Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Helljus problem

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    19

    Helljus problem

    Hejsan,
    Jag fick problem med vänster helljus fram. Det slutade lysa utan att jag fick "front light failure" varning. Jag plockade bort lampan och bytte den. Den nya funkade inte. Jag mätte då på kontakten och (kan nästan svära på att) det var 11,8V på den. Jag satte då i nya lampan igen, men den lysde inte. Jag fick då plötsligt meddelandet "front light failure". Jag provade med ytterligare en ny lampa och den lös inte heller och jag fick återigen "front light failure". Jag plockade ut den och mätte igen och fick då 0 V. Jag mätte sedan med lampa i igen och fick återigen 0 V. Den blå lampan inne i panelen som signalerar att helljuset är på har inte lyst på hela tiden. Jag har kollat säkring 10 (ja egentligen alla i motorrummet), och den är hel.

    För att sammanfatta läget just nu så har jag en hel lampa, en hel säkring 10, ingen spänning till lampan, den blå helljuslampan i kupén är släckt och meddelandet "front light failure".

    Alla tips är välkomna!!!
    Saab 9-5 kombi 2,0T 2002
    Saab 9-5 2,0T 2000

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Helljus problem

    Citat Ursprungligen postat av anflyg
    Alla tips är välkomna!!!
    Även detta hoppas jag: http://forum.saabturboclub.com/viewt...39454#p1739454 ?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    19

    Re: Helljus problem

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av anflyg
    Alla tips är välkomna!!!
    Även detta hoppas jag: http://forum.saabturboclub.com/viewt...39454#p1739454 ?
    Vilken underbar tråd!!!

    Plockade bara ut reläet och lödde om samtliga kontaklödningar och nu funkar det!

    STORT TACK för den fantastiska hjälpen här på forumet!!! Vad gjorde man innan nätet fanns?
    Saab 9-5 kombi 2,0T 2002
    Saab 9-5 2,0T 2000

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •