Är det någon som renoverat lådan mha blocket försäkringen?
Eller räknas det som slitage om lådan blivit svampig och skorrar vid växlingar?
Är det någon som renoverat lådan mha blocket försäkringen?
Eller räknas det som slitage om lådan blivit svampig och skorrar vid växlingar?
Det beror väl på hur långt lådan har gått sedan köpet och hur länge sedan det var..Ursprungligen postat av KaptenAero
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
ca 3 månader, rullat drygt 13000 mil.
alltså lådan har gått max 200 mil sen köpet.
Ring och fråga IF, det är de som har hand om det. Turordningen är att du får en auktoriserad Saab-verkstad att konstatera ett fel på växellådan. De kontaktar sedan IF och anmäler felet och får klartecken att reparera eller ett nej, kör tills den rasar och återkom sedan. Du betalar väl 1500 + 15% av kostnaden.
Vill du vara säker kan du ju köra sönder lådan
saab 9000 CSE 2,3T -95 http://www.garaget.org/?car=254000
saab 9-3 Aero -02 http://www.garaget.org/?car=201674 *SÅLD*
saab 9000 CSE 2,3i -95 http://www.garaget.org/?car=229754
Haha är det så jävligt att det lönar sig att vänta till den pajar.
Hur har man sönder lådan då? Man kan ju ringa if och säga att lådan är på G och se vad dem säger. Dem kanske vill förlika och ersätta kontant ist för rep hos verkstad.
Precis min tanke, borde vara bättre för dom att betala för en renovering istället för en ny låda. Man kanske kan få lite pengar att fixa det hos en billigare meck för, eftersom det dyra för IF blir om den renoveras eller byts på Auktoriserad verkstad. Men Saab måste ändå kolla att fel föreligger och göra skadeanmälan.Ursprungligen postat av KaptenAero
Hur man har sönder en låda har jag ingen aning, jag har aldrig lyckats *ta i trä*
Det gäller ju liksom att ha sönder lådan, men att samtidigt inte slita på resten av bilen onödigt mycket.
saab 9000 CSE 2,3T -95 http://www.garaget.org/?car=254000
saab 9-3 Aero -02 http://www.garaget.org/?car=201674 *SÅLD*
saab 9000 CSE 2,3i -95 http://www.garaget.org/?car=229754
http://www.blocket.se/insurances/bbf...buyer.htm?ca=4
Här står det du behöver veta generellt!
Mvh j
Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk
Ursprungligen postat av Johannyman
Javisst, men frågan va ju när det anses som slitage eller fel.
SLitage ersätts ju ej
Faktiskt så är jag villig att resonera detta som slitage och inte defekt "ennu" då talar jag av egen erfarenhet då kompisen råkat ut för Elektronikfel i växellådan i sin Audi A6 -05 med automat för 1månad sedan, där resonerade man så att det var slitage på solenoidenerna i lådan "hur man kan resonera så vet jag inte" men låda ur, låda isär, byta delar och en nota på 40k som inte f-bolaget ville beblanda sig med!
Men att ringa o fråga skadar ju inte!
Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk
Ursprungligen postat av Johannyman
Undra om lådan kan gå sönder utan slitage
Det är väl på två sätt, att provocera fram ett haveri på en normalt sliten låda går ju!
Men för all del så är väl bilen orginal?
Men fb kommer nog hoppas på att det eventuella slitaget håller deras försäkring ut innan det rasar såvida det inte är ett direkt fel som påverkar funktionen!
Ja har svårt att tro att dom kommer göra något fram tills den dagen du ringer efter vägen och säger att det inte längre går att växla!
Men som sagt, ring o fråga skadar ju inte!
Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk