Det var sommarväder i Gbg igår, så runt 20grader utetemp kanske? :-)
Det var sommarväder i Gbg igår, så runt 20grader utetemp kanske? :-)
Att jag inte tänkte på att kolla efter denna tråd :-)
Blir kvällslektyr. SKummade igenom lite och är sjukt impad :-)
Har du sett detta?
http://www.cardyourcar.eu/shop/poster-99-sprint/
Tänkte egentligen ta detta till vintern, men lyckades hitta en slutväxel med diffbroms (visko) från en Scorpio 2.9 idag som monterades direkt. Största anledningen var egentligen utväxlingen (3.64 mot 4.27) som gjorde att det blev av nu. Bilen har varit skum att köra innan med dryga 3000rpm i 90km/h... Nu känns den betydligt naturligare att köra och växlarna går att använda. Otroligt stor skillnad när båda bakhjulen trycker på oxå, har inte hunnit mer än att hetsa några rondeller dock
Har köpt på mig en TD04-19T oxå som jag helst skulle vilja montera innan säsongen är slut. Egentligen behöver koppling och spridare uppdateras i samma veva, men tänkte börja med lite lägre laddtryck
Yes, det är från kullen för några år sen
Fyfan va gryyymt! Ut och skruva så tar du NM i Breisladd i september på Gatebil!
Har inte gjort mkt mer med bilen än en avskärmning till luftfiltret, utan istället kört lite. Trippmätaren står numera på ca 250mil sen reggning och nu senast rullade den Göteborg-Öland tur och retur utan problem Med in-ear lurar alternativt radiokåpor fungerar det förvånansvärt bra (lite lätt träsmak dock efter några mil )
Det dammar ju lite när grejerna används, så idag åkte den upp på lyften och underredet fick en omgång med putsduken Notera att den just nu rullar utan krängningshämmare både fram och bak, kanske vore nåt till att-göra listan i vinter.
Haha det ska inte bli nån driftingbil
Precis! Det är ganska nice att kunna va ute och glida lite ibland.
Peltorkåpor när man vill vara rejsig - annars in-ear-lurar så blir det lite mera diskret. Så gör jag. Men träsmak har jag sluppit hittills. Min stol är så skön
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Var på säsongsavslutningen på Gelleråsen i söndags och bilen fick känna lite på banan. Åkte på nankang-gatdäck, men trots det kändes det som att det fanns hyfsat gott om fäste. Bilen är väldigt lättkörd, styr in bra och trycker på fint ut ur kurvorna. Det är en otroligt skillnad i beteende jämfört med fwd-setupen.
Först ut, hjulbyte då bilen var för bred för släpet med gathjulen...
Kofångaren fick stanna hemma, spoilern behövde plockas av för att kunna komma upp på släpet.
Här syns den ganska rejäla cambern bak, ca 4.5 grader/sida. Tänkte räta upp vinklarna lite i vinter...
Här är bilden som kanske sammanfattar träffen bäst, bra väder och några grymt roliga omgångar familjekörning med Johannes som codriver, båda med ett stort smile på läpparna
Cred till snooken recordings & christian flodin för bilderna!
Tror bilen får åka in för säsongen nu, det börja klia i fingrarna igen... :-)
Stenhård!
Kan tänka mig att det skiljer en del mot när den var FWD...
Vilken jävla bil till och gå, fyfan sen när du har 500hk
Då var det slut på denna säsongen och bilen är på plats i garaget igen.
Vinterns uppdateringar innefattar bl.a;
-Turbobyte, TD04-19T#7
-Ny turboplacering vilket drar med sig grenrör/DP/rördraging
-K-hämmare runt om, 900 turbo fram och Scorpio hgv bak
-Ny IC
-Ev. kylarbyte
-Kopplingsbyte, typ Aerotryckplatta med 240mm sinter
-Spridarbyte, typ 630cc
-Räta upp hjulvinklar bak
-Få ihop en vettig uppsättning 15" r-däckshjul och bygga om gathjulen 1" bredare fram (8"->9")
-Bygga om växelspaken med kortare lägen (Opel-slag nu, 3 mil mellan lägena.... )
-Ev. krysstag till styrväxelinfästningarna
So far har jag hunnit måtta in turbons nya placering. Tanken är att försöka återskapa lite OG900-gurgel, så rörlängderna kommer att få olika längd men med bibehållen puls-split.
Senast redigerat av Schwartz den 2015-10-01 klockan 21:10.
Gött - när blir det större turbo då? Så att du kan rita på alla växlar
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Nja, tänkte börja med bensin.