Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 43

Ämne: Blandade åsikter om hur forumet sköts.

  1. #1
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Blandade åsikter om hur forumet sköts.

    Welcome to the world of STCS
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Pm om raderad/flyttad tråd?

    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    Om vi ska skicka PM till berörda parter varje gång vi modererar så kommer det bli en väldans massa PM'ande och mer jobb för oss. Jag brukar inte PM'a någon om jag flyttat en tråd som ligger fel. Hittar man inte sin tråd så är det enklaste att klicka på "Visa dina inlägg" uppe till höger. Hittar man den inte ändå och man inte kan räkna ut själv varför det har försvunnit så går det bra att PM'a moderatorerna.
    Ok. Så ni är moderatorer för att ha så lite som möjligt att göra.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 940

    Re: Pm om raderad/flyttad tråd?

    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    Om vi ska skicka PM till berörda parter varje gång vi modererar så kommer det bli en väldans massa PM'ande och mer jobb för oss. Jag brukar inte PM'a någon om jag flyttat en tråd som ligger fel. Hittar man inte sin tråd så är det enklaste att klicka på "Visa dina inlägg" uppe till höger. Hittar man den inte ändå och man inte kan räkna ut själv varför det har försvunnit så går det bra att PM'a moderatorerna.
    Ok. Så ni är moderatorer för att ha så lite som möjligt att göra.
    Sasse,

    Du klagar när du får långa utförliga svar som lämnar noll utrymme för tolkning, men anstränger dig till det yttersta för att feltolka när du får ett svar som man med väldigt god vilja kan tolka på sämsta tänkbara sätt ... ?

    Nädu, i vanlig ordning så får jag be dig att lägga mer energi på att hålla vad du har lovat, och betydligt mindre energi på att medvetet missförstå vad andra deltagare och moderatorer på det här forumet skriver.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Pm om raderad/flyttad tråd?

    Nu blandar ni väl ihop begreppen flytta tråd/inlägg med att radera?

    När trådar och inlägg flyttas är det som Garfield skriver hur lätt som helst att söka reda på sina egna inlägg och när något inlägg eller tråd raderas är det nog väldigt få fall då inte det är uppenbart för den vars inlägg raderats varför så skett.

    Sasse>>För det första skall du inte likställa klubben STCS med dess forum i det här fallet och för det andra vet jag att du såväl bättre inser vad som egentligen föregår de fåtal händelser som ledder till att trådar och inlägg radera som att du kan använda mer vederhäftiga argument än vad du här uppvisar.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Pm om raderad/flyttad tråd?

    Sorry, ska inte gör om det misstaget att blanda ihop STCS och forumet.
    Den stora STCS loggan uppe i högra hörnet förvirrade mig.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  6. #6

    Re: Pm om raderad/flyttad tråd?

    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Sorry, ska inte gör om det misstaget att blanda ihop STCS och forumet.
    Den stora STCS loggan uppe i högra hörnet förvirrade mig.

    Hahaha



    / Sommarextrat
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Pm om raderad/flyttad tråd?

    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Sorry, ska inte gör om det misstaget att blanda ihop STCS och forumet.
    Den stora STCS loggan uppe i högra hörnet förvirrade mig.
    Tråkigt att jag hade fel och att du gav dina belackare rätt ännu en gång.

    Vill du inte eller kan du inte förklara vad du menar med dina tidigare inlägg i tråden?

    Om det är känsligt får du gärna svara i PM i så fall, nu har jag rensat inboxen.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #8
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Re: Pm om raderad/flyttad tråd?

    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Ok. Så ni är moderatorer för att ha så lite som möjligt att göra.
    Får man fråga vad din roll på forumet är?

    Har inte riktigt förstått det.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Pm om raderad/flyttad tråd?

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Ok. Så ni är moderatorer för att ha så lite som möjligt att göra.
    Får man fråga vad din roll på forumet är?

    Har inte riktigt förstått det.
    Ska vi ta de existentiella frågorna om min roll på STCS, förlåt vad nu detta forum heter.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    269

    Re: Pm om raderad/flyttad tråd?

    Jag kan bara inte hålla mig.

    Stay on topic :P
    Bagrunden till Sasses existens och hurvida STCS loggan har med forumet att göra kan väl tas i en ny/redan befintlig tråd. Trådskaparen värnar uppenbarligen om vart hans trådar har tagit vägen och detta är inte till någon hjälp.

    Eftersom jag själv är väldigt fundersam kring detta forums relation till klubben så ser jag gärna att diskussionen fortsätter på rätt plats i forumet. För en fortsatt uppföljning.

    För övrigt så är munhugget på låg nivå i min mening, och det både milt och opartiskt beskrivet.

    Lägger till en för att de glada minerna långt bak ner i själen inom detta ämne kanske kan hoppa fram för en kort stund. Förhoppningsvis förnuftigheten också.

    Var fick jag luft ifrån, ja jo det osar om det

    Ha en bra dag!

  11. #11
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Pm om raderad/flyttad tråd?

    Citat Ursprungligen postat av Almy
    Jag kan bara inte hålla mig.

    Stay on topic :P
    Bagrunden till Sasses existens och hurvida STCS loggan har med forumet att göra kan väl tas i en ny/redan befintlig tråd. Trådskaparen värnar uppenbarligen om vart hans trådar har tagit vägen och detta är inte till någon hjälp.

    Eftersom jag själv är väldigt fundersam kring detta forums relation till klubben så ser jag gärna att diskussionen fortsätter på rätt plats i forumet. För en fortsatt uppföljning.

    För övrigt så är munhugget på låg nivå i min mening, och det både milt och opartiskt beskrivet.

    Lägger till en för att de glada minerna långt bak ner i själen inom detta ämne kanske kan hoppa fram för en kort stund. Förhoppningsvis förnuftigheten också.

    Var fick jag luft ifrån, ja jo det osar om det

    Ha en bra dag!

    Bra inlägg som får en att drömma sig tillbaka till den gamla goda tiden när detta forum var som det borde vara.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Blandade åsikter om hur forumet sköts.

    Delade ut ovidkommande inlägg från tråden som handlar om PM vid flyttande av inlägg och trådar.

    Sasse>>Du få fortsätta verka för "Chaos, panic and disorder.." i den här tråden om du anser det är till gagn för övriga forumdeltagare och låt lillen 761:s frågeställning diskuteras i ursprungstråden om du ändå inte kan hålla dig till sakfrågan vilket tre inlägg utan minsta ansats till att diskutera denna tyder på.

    Jag skulle hellre se att du liksam andra som besitter såväl teknisk kompetens som verbal förmåga att uttrycka densamma verkade för att hjälpa andra istället för att stjälpa.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  13. #13
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Blandade åsikter om hur forumet sköts.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Delade ut ovidkommande inlägg från tråden som handlar om PM vid flyttande av inlägg och trådar.

    Sasse>>Du få fortsätta verka för "Chaos, panic and disorder.." i den här tråden om du anser det är till gagn för övriga forumdeltagare och låt lillen 761:s frågeställning diskuteras i ursprungstråden om du ändå inte kan hålla dig till sakfrågan vilket tre inlägg utan minsta ansats till att diskutera denna tyder på.

    Jag skulle hellre se att du liksam andra som besitter såväl teknisk kompetens som verbal förmåga att uttrycka densamma verkade för att hjälpa andra istället för att stjälpa.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  14. #14
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Blandade åsikter om hur forumet sköts.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Delade ut ovidkommande inlägg från tråden som handlar om PM vid flyttande av inlägg och trådar.

    Sasse>>Du få fortsätta verka för "Chaos, panic and disorder.." i den här tråden om du anser det är till gagn för övriga forumdeltagare och låt lillen 761:s frågeställning diskuteras i ursprungstråden om du ändå inte kan hålla dig till sakfrågan vilket tre inlägg utan minsta ansats till att diskutera denna tyder på.

    Jag skulle hellre se att du liksam andra som besitter såväl teknisk kompetens som verbal förmåga att uttrycka densamma verkade för att hjälpa andra istället för att stjälpa.
    För övrigt så tycker jag att den nedre signaturen passar bättre när man försöker diskutera med antagonisterna här.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 940

    Re: Blandade åsikter om hur forumet sköts.

    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    För övrigt så tycker jag att den nedre signaturen passar bättre när man försöker diskutera med antagonisterna här.
    Att du ens ser moderatorerna och STCS som antagonister visar ju hur fruktansvärt snett ute du är i din syn på både klubben och det här forumet.

    Det är förresten snart ett år sedan du senast sa att du aldrig mer skulle besöka forumet. Om det nu är så att du har sådana stora problem med hur det här forumet sköts så kan jag faktiskt inte förstå varför du envisas med att använda det.

    I och för sig, att du konstant och hela tiden agerar på ett väldigt provokativt sätt i ett försök att få fram en "omotiverad" avstängning (för att kunna säga "HAHA, jag SA ju att de stängde av mig för att jag heter Uhr i efternamn!" eller nåt annat löjligt) är i och för sig uppenbart, men du borde garanterat ha mycket bättre saker att lägga din tid på än att kasta bort den på något som du inte kommer att få önskat resultat ifrån.

    Jag avslutar med ett tänkvärt citat av Lamer från det senaste tillfället när vi hade just den här förbannat urtjatade diskussionen, du vet, när Robert@ blev avstängd:

    Citat Ursprungligen postat av Lamer
    Jag har lite svårt att förstå att man alltid skall leta fel och missförstå vad som sägs på detta eminenta forum. Regler är regler. Det är väl för f-n bara att göra som moderatorerna säger, man måste bara inte vara en jobbig revoltör hela tiden. Ett forum är ingen demokrati, så är det bara
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  16. #16
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Blandade åsikter om hur forumet sköts.

    Citat Ursprungligen postat av root
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    För övrigt så tycker jag att den nedre signaturen passar bättre när man försöker diskutera med antagonisterna här.
    Att du ens ser moderatorerna och STCS som antagonister visar ju hur fruktansvärt snett ute du är i din syn på både klubben och det här forumet.

    Det är förresten snart ett år sedan du senast sa att du aldrig mer skulle besöka forumet. Om det nu är så att du har sådana stora problem med hur det här forumet sköts så kan jag faktiskt inte förstå varför du envisas med att använda det.

    I och för sig, att du konstant och hela tiden agerar på ett väldigt provokativt sätt i ett försök att få fram en "omotiverad" avstängning (för att kunna säga "HAHA, jag SA ju att de stängde av mig för att jag heter Uhr i efternamn!" eller nåt annat löjligt) är i och för sig uppenbart, men du borde garanterat ha mycket bättre saker att lägga din tid på än att kasta bort den på något som du inte kommer att få önskat resultat ifrån.

    Jag avslutar med ett tänkvärt citat av Lamer från det senaste tillfället när vi hade just den här förbannat urtjatade diskussionen, du vet, när Robert@ blev avstängd:

    Citat Ursprungligen postat av Lamer
    Jag har lite svårt att förstå att man alltid skall leta fel och missförstå vad som sägs på detta eminenta forum. Regler är regler. Det är väl för f-n bara att göra som moderatorerna säger, man måste bara inte vara en jobbig revoltör hela tiden. Ett forum är ingen demokrati, så är det bara
    Att högsta hönset på detta bygget citerar detta är kul
    Känns som det inte behövs sägas mer.
    Självmål?
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  17. #17
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Blandade åsikter om hur forumet sköts.

    Root> Sedan tycker jag att du är dum som drar alla moderatorer över en kam. Jag tycker inte att alla har otur när de försöker sköta sina ämbeten. Bara vissa.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Blandade åsikter om hur forumet sköts.

    Sasse>>Åter igen en missuppfattning om du ser driften av forumet som en hierarkisk organisation där det ens finns något "högsta höns" och att tala om självmål slår då bara tillbaka mot dig själv.

    Vill du bara gnälla och ställa till just "Chaos, panic and disorder" eller vill du verkligen förändra forumet mot något som du anser är bättre?

    Är svaret det senare får du nog framlägga några konkreta förslag och argument för dessa om du förväntar dig bli trodd.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  19. #19
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 940

    Re: Blandade åsikter om hur forumet sköts.

    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Att högsta hönset på detta bygget citerar detta är kul
    Känns som det inte behövs sägas mer.
    Självmål?
    Poängen är - eftersom vårt forum inte är något för dig så är du välkommen att sluta använda det, precis som du har sagt att du ska göra så många gånger tidigare.

    Du är uppenbarligen inte intresserad av att få till en förändring på något som helst sätt, så jag förstår faktiskt inte varför du ens engagerar dig med dina tafatta försök att provocera fram någon form av reaktion som aldrig kommer att komma.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  20. #20
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Blandade åsikter om hur forumet sköts.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Sasse>>Åter igen en missuppfattning om du ser driften av forumet som en hierarkisk organisation där det ens finns något "högsta höns" och att tala om självmål slår då bara tillbaka mot dig själv.

    Vill du bara gnälla och ställa till just "Chaos, panic and disorder" eller vill du verkligen förändra forumet mot något som du anser är bättre?

    Är svaret det senare får du nog framlägga några konkreta förslag och argument för dessa argument om du förväntar dig bli trodd.
    Har du verkligen inga skygglappar på.
    När Rootadmin kommer ihåg ett citat och quoterar detta i inlägg, säger det inte lite om hur just grunden inom detta forumet är?
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Liknande ämnen

  1. Blandade elfel
    Av knase i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 18:08
  2. Svar: 37
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 13:17
  3. Blandade funderingar
    Av kaZmur i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 07:30
  4. Blandade frågor
    Av ritznet i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 20:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •