var ett "rosthål" som gått inifrån, borde de inte ha sett det... tycker att 10 månader är kort tid för att det ska gå inifrån och ut för att resultera i vad det är nu.

    Det gäller en saab ng900 -97 som alltid stått ute och inte haft någon rost överhuvudtaget fram tills nu!
    Är det bakskärmen mot stötfångaren eller sidokjolen?

    Isåfall var det säkert rost där under som krypit upp nu efter några månader.

    Min bil står i lackboxen just nu och de skulle bara lacka utsidan på ena sidan, men ville riva ner stötfångare och sidokjol pga rost under som inte syns.


    De fick blästra ganska mycket och lacka betydligt mer än bara utsidan som försäkringsbolaget betalar.

    Men de sa att de flesta lackfirmor bara sprutar på ny färg utan att meddela att det finns rost under som kommer krypa upp efter 6 månader..

    Så det är säkert det som hänt dig..
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  5. #5

    Re: Vad är det för garantier som gäller efter omlackering?

    Citat Ursprungligen postat av 900 Power
    Citat Ursprungligen postat av niohundratearn
    Tjenare, lackade om min båda sidorna på min för knappt tio månader sedan pga. repor efter att någon dragit med nyckel längs sidorna och fick då ut detta på försäkringen.

    Och nu för cirka 1 månad sedan märkte jag att det kommit upp ett bubblor i lacken på bakskärmen som täcker ett 10 centimeter stort område i diameter.

    Jag har pratat med lackfirman som gjorde det och de sa att har det inte med skadan att göra så kan åtgärdar vi det inte, saab sa ungefär samma sak och har även pratat med försäkringsbolaget som sa att det är ord mot ord och det blir svårt att få igenom det.

    Nu undrar jag vad är det som gäller, borde det inte vara någon sorts lackgaranti?

    Jag kan även tillägga att lackfirman sa att det var ett "rosthål" som gått inifrån, borde de inte ha sett det... tycker att 10 månader är kort tid för att det ska gå inifrån och ut för att resultera i vad det är nu.

    Det gäller en saab ng900 -97 som alltid stått ute och inte haft någon rost överhuvudtaget fram tills nu!
    Är det bakskärmen mot stötfångaren eller sidokjolen?

    Isåfall var det säkert rost där under som krypit upp nu efter några månader.

    Min bil står i lackboxen just nu och de skulle bara lacka utsidan på ena sidan, men ville riva ner stötfångare och sidokjol pga rost under som inte syns.


    De fick blästra ganska mycket och lacka betydligt mer än bara utsidan som försäkringsbolaget betalar.

    Men de sa att de flesta lackfirmor bara sprutar på ny färg utan att meddela att det finns rost under som kommer krypa upp efter 6 månader..

    Så det är säkert det som hänt dig..
    Det är bakskärmen mot stötfångaren som det kommit upp och det är rejält med rost på insidan om man säger så.
    Riktigt irriterande då det blir en hel del omkostnader,lite så det känns förjävligt!

    Men sa de hur det kommer sig?

Liknande ämnen

  1. repor i lacken efter omlackering
    Av Nille83 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 13:45
  2. Är det OK med dammkorn i lacken efter en omlackering?
    Av Nille83 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-11, 11:21
  3. Fick tillbaks bilen efter omlackering!!
    Av Fr edda i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-07-15, 18:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •