Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 100

Ämne: Steg 1 till 9-3 Aero '05. När skall / kan man trimma?

  1. #41
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 647
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Trevligt att Nordic börjat med SS trim

    /Marcus
    Ja mycket
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  2. #42
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 408
    polper>>> jag glömde att skriva ang. försäkringsbolag.

    De blir inte särskilt imponerade om de ser att din bil varit trimmad vid en ev. skada.
    Ersättningen kan i värsta fall reduceras.
    Vissa bolag är såklart kinkiare än andra.

  3. #43
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 162
    Vad glad jag blir!

    Sasse jag funderar på en Aero, kan du lägga upp film?

    går den likvärdigt som hirschen?

    låter billligt

    mvh matte

  4. #44
    I ett av senaste numren av Bilsport så finns 2 st Saab 9-3 SS med, varav den ena är 300 hk i (angående tidigare fråga i tråden). BSR äger den bilen, och det är en 1.8t från början.

    Den andra är en 2.0t, trimmad till 205 hk (om jag minns rätt) och ägs av ChipCenter

    Så visst går det att plocka ut 300 hk

    Mvh Stefan

  5. #45
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 647
    Citat Ursprungligen postat av Stefan_93SSAero
    I ett av senaste numren av Bilsport så finns 2 st Saab 9-3 SS med, varav den ena är 300 hk i (angående tidigare fråga i tråden). BSR äger den bilen, och det är en 1.8t från början.

    Den andra är en 2.0t, trimmad till 205 hk (om jag minns rätt) och ägs av ChipCenter

    Så visst går det att plocka ut 300 hk

    Mvh Stefan
    Frågan är hur länge
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  6. #46
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 408
    [quote=-big kahuna-]
    Citat Ursprungligen postat av "Stefan_93SSAero":22ssd95c
    I ett av senaste numren av Bilsport så finns 2 st Saab 9-3 SS med, varav den ena är 300 hk i (angående tidigare fråga i tråden). BSR äger den bilen, och det är en 1.8t från början.

    Den andra är en 2.0t, trimmad till 205 hk (om jag minns rätt) och ägs av ChipCenter

    Så visst går det att plocka ut 300 hk

    Mvh Stefan
    Frågan är hu rlänge [/quote:22ssd95c]

    Viss hårdvara är ju bytt på steg 5 och det ligger ju ute till försäljning så man får väl hoppas att hållbarheten är längre än bara ett par vändor i superstage.

    Kan någon berätta för mig vad BSR menar med "kablage" i sitt steg 5?
    Är det nya tändkablar kanske...?
    Jag var dösäker på att det steget skulle innehålla en ny IC också, men icke.
    Det måste ju betyda att original IC räcker ganska långt.

  7. #47
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 544
    Medlem#
    4936
    D.J >> Kablaget är till spridarna.

  8. #48
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 408
    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    D.J >> Kablaget är till spridarna.
    OK!

    Erkänn att du vart sugen på ett steg 5 så du mejlade BSR och frågade.

  9. #49
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 544
    Medlem#
    4936
    Citat Ursprungligen postat av D.J
    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    D.J >> Kablaget är till spridarna.
    OK!

    Erkänn att du vart sugen på ett steg 5 så du mejlade BSR och frågade.
    Ja och den infon avgjorde.... Nä, läste det på SaabCentral.

    Annars kan man ju plocka ihop ett eget steg ? second hand med DanneE:s IC och 93SSAeros feritta system...

  10. #50
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    08
    Inlägg
    961
    [quote=-big kahuna-]
    Citat Ursprungligen postat av "Stefan_93SSAero":2417q7p5
    Så visst går det att plocka ut 300 hk
    Frågan är hur länge [/quote:2417q7p5]

    Rätt länge. Byt olja lite då och då och prata snällt med bilen så kan man pressa ännu mer om man känner för det...


    ;-)



    M.v.h. J

    (P.S Mitt gamla trim som numera sitter på en klubbkamrats V40 T4 bromsade 465 Nm igår i Rototest VPA... En till Volvo för Er att se upp med ute på vägen ;-) D.S )
    Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.

  11. #51
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 544
    Medlem#
    4936
    Citat Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
    (P.S Mitt gamla trim som numera sitter på en klubbkamrats V40 T4 bromsade 465 Nm igår i Rototest VPA... En till Volvo för Er att se upp med ute på vägen ;-) D.S )
    Erkänn att du saknar det.

  12. #52
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    08
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Erkänn att du saknar det.
    Den som väntar på något gott vett'u... ;-)




    M.v.h.
    Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.

  13. #53
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 544
    Medlem#
    4936
    Tillägg till listan av trimmare: Abbot Racing har steg 1 till samtliga SS också. Det konstiga är att stegen ger + 40 hk till samtliga modeller, alltså 190 för 1,8t och 210 för 2,0t.
    http://www.abbottracing.com/2003/tuning ... g_mgnt.htm

    Länge sedan man hörde något om Abbott här men jag har för mig att de har dåligt rykte?

  14. #54
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Det var väl Abbot som pystrimmade 9-5:or, eller var det SS:ar ??

  15. #55
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 102
    [quote=Jompa X40 Nordic][quote="-big kahuna-":2gvbvwof]
    Citat Ursprungligen postat av "Stefan_93SSAero":2gvbvwof
    Så visst går det att plocka ut 300 hk
    Frågan är hur länge [/quote:2gvbvwof]

    Rätt länge. Byt olja lite då och då och prata snällt med bilen så kan man pressa ännu mer om man känner för det...


    ;-)



    M.v.h. J

    (P.S Mitt gamla trim som numera sitter på en klubbkamrats V40 T4 bromsade 465 Nm igår i Rototest VPA... En till Volvo för Er att se upp med ute på vägen ;-) D.S )[/quote:2gvbvwof]

    Vad bromsade din med samma trim då? inte samma väl?
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  16. #56
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 102
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Det var väl Abbot som pystrimmade 9-5:or, eller var det SS:ar ??
    Jag som trodde det var Nordic





    OBS! SKÄMTADE BARA! hähä <-(man kan inte vara tydlig nog )
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  17. #57
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    08
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av Hjulspinn
    Vad bromsade din med samma trim då? inte samma väl?
    Nix, jag körde med en momentbegränsning på 435 Nm...
    Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.

  18. #58
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 102
    Citat Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
    Citat Ursprungligen postat av Hjulspinn
    Vad bromsade din med samma trim då? inte samma väl?
    Nix, jag körde med en momentbegränsning på 435 Nm...
    Vad "fjuttigt" hehe..
    Nädå.. den gick riktigt fint..

    fast det är ändå bara en volvo
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  19. #59
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Citat Ursprungligen postat av Hjulspinn
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Det var väl Abbot som pystrimmade 9-5:or, eller var det SS:ar ??
    Jag som trodde det var Nordic





    OBS! SKÄMTADE BARA! hähä <-(man kan inte vara tydlig nog )
    Man skall inte "tro" så mycket

  20. #60
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 033
    Sedan kan man undra om det är 300hk i BSR´s SS

    Nordic har ju ca 250-260hk i sitt steg 3 med original spridare.
    Ändå är de lika snabba som den 138kg lättare 9-3aero SS

    Det stämmer ju inte.....

    Mvh Sasse









    OBS!!! Lite ironi
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Liknande ämnen

  1. 9-5 -00 BSR steg 3, trimma mer! men hur??
    Av johnny95 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-12-13, 18:49
  2. 9-3 SS 1.8t steg 3, hur trimma vidare?
    Av Nocz i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-04, 22:18
  3. vad skall jag ha för grejer för att trimma min 95:a
    Av x-liner i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 23:36
  4. 9-5 2,0 eller 2,3 om man skall steg 1-trimma?
    Av What i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 12:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •