Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Svar på säljes annonser?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    756

    Svar på säljes annonser?

    Vad är det med folk som upptar min tid med att svara på säljes annonser utan att vara seriöst intresserade.

    Oavsett var man har en annons, på ngt forum eller blocket eller liknande så får man frågan som kan se ut tex så här.

    Hej har du kvar ( bla bla ) jag är mkt intresserad och tacksam för svar.

    Artig som man är så svarar man snabbt:

    Hej
    Javisst den finns kvar.

    Mvh
    Lars

    Sedan så hör man aldrig av spekulanten igen?????

    Är detta med att fråga runt på alla annonser om prylen finns kvar någon fetisch eller nåt som jag har missat
    9-3 Aero 2002 http://www.garaget.org/?car=172836
    VW Polo 1.2 TSI R-Line 2014 http://www.garaget.org/?car=342020
    Suzuki GSXR 750 2000 " Turbobygge pågår "

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Gotland
    Inlägg
    0

    Re: Svar på säljes annonser?

    Jo det finns vissa som är lite "konstiga" skulle tro att det beror på att många skickar mail på flera annonser "samtidigt"
    Tillbaka i turboträsket - igen
    Kör:Saab 9-3 2,0t -01 med BSR steg 1 , Peugeot 806 2,0 -00
    Tidigre: 9000T -90, 99 aut, mfl av andra märken

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Svar på säljes annonser?

    Hade själv nyligen en tråd om sånt här....

    Man blir jäkla less.

    Dock så det värsta jag varit med om hitils...
    Var en kille som ringde 3-4 gånger på min annons där jag sålde min förra bil.
    Vi bestämde att han skulle komma och kolla en kväll, prefekt tyckte jag då hade jag lite tid på mig att städa och tvätta till bilen innan så den såg ok ut.

    Killen ringer samma dag och vill nu ändra tiden, han var till 99% säker att han skulle ha bilen, så jag tog ledigt några timmar från jobbet, åkte hem och städa upp och tog en snabb tvätt av bilen.
    Killen kommer 2 timmar senare än sagt, nästan samma tid som vi hade bestämt från början.
    Han gick igenom massor, berömde bilen för skicket osv, provkörde, gick igenom igen, provkörde en runda till, timmarna gick, tillslut hade det gått iaf 2,5 timme.
    Jag begärde 18000 för bilen med hyfsade sommardäck och bra vinterdäck.

    efter dessa 2,5 timme så säger gubbjäveln, att han SKA ha sommardäcken inklusive nya fälgar som jag har till min andra bil, som då var nya däck, och han kan då tänka sig att betala 11000kr.

    Bad honom rent av dra åt helvete, 2 dar senare fick jag 15 efter att en annan kille kollat 10 minuter och kört en runda.

    Idioten ringde dock några dagar senare och sa att han kan tänka sig betala 13000kr...

    Detta tyckte jag var mer störande än nötterna som frågar om varan finns kvar, tror inte jag lagt ut en endaste annons på blocket där jag fått mindre än 3 sånna mail.

    Sen ska vi ju inte prata om alla som man bokar tid med som ska komma och köpa och hämta, massor med sånna samtal har man med fått där man bestämmer en tid utan att motparten dyker upp.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    756

    Re: Svar på säljes annonser?

    Ja konstigt folk finns det gott om!

    En annan sak som är mkt irriterande är nötter som faktiskt köper prylen så skickar man tex med bussgods efterkrav.....sedan så löser inte ärthjärnan ut paketet

    Man vill ju gärna inte behöva skriva i annonsen att: ge faan i att kontakta mig om du bara samlar på...Javisst den finns kvar
    9-3 Aero 2002 http://www.garaget.org/?car=172836
    VW Polo 1.2 TSI R-Line 2014 http://www.garaget.org/?car=342020
    Suzuki GSXR 750 2000 " Turbobygge pågår "

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Svar på säljes annonser?

    Jag skickar massmejl på t ex mobiltelefoner eller tv-bänkar.
    Får jag sedan svar om att en har den kvar och jag hämtar den orkar jag faktiskt inte besvara kanske 30mejl som man fått under tiden man köpt sin nya mobil
    Saablös dåre

  6. #6
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186

    Re: Svar på säljes annonser?

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Jag skickar massmejl på t ex mobiltelefoner eller tv-bänkar.
    Får jag sedan svar om att en har den kvar och jag hämtar den orkar jag faktiskt inte besvara kanske 30mejl som man fått under tiden man köpt sin nya mobil
    Kanske skall vända på steken och fråga sig varför så många låter annonserna ligga kvar när de redan sålt varan, lite irriterande är det allt när man ringer runt och man får "den är såld för 1 vecka sedan"...
    ///Mackanized
    Tillbaka

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Svar på säljes annonser?

    Ja folk är allt roliga.

    När jag sålde min gamla bil så var jag riktigt tydlig i mailet och använde versaler längst ner.

    Prisinfo samt att bilen ej såldes i delar.

    2h efter att annonsen kom ut hade jag 11 mail.

    3 mail var från samma kille som tjatade om att få köpa bilen omgående resterande mail var från folk som frågade vad jag skulle ha för pris på diverse delar såsom kompressor etc...
    Hade en ganska roande kväll med att besvara dessa knäppskallar. Samt en roande kund som blev överlycklig när han efter sina 3 mail fick köpa bilen dagen efter till utsatt pris utan att ens disskutera något!

    Annonssida: Blocket.
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 665

    Re: Svar på säljes annonser?

    Frugan var med om det bästa nyss, hon har en annons ute på en bröllopsklänning (någon intresserad?). Då fick hon ett mail från en mailadress som var ett mansnamn men det var underskrivet med Emma, och han/hon frågade om hon hade strumpbyxor att sälja också, det visade sig tillslut att han/hon var inte intresserad av bröllopsklänningen men "samlade" på strumpbyxor. Frugan erbjöd honom ett par för 1000 kr men HAN (vad annars?) nappade inte på det. Det finns då sjuka männinskor överallt...

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kållered
    Inlägg
    206
    Medlem#
    7034

    Re: Svar på säljes annonser?

    Citat Ursprungligen postat av Psycho Dave
    Frugan var med om det bästa nyss, hon har en annons ute på en bröllopsklänning (någon intresserad?). Då fick hon ett mail från en mailadress som var ett mansnamn men det var underskrivet med Emma, och han/hon frågade om hon hade strumpbyxor att sälja också, det visade sig tillslut att han/hon var inte intresserad av bröllopsklänningen men "samlade" på strumpbyxor. Frugan erbjöd honom ett par för 1000 kr men HAN (vad annars?) nappade inte på det. Det finns då sjuka männinskor överallt...

    Hahaha! Vad fan är det för fel på folk?
    9-3 SC 2,0t Vector A60 -07

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Svar på säljes annonser?

    Citat Ursprungligen postat av Lind
    Citat Ursprungligen postat av Psycho Dave
    Frugan var med om det bästa nyss, hon har en annons ute på en bröllopsklänning (någon intresserad?). Då fick hon ett mail från en mailadress som var ett mansnamn men det var underskrivet med Emma, och han/hon frågade om hon hade strumpbyxor att sälja också, det visade sig tillslut att han/hon var inte intresserad av bröllopsklänningen men "samlade" på strumpbyxor. Frugan erbjöd honom ett par för 1000 kr men HAN (vad annars?) nappade inte på det. Det finns då sjuka männinskor överallt...

    Hahaha! Vad fan är det för fel på folk?
    Lånad mejl kanske?
    Saablös dåre

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kållered
    Inlägg
    206
    Medlem#
    7034

    Re: Svar på säljes annonser?

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Citat Ursprungligen postat av Lind


    Hahaha! Vad fan är det för fel på folk?
    Lånad mejl kanske?

    Jag tänkte mer på att han/hon ändrade fokus från bröllopsklänningen till använda strumpbyxor...
    9-3 SC 2,0t Vector A60 -07

  12. #12
    Sugmotor Chesss avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    karlstad
    Inlägg
    48

    Re: Svar på säljes annonser?

    Lite OT kanske men ändå:

    Jag skulle en gång i tiden köpa En Alfa Romeo 164. Hittade en jättefin till ett skäligt pris ca 20 mil bort enkel resa. Pratade flera gånger med säljaren i telefon och det skickades ett stort antal bilder, vilket ledde till att jag bestämde mig för att köpa bilen. Gjorde upp en tid med säljaren, både jag och en kompis tog ledigt från jobbet och åkte iväg för att hämta den. Halvvägs dit ringde jag ägaren som sa att han skulle sätta på kaffe och att vi syntes strax. När vi väl var framme ringde jag säljaren och fick inget svar. Konstigt tänkte jag, han är kanske i garaget och städar bilen eller dyl. Så jag och polaren satte oss på ett fik och väntade, ringde flera gånger utan svar tills jag började tycka att det var lite väl mysko. Lånade då kompisens telefon och fick då svar på andra signalen. Frågade säljaren vad f-n han höll på med och då sade han att han sålt bilen till en kille strax efter att jag ringt första gången eftersom han "tvivlade på min seriositet i köpet".

    Så det var bara att åka hem igen!! Tror aldrig jag har varit så förbannad!
    Mvh Christian

  13. #13
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Svar på säljes annonser?

    Citat Ursprungligen postat av og900driver
    Lite OT kanske men ändå:

    Jag skulle en gång i tiden köpa En Alfa Romeo 164. Hittade en jättefin till ett skäligt pris ca 20 mil bort enkel resa. Pratade flera gånger med säljaren i telefon och det skickades ett stort antal bilder, vilket ledde till att jag bestämde mig för att köpa bilen. Gjorde upp en tid med säljaren, både jag och en kompis tog ledigt från jobbet och åkte iväg för att hämta den. Halvvägs dit ringde jag ägaren som sa att han skulle sätta på kaffe och att vi syntes strax. När vi väl var framme ringde jag säljaren och fick inget svar. Konstigt tänkte jag, han är kanske i garaget och städar bilen eller dyl. Så jag och polaren satte oss på ett fik och väntade, ringde flera gånger utan svar tills jag började tycka att det var lite väl mysko. Lånade då kompisens telefon och fick då svar på andra signalen. Frågade säljaren vad f-n han höll på med och då sade han att han sålt bilen till en kille strax efter att jag ringt första gången eftersom han "tvivlade på min seriositet i köpet".

    Så det var bara att åka hem igen!! Tror aldrig jag har varit så förbannad!

    Tyvärr så är det allt för många som gör tvärt om, så till viss del kan jag köpa att man tvivlar.

    Sist jag sålde bil ringde det en jäkla massa personer, det car ca 35st som sa att de skulle komma och kolla osv, av dessa var det 2st som överhuvud taget kom, testade att ringa tillbaka till några och det var all sköns ursäkter, en var på akuten, en annan hade åkt till sin sommarstuga...

    Har man då fått ett gäng sånna tidigare så tvivlar man säkert på nästa som ringer med.
    Lättaste är ju faktiskt att komma överrens om handpenning och föra över den via banken så att säljaren vet att det är ett seriöst intresse!
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    763
    Medlem#
    7159

    Re: Svar på säljes annonser?

    Har råkat ut för mycket lustigt folk också...

    Klassiska är ju att en kvart efter annonsen kommer ut har någon mailat eller ringt och prutat 5-20k direkt.

    Säkert bara för att de tycker det är kul att pruta, hade man mot förmodan sagt JA så hade de nog sagt att de skulle fundera lite.

    Sen har jag råkat ut för flera som synar bilen i evigheter och ska pruta flera tusen för smågrejjer som repor, stenskott och sånt som blir på gamla bilar för runt 10-20k

    Värsta va nog en kille som ringde flera gånger och skulle pruta på en bil. Förklarade för han att jag inte hade tänkt gå ner mer på bilen, sen ringer han igen och frågar vad som är så speciellt med min bil när det finns en lika dan för 3000kr billigare. Sa till att han får köpa den då. Efter en stund ringer han igen och blir då så irriterad på han att jag slänger på luren.

    Och då skickar han ett sms att jag inte var något vidare trevlig och inte verkade vilja sälja bilen...Blir ju rädd att de finns så tröga människor..

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    276

    Re: Svar på säljes annonser?

    Jag hade en gammal sketen pugg från 70 talet som jag skulle sälja. Den var ute för några tusen och jag blev fullständigt nedringd! Jag gav första killen som ringde första tjing. Sen var det en kille som ringde och hotade mig, sålde jag inte bilen till honom så jävlar. han skulle komma om 10 minuter och betala kontant, kl var runt 23
    2001 og9-3 Aero [Såld]
    Kör numera tyskt

  16. #16
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Svar på säljes annonser?

    Citat Ursprungligen postat av sammy
    Jag hade en gammal sketen pugg från 70 talet som jag skulle sälja. Den var ute för några tusen och jag blev fullständigt nedringd! Jag gav första killen som ringde första tjing. Sen var det en kille som ringde och hotade mig, sålde jag inte bilen till honom så jävlar. han skulle komma om 10 minuter och betala kontant, kl var runt 23
    Jag fick en som skulle komma klockan 2 på natten för då hade han fått loss socialbidraget
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    763
    Medlem#
    7159

    Re: Svar på säljes annonser?

    Haha kom att tänka på när jag skulle sälja ett par gamla fälgar.
    Killen dök upp som han sa att han skulle när han ringde, tittade på fälgarna och sa att han skulle ha dem.
    Skulle bara köra ner och ta ut pengar på bankomaten, har han inte kommit tillbaka än och det var 3år sedan..

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    276

    Re: Svar på säljes annonser?

    Citat Ursprungligen postat av Gerling
    Haha kom att tänka på när jag skulle sälja ett par gamla fälgar.
    Killen dök upp som han sa att han skulle när han ringde, tittade på fälgarna och sa att han skulle ha dem.
    Skulle bara köra ner och ta ut pengar på bankomaten, har han inte kommit tillbaka än och det var 3år sedan..
    Ge det några dagar till innan du säljer vidare dem, man vet aldrig
    2001 og9-3 Aero [Såld]
    Kör numera tyskt

  19. #19
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Svar på säljes annonser?

    Citat Ursprungligen postat av sammy
    Citat Ursprungligen postat av Gerling
    Haha kom att tänka på när jag skulle sälja ett par gamla fälgar.
    Killen dök upp som han sa att han skulle när han ringde, tittade på fälgarna och sa att han skulle ha dem.
    Skulle bara köra ner och ta ut pengar på bankomaten, har han inte kommit tillbaka än och det var 3år sedan..
    Ge det några dagar till innan du säljer vidare dem, man vet aldrig
    Sånt sysslar man ju inte med, kommer det en annan kille 2 timmar senare och langar upp cash så är det ju han som får grejerna.
    Är ju ganska simpelt, har man bestämt nått och den andre skiter i det så säljer man ju till näste person som är intresserad.
    Aldrig att jag skulle hålla nått i flera dagar för en velepelle.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  20. #20
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Svar på säljes annonser?

    Pumba>> Sammy skojar nog bara eftersom

    Citat Ursprungligen postat av Gerling
    ...har han inte kommit tillbaka än och det var 3år sedan.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Ej inlagda annonser
    Av Michael Rasmussen i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-09-28, 09:34
  2. Tradera-annonser på vårt SÄLJES-forum.
    Av RZ i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-10-14, 23:33
  3. [LÖST] Går ej lägga in annonser
    Av uffe olsson i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 10:41
  4. [LÖST] Går ej att ta bort annonser i pryltorget
    Av svedberg i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-18, 13:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •