Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Fiskeblogg: Fiskebröder i söder

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    209

    Fiskeblogg: Fiskebröder i söder

    Hej!

    Tänkte bara dela med mig lite av mitt fiskeintresse och upplysa om min blogg.
    Det mesta fisket bedrivs mot gädda, men i sommar har det blivit lite annat också.

    Kom gärna med råd och synpunkter för att göra den bättre, kanske har du något tips om bättre wordpress-tema? och säg vad som är bra

    Kika in på http://fiskebroderisoder.blogotype.se/

    /Albin

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    209

    Re: Fiskeblogg: Fiskebröder i söder

    Oh söte Göte vilken respons det blev

    Inte många fiskeintresserade här? Eller folk som kan något om Wordpressbloggar?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    HEDEMORA
    Inlägg
    222

    Re: Fiskeblogg: Fiskebröder i söder

    Måste säga att det är mycket bra kvalité på filmerna, och vilken härlig dialekt. Tycker att bloggen ger ett seriöst intryck, hoppas du får många besök.

    EDIT: gillar verkligen storgäddan, vilken hård kamp innan den bet av linan
    Lennart Andersson
    Golf VR6 -92
    Opel Monterey 3,2 V6

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    209

    Re: Fiskeblogg: Fiskebröder i söder

    Citat Ursprungligen postat av Aceman67
    Måste säga att det är mycket bra kvalité på filmerna, och vilken härlig dialekt. Tycker att bloggen ger ett seriöst intryck, hoppas du får många besök.

    EDIT: gillar verkligen storgäddan, vilken hård kamp innan den bet av linan
    Tack Lennart! Kul att få lite respons

    Jadu dialekten är så när man bor i nordöstra Skåne
    Hittills har jag haft ca 350 besök och 230 unika besökare, ca 1,5 månad sedan jag startade bloggen.

    Ja tyvärr har vi inte fångat något monster på film ännu, hade inte kameran med mig när jag tog min gädda på 10,2kg och det är ju typiskt...
    Men nu åker digitalkameran med varje gång så någon mer kul film ska det bli. Ska försöka hitta något program där jag kan klippa och redigera filmen lite med.

  5. #5
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006

    Re: Fiskeblogg: Fiskebröder i söder

    Riktikt snygg sida, kul med lite film! Det är kul som fan med UL utrustning då smågädda & abborre blir riktigt skoj! Ännu roligare med lite större fisk på UL förstås, att lyfta upp abborre med gäddpåken är ju inte direkt spännande så UL grejerna åker alltid med ifalll man hittar ett fint abborre ställe!!

    Ska bli skoj nu när hösten är på väg så man kan ge sig ut i Araslövssjön efter höstgäddan... ses kanske på vattnet nån dag, får på polaren med båten lite så man kommer ut!

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    209

    Re: Fiskeblogg: Fiskebröder i söder

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Riktikt snygg sida, kul med lite film! Det är kul som fan med UL utrustning då smågädda & abborre blir riktigt skoj! Ännu roligare med lite större fisk på UL förstås, att lyfta upp abborre med gäddpåken är ju inte direkt spännande så UL grejerna åker alltid med ifalll man hittar ett fint abborre ställe!!

    Ska bli skoj nu när hösten är på väg så man kan ge sig ut i Araslövssjön efter höstgäddan... ses kanske på vattnet nån dag, får på polaren med båten lite så man kommer ut!
    Tackar, ja UL är kul, inte fått något stort på det ännu, dock en abborre som var på 8,5hg kämpade rätt bra

    Ja vi kanske ses på sjön, skulle vara kul!

  7. #7
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006

    Re: Fiskeblogg: Fiskebröder i söder

    Var en runda i Oppmannasjön idag & fick på en enkilos gädda på UL, det var riktigt bra GO i den lille rackaren, hoppade & levde rövare som om han gick på droger eller nåt, galen var den i alla fall... roligaste kampen på länge!

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    987

    Re: Fiskeblogg: Fiskebröder i söder

    Kul, vi fiskar hela tiden hör hemma! Antar att du jerkbait:ar gädda? Vi hade riktigt bra gäddfiske i helgen på havet! Mycket gäddor mellan 3-4kg, drog en 2,5kg på mitt 8-20g spö med 12g Abu garcia reflex spinn! Den hade rabies och ville verkligen inte till båten! Trodde verkligen spöt skulle klicka! Men hade du 0.10lina som gick av? Min 0.19 håller för allt!
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    209

    Re: Fiskeblogg: Fiskebröder i söder

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Var en runda i Oppmannasjön idag & fick på en enkilos gädda på UL, det var riktigt bra GO i den lille rackaren, hoppade & levde rövare som om han gick på droger eller nåt, galen var den i alla fall... roligaste kampen på länge!
    Kul! Vi var ute i Helge å idag, Erik fick en på 2,2 kg, den var rätt pigg nära båten med, film finns på bloggen

    Citat Ursprungligen postat av Johannyman
    Kul, vi fiskar hela tiden hör hemma! Antar att du jerkbait:ar gädda? Vi hade riktigt bra gäddfiske i helgen på havet! Mycket gäddor mellan 3-4kg, drog en 2,5kg på mitt 8-20g spö med 12g Abu garcia reflex spinn! Den hade rabies och ville verkligen inte till båten! Trodde verkligen spöt skulle klicka! Men hade du 0.10lina som gick av? Min 0.19 håller för allt!
    Blir en del jerkbait i sjöarna ja, sen blir det glindring i ån, måste ner lite djupare där. Kul att plocka så mycket gädda, skönt när det flyter på!
    Jag hade 0.16 lina, men gäddan lyckades ju hoppa högt och byta av den.

  10. #10
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006

    Re: Fiskeblogg: Fiskebröder i söder

    Citat Ursprungligen postat av HerrAlbin
    Kul! Vi var ute i Helge å idag, Erik fick en på 2,2 kg, den var rätt pigg nära båten med, film finns på bloggen
    Hehe... va va det för fiskare, han står ju & håller den med handskar på sig

    För några år sedan va en kompis (ej sportfiskare) med oss som brukar fiska ihop & när vi fick upp en riktigt pigg gädda på drygt 5kg så hoppade han snabbt upp på sin sittplats & stod där tills den var i vattnet igen, synd man inte har det på film då det lyste av panik i hans ögon

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    209

    Re: Fiskeblogg: Fiskebröder i söder

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av HerrAlbin
    Kul! Vi var ute i Helge å idag, Erik fick en på 2,2 kg, den var rätt pigg nära båten med, film finns på bloggen
    Hehe... va va det för fiskare, han står ju & håller den med handskar på sig

    För några år sedan va en kompis (ej sportfiskare) med oss som brukar fiska ihop & när vi fick upp en riktigt pigg gädda på drygt 5kg så hoppade han snabbt upp på sin sittplats & stod där tills den var i vattnet igen, synd man inte har det på film då det lyste av panik i hans ögon
    Haha ja sånt är så kul, ja Erik var lite skraj, ville inte ta den i gälarna så jag gav han ett par handskar, så höll han i fisken så.

Liknande ämnen

  1. Multiremspännare söder
    Av RSC i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-03-12, 14:03
  2. Min blinkers slog söder bilen.
    Av Saab_Performance i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 21:57
  3. Tips på bra verkstäder söder om Sthlm (Huddinge)?
    Av TFK i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-05, 04:29
  4. 2 Svarta saabar söder Eksjö kl 18:00
    Av Trued i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 22:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •