Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Vända på Dygnet tråden!

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Lightbulb Vända på Dygnet tråden!

    Jaa då sitter man här igen. Vaknade kl 01.30 klarvaken. Och jobbet börjar 06.30.

    Är det någon som har bra tips på naturläkemedel eller annat naturligt som får en att bli trött så man lägger sig i tid (eller när man vill lägga sig) så man slipper detta med att sova 15tim och sedan är hela helgen förstörd?

    Jobbat nu 2st 6-dagars veckor och ska köra 2 likadana veckor igen, och samma visa varje gång.
    Kommer hem lördag em, vaken till 22. Vaknar tidig söndag, kör mitt race med diverse. Sen stendäckar vid 17-18 och vaknar måndag morgon runt 01.
    Saablös dåre

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Vända på Dygnet tråden!

    Förstår ditt problem. Har varit i samma situation. Dock har jag alltid haft lätt för att sova.
    Men mitt enkla råd är att tvinga dig själv att vara vaken även fast du är helt slut och lägg dig senare.
    Jag har ett eget system för mig själv vad beträffar maxsömn i veckorna osv..
    MAX 6-7h per dygn skall jag sova för att vara som mest effektiv och ha lättast att kliva upp ur sängen. Sover jag 10h så kommer jag sannorlikt att gå runt o jäspa o ha mig dagen efter..Sover för mycket helt enkelt!
    På helgerna sover jag aldrig mer än 8h men snarare 6h för att det funkar bäst.
    Men ibland så kommer jag in i vissa perioder då sömncykeln är betydligt mer omfattande än tidigare.

    Som denna helgen, somnar vid ca 01.00 lördag morgon. Kliver upp 07:00 och fiskar hela dagen. 21:00 sover jag på Lördag och vaknar av mig själv 09:00 på Söndag. Är trött hela dagen och vid 20:00 på Söndag somnar jag i soffan och vaknar strax innan väckarklockan dvs 06:00 Måndag morgon.

    Dessa helger kommer max var 4:de helg eller mer sällan! Men jag bli rlika förvånad varje gång så jag gör allt jag kan för att hålla mig till tidigare principer! man får ut så mycket mer av dagen. Men alla är olika..

    Kan tillägga att jag kanppt spelar på PS:3an eller använder dator om det nu spelar någon roll för sömncykeln?

    /J
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

Liknande ämnen

  1. Har Renoverat min turbo sista dygnet & har frågor om det!
    Av PeterNacka i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-12-01, 19:12
  2. Vända låscylinder?
    Av Rikard i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 18:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •