Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vad är för många mil på beg bil VS pris?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    975

    Vad är för många mil på beg bil VS pris?

    Hej!
    Jag sitter och kollar runt på ny bil, har fastnat mycket för 9-3 sportsedanen och då oftast aeron!!
    Har hittat en del som är fina dock så har dom gått mellan låt säga 18-25 000mil!
    Vad tycker ni är för mycket när det gäller mil, Bör man vara rädd att sakerna ska börja trilla av snart på en bil som gått för långt,
    Bilarna jag kollat är oftast fullt utrustade och ligger mellan 70 - 100 000kr
    Vad tror ni, Är det värt att köpa en sportsedan för 80 000 som gått +20 000
    Självklart så är alla bilar som jag kollat på som har gått dessa mil fullt stämplade i service böckerna!

  2. #2
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 715
    Medlem#
    3346

    Re: Vad är för många mil på beg bil VS pris?

    Omöjligt att säga utan att veta årsmodell.
    Många mil behöver inte betyda att bilen är dåligt skött, eller ens särskilt sliten. Långmilare som gått som tjänstebilar hos större företag är ofta välservade och välskötta. Finns naturligtvis exempel på motatsen, men många landsvägs/motorvägsmil sliter inte särskilt hårt mekaniskt jämfört med mycket körning i tätort (många start/stopp, kallstarter) som oftast ger färre körda mil.
    Gäller att kolla servicehistoriken, kolla det allmänna skicket/slitaget på plåt, lack och inredning. Se till att bromsar och fjädring/stötdämpning är i gott skick. Om allt sådant är bra kan en långmilare vara ett riktigt bra köp!
    All makt åt Thengil!

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 404

    Re: Vad är för många mil på beg bil VS pris?

    Skicket säger en hel del om hur den är skött o hur den känns o hur de står till med bussiningar m.m.
    Är den välskött kan de istället betyda att den har gått bra o billigt.
    Men i o med att lång milare över lag är ganska svala på marknaden så är de ju bara till fördel för oss som köper.
    Så allt beror på årsmodell o hur många mil man vågar ge för bud.

    /F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    975

    Re: Vad är för många mil på beg bil VS pris?

    Årsmodellerna ärmellan 03- ny. Visst får man inte en ny för 80 000 men man vet aldrig. Man kanske öppnar penga pungen ännu mer :-) visst är det att föredra att köpa en långmilare. Men då ska man veta att det stämmer också och att det inte bara är snack från säljaren. Det jag mest jag tänkte på var hur motorerna och så öär på denna modellen. Vanliga fel mm. Hade det varit en gammal og900 så hade det inte varit några problem. Men nu handlar det ju om lite nyare saker. Och med det mesta nytt så. Sparar tillverkarna in mer pengar genom att t.ex göra veckare Delar i bilarna. Kolla bara plåten. Nu på nya vs gammalt. Fridens

Liknande ämnen

  1. hur många hk?
    Av tobbe_900 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 21:45
  2. hur många hk ?
    Av saabluthman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 18:02
  3. hur många HK?
    Av hyperlite133 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 19:21
  4. Hur många mil
    Av NnR i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 02:57
  5. Hur många 9-5or under 14 sek?
    Av DanneD i forum Allmänt
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 21:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •