Vad är syftet med plåtbiten mellan panhardstaget och axeln ?Ursprungligen postat av Schwartz
Vad är syftet med plåtbiten mellan panhardstaget och axeln ?Ursprungligen postat av Schwartz
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
Den plåtbiten sitter inte mellan stag och axel, utan bakom förgreningen för bromsröret på og900.
Aha, en synvilla alltså.
Det är väl bara og900 med ABS som har den plåten?
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
Som nibjo säger, så är det bara en plåt som täcker t-korset, vad den har för funktion är lite oklart, men den sitter nog bara på ABS-bilar (och på min 99 )
Grussprut...bakifrån?
Blir gör snyggt Jesper! Färglägga popnitarna nu bara.
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Oh fy satanshelvetesävlarFAN vad snyggt
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Underbar 99'a...
Sorry att jag ligger lite efter i trådenUrsprungligen postat av Schwartz
Har sett betydligt sämre fästen som funkat men jag skulle nog också styvat upp det lite mer
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
Nitarna skall ju synas, annars hade jag köpt svarta Javisst gör sig skärmbreddarna bra!
Haha lugnt! Det skall byggas klart när motorn är ur bilen tänkte jagUrsprungligen postat av SaabAero
Ojoj, nu börjar man ana hur bilen blir på bilden framifrån, den ser RIKTIGT elak ut! Gillade verkligen den bilden, svarta spoilern och breddarna, kromade kofångaren och de lyktorna, blev riktigt impad. En bild med huven pålagd också skulle verkligen uppskattas...
Nu har den vuxit till sig bak oxå, tyvärr lite för lite som det ser ut nu för att fälgarna skall gå innanför i bakkant (med ET 12)
Någon som provat att "flytta fram" bakaxeln lite på 99/OG900? Problemet med plats i bakkant finns ju på og900 med då bakhjulet sitter för långt bak i förhållande till hjulhuset vid sänkning. Främre fästen är ju förskjutna, de borde gå att vända på så att man tjänar ca. 20mm där, sen skall väl momentstagen förlängas? Hur är det med brytningar i tvärstaget eller är de försumbara?
lite pics med huv på åt nibjo oxå
Läste nånstans att det ska fungera ganska bra med justerbara momentstag så man förlänger dom, alltså att man "tippar" hela axeln frammåt. kan det va nått?
//Konrad S.
He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
Min garagetsida
Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"
Det där har jag läst på garaget om en som gjort. Kommer inte ihåg namnet, men vit lite uppskrämd sugis og900, med jalusi och lite annat plock. Nåt säger mig Västerås? Har för mig han har en fin mörkröd 99: också Gaah, minnet sviker tyvärr. Men du vet kanske vem jag menar? Tomas, eller var det Tompa?Ursprungligen postat av Schwartz
Snyggt projekt! Följer varje uppdatering
Edit: Så krasslig länkning var det inte mellan höger- och vänster hjärnhalva.
Denna menade jag ---> http://www.garaget.org/?car=493&image=458052
I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet, 9-3SC 1.8t -08
http://www.garaget.org/shinyhead
Precis, har noterat hans lösning, det verkar som om man kommer långt med modifierade momentstag Då återstår det att förlänga dem, alternativt göra dem justerbara.
Ja precis, just så har Tompa gjort med bakaxelförflyttningen. Han det talas om här ovan. Får du inte tag i honom så kontakta mig så kan jag medla.
Grymt bygge för övrigt!
/Isak
rallyelwood här på STCS har gjort justerbara.
Funderar Sj på detta men tror framflyttning av undre länkarm är att föredra, problemet är ju att staget bottnar vid infjädring vilket gör att det kan slå stumt i länkarmen när bakaxeln vrider sig. Hoppas du fattar hur jag tänker.
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Nämen
Fronten blev några år äldre med '70 grill och lyktsarger (blinkers avslöjar dock)
Bak monterades stötdämpare och bilen ställdes ner på hjul. Är 99or smalare än OG900 bak? Fälgarna sitter på utan spacer nu för att gå fritt från breddarna (17x7 ET37 med 215/40-17) och jag har runt 15mm frigång till insida breddare. Den borde bli något lägre bak med tiden, redan nu är däcken ovanför kanten (jag slipper modifiera stagen just nu oxå )
Vill man så kan man köra med spacers iallafall
Denna hittade dit oxå!