Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bilder på A380 från ARN

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    974

    Bilder på A380 från ARN

    Hej, måste få skryta lite över lillebrorsan som fotograferar mycket. Här är hans hemsida så ni kan kolla in lite bilder från A380 på ARN. Flygplan är hans stora intresse.


    http://www.runway360.net/

    Jag tar hänsyn till reglementet för "eget material" i denna tråden. Men vi är trots allt familj och jag är störst av syskonen så jag äger per automatik 70%
    Min mor är omgift därav våra skillnader på efternamn.

    Hoppas ni uppskattar materialel.

    Trevlig helg

    MVH J
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 932

    Re: Bilder på A380 från ARN

    Nice! Ser ut som dom gjort en hyfsad miljö även i Monkey-class (=ekonomi). Jag har spenderat många timmar i LH:s standard 747 och det är fan inget nöje när man närmar sig 10 timmar... Här ser det i alla fall bättre ut och jag gillar att man valt bort 5-plats konfigurationen som man ser på många 747. Businessen ser ju bara helt fantastisk ut, för att inte prata om 1st class, men det förblir ju en dröm för alla utom film och rock-stjärnor.

    I övrigt är det ett magnifikt flygplan som sätter standarden. Tror inte vi kommer se nåt större flyga på väldigt länge, om någonsin... Vikten på planet och storleken på landningstället gör att gränsen är nära redan tror jag bestämt. Fast Boeings förlängda 747 som skall dyka upp (?) blir ju grym också.

    Jo, det var ju såklart fina foton också, fast jag var mest intresserad av själva planet.
    MEDLEM 7032.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    967

    Re: Bilder på A380 från ARN

    Citat Ursprungligen postat av Johannyman
    Hej, måste få skryta lite över lillebrorsan som fotograferar mycket. Här är hans hemsida så ni kan kolla in lite bilder från A380 på ARN. Flygplan är hans stora intresse.


    http://www.runway360.net/

    Jag tar hänsyn till reglementet för "eget material" i denna tråden. Men vi är trots allt familj och jag är störst av syskonen så jag äger per automatik 70%
    Min mor är omgift därav våra skillnader på efternamn.

    Hoppas ni uppskattar materialel.

    Trevlig helg

    MVH J
    Kickass material, kan du hälsa honom!
    Tycker det är kul med foton på ovanliga saker som man bara råkar stöta på lite då och då. Detta är ett typiskt sådant exempel. Visst, man kan hitta bilder på nätet, om man vill, men det blir bättre med sådana här spontana inflikande.

    Jag kan ju tillägga att jag också blir lite nyfiken på utrustningen som används. Jag vet att folk som avgudar flyg tenderar att omfatta sig med STOOOORA vidunder till objektiv och liknande.

  4. #4
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    347

    Re: Bilder på A380 från ARN

    Jobbade inte den dagen, så jag såg inte 380in tyvärr. Dock hade jag tur som fick se ett annat vidunder på jobbet.

    http://picasaweb.google.com/11804742177 ... 7650197570

    Lite halvtaskiga bilder, då jag precis sålt iväg min vivaz och använde en gammal W850 med 2Mpix kamera utan fokus. :P Men dom blev rätt okej ändå.

    Är väldigt glad att jag fick chansen att se denna i verkligheten, då det knappast är stor chans att jag kommer få se den igen. Men J*vlar va stor den är!

    //Seb
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    974

    Re: Bilder på A380 från ARN

    Ja det är en gigantisk jäkel till kärra! Där har ingenjörerna haft o göra för att få en sådan förbannat stor sak i luften!

    Kom tänka på filmen 2012

    Noah Curtis: Whoa, that's a big plane.
    Yuri Karpov: It's Russian.
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

Liknande ämnen

  1. Bilder från Saab Support Convoy 2010-01-17 [Nya bilder]
    Av kzr63g i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 88
    Senaste inlägg: 2020-01-18, 10:03
  2. Lufthansas A380 på Arlanda imorgon
    Av Brandten i forum Off Topic
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 23:47
  3. Bilder från en video på nya 9-5!
    Av borkas i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 09:25
  4. Bilder från Gårdsstånga?
    Av Turbo-Kina i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 15:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •