Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: ACC med felkod 1_12

  1. #1

    ACC med felkod 1_12

    Hallå!
    Då jag kalibrerar ACC:n i min 95-04 får jag felkod 1_12. Visste att det var något fel då jag inte får någon luft på vindrutan. Jag har letat på forumet men inte hittat något om just denna felkod!

    Det enda jag hittat är förklaringen på själva koden och vad den innebär:
    12 Stepping motor, air distribution flap Open circuit
    12 Stepping motor, air distribution flap Short-circuit to ground
    When the current on one of the control module stepping motor outputs exceeds a certain value, the diagnostic trouble code for short circuit will be set.
    If any of the stepping motor outputs sense that the control current is less than 55 mA, a diagnostic trouble code for open circuit is generated.

    Det verkar alltså röra sig om nån sorts jordfel eller kortslutning. Eftersom jag inte är nån stjärna på just elektronik vore det grymt om det finns nån som kan förklara hur jag ska gå tillväga! Någon som har råkat ut för detta och vet hur/om det är något man kan fixa själv? Måste fixas innan vintern ju!
    MVH Sören

  2. #2

    Re: ACC med felkod 1_12

    Problemet är löst! Det var en styrbox som släppt från sitt fäste av kladdlera eller något liknande (smart lösning SAAB...) och lagt sig under det stag som styr luftfördelningen i kupén. Så det var bara att fästa upp boxen med buntband så var allt frid och fröjd igen!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •