Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Dubbel-DIN enheter

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224

    Dubbel-DIN enheter

    Var och kollade runt på olika sidor och hittade åt den här http://www.clarion-eu.com/se/CD_DVD_...04da14e.0.html. Kan man montera in den i en ng900, vet ni om det finns fler än clarion som har enheter som är Dubbel-DIN?

  2. #2
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574

    Re: Dubbel-DIN enheter

    Citat Ursprungligen postat av Bennet
    Var och kollade runt på olika sidor och hittade åt den här http://www.clarion-eu.com/se/CD_DVD_...04da14e.0.html. Kan man montera in den i en ng900, vet ni om det finns fler än clarion som har enheter som är Dubbel-DIN?
    det finns en hel del olika, kolla med din närmaste bilstereobutik.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    Den närmaste bilstereobutik jag vet om ligger ungefär 12mil bort, kanske finns lite hos radio affären i stan.
    hur bra passar dom i saaben?

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 628
    Tror inte det passar riktigt bra med 2*din på ng900, på og9-3 så kan man ta bort en plastbit mellen stereon och sid då går det att få in 2*din, ng900 har inte denna plastbit men det kanske går ändå, beror väl på hur mycket jobb man vill lägga ner.

    Kolla här för en sjysst å billig 2*dinare http://www.shellkonto.nu/tcs/forum/view ... hp?t=17881

    Jag har in dash modellen

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    Har varit ut och mätt på stereon i bilen, om jag går efter yttermotten så ska man kunna få in en dubbel-din enhet. men jag vet inte om det är en sarg på orginal stereon som täcker upp utanför hållet, är det någon som vet hur det är eller hur stort hålet är om man tar bort stereon?

    Den där MXD-6500 (6,5" Dubbel DIN TFT LCD skärm) syns riktigt trevlig ut

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 628
    Citat Ursprungligen postat av Bennet
    Har varit ut och mätt på stereon i bilen, om jag går efter yttermotten så ska man kunna få in en dubbel-din enhet. men jag vet inte om det är en sarg på orginal stereon som täcker upp utanför hållet, är det någon som vet hur det är eller hur stort hålet är om man tar bort stereon?

    Den där MXD-6500 (6,5" Dubbel DIN TFT LCD skärm) syns riktigt trevlig ut
    mm det va en sån jag skulle köpt från början men det tog för lång tid så jag tog den andra istället, hatar att vänta på saker man köpt

    Jag vet inte riktigt hur det ser ut innan för på 900 så där får någon annan hjälpa dig.

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 681
    det är bra tomt där innanför.. finns ett litet plaststag under SID om jag inte minns fel på ng900 som går att ta bort, sen ska det gå att trycka in.
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 681
    förslag på flera modeller förresten.

    Kenwood; DDX-7025 (mums!), DPX-MP407, DPX-6020

    Pioneer; FH-P5000MP, FH-P4200MP

    Clarion; ADB340MP

    Sony; WX-4500X

    JVC; KW-XC770

    Happy hunting!
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    Tack för tipsen, blev riktigt köpsugen nu. Men ett jobb måste jag nog få tag på innan jag börjar köpa allt för mycket, listan på saker börjar bli lång nu

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Östhammar
    Inlägg
    1 328
    men,,, funderade lite på den claroin... men är det vär det jobbet för att få in en bandspelare?? känns som att ta några kliv bakot å antar att den aldrig komme att bli använd... så e de bättre med den med skärm isf.. men de e ju vad jag tycker
    Saab 9-5 SE / Aero-04 "look alike"

    http://www.garaget.org/?car=12197

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    Clarion spelaren har cd och kassett, men för inte allt för mycket till så får man dvd, skärm mm, så det känns lite mer intressant.
    Fast då måsta man klara sig utan kassettspelare

Liknande ämnen

  1. Skillnad på ACC-enheter?
    Av MartinAberg i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-01-13, 22:04
  2. 2 Cd enheter i 9-5a
    Av Apocalypsica i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 16:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •