Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Ny Mobil med surf och som modem?

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Ny Mobil med surf och som modem?

    Hej,

    Jag är ute efter en OK mobiltele med surf om man är på stan osv men även kunna ha telefonen som modem till datorn i stugan mm.

    Hur fungerar det när man har en telefon som modem till datorn, bryts det när det ringer?, räcker telenors 3MB hastighet.

    Som sagt så vill jag ha en tele i mellansegmentet, ca 300kr/mån och som funkar till ina ändamål ovan

    Kom gärna med tips.

    Mvh
    Matte

  2. #2
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    354

    Re: Ny Mobil med surf och som modem?

    Jag kör en HTC Wildfire med Halebop 3GB surf. Den funkar fint till min linuxdator ute hos morsan, men om det ringer så tappar man internet. I övrigt så flyter det på hyfsat bra ändå. Bästa är att ha mobilen som Wifi-hotspot och sen kör via trådlöst på datorn. På så vis kan du placera mobilen på bästa stället för mottagning.
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Ny Mobil med surf och som modem?

    Ok,

    Tack för svar.

    Jag funderade nämligen på Telenor pott299, då får man 3mp surf och sen kunde man ta tvillingkort till ett mobilt bredband, men då får ju bara dte också 3mb vilket är lite dåligt.

    Och då det är ett tvillingkort kanske det också bryts när det ringer eller är det ett tvillingkort anpassat till mobila modemet?

    Annars så får man ju halva priset på mobila bredbandet på Tre om man har telen där så annars får det bli en HTC wildfire, klarar den Flashplayer? för 299/mån och mobilt bredband upp till 32Mb för 99/mån, då får man ju bra fart.

    Hur funkar såna enkla SE x8, x10 att surfa med, stödjer de flash?

    Var bra erbjudande på de nu
    Mvh
    Matte

  4. #4

    Re: Ny Mobil med surf och som modem?

    Jag har haft min wildfire ett år nu och tycker den funkar bra map på funktioner etc men den är faktiskt för seg i största allmänhet. Att spela upp videos på nätet går trögt eller inte alls, även om jag kör wifi. Och skärmen är rätt dassig. Tjejen har en galaxy ace, det ar ju också en budgetlur men jag upplever den som kvickare. Nackdelen med den är dock att den är en kopia av iphone och att den ger ifrån sig ett högt ljud varje natt för att signalera att den är fulladdad
    9-3 SC 2,0t Vector Biopower 2008

  5. #5
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Ny Mobil med surf och som modem?

    Vilken androidtelefon som helst med 2.x klarar att agera modem för datorn. Antingen via wifi eller kabel.

  6. #6
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555

    Re: Ny Mobil med surf och som modem?

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Vilken androidtelefon som helst med 2.x klarar att agera modem för datorn. Antingen via wifi eller kabel.
    Hur, fick inte igång det med dotterns X10?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    259

    Re: Ny Mobil med surf och som modem?

    Kör detta ibland med min HTC Desire.

    Man installerar program på datorn och när jag sätter i USB-kabel väljer jag Tethering så vips funkar det.
    Kör kabel pga då laddar den samtidigt som man kör...och det bryter inte surf när man ringer (Telenor) när man kör 3G. Har man dålig täckning så kanske den går över i GPRS (2.5G) och då bryts samtal.
    Saab 9-5 Aero Sportkombi -04. Numera Gazer3312-anpassade chips.
    Såld:9000 CSE 2.3 Turbo 1998, Orginal 225Hk, numera en påse med nordiska anpassade räkchips.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    845

    Re: Ny Mobil med surf och som modem?

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Vilken androidtelefon som helst med 2.x klarar att agera modem för datorn. Antingen via wifi eller kabel.
    Fel, minst 2.2 för att klara detta.
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    845

    Re: Ny Mobil med surf och som modem?

    Citat Ursprungligen postat av synthetic
    Kör detta ibland med min HTC Desire.

    Man installerar program på datorn och när jag sätter i USB-kabel väljer jag Tethering så vips funkar det.
    Kör kabel pga då laddar den samtidigt som man kör...och det bryter inte surf när man ringer (Telenor) när man kör 3G. Har man dålig täckning så kanske den går över i GPRS (2.5G) och då bryts samtal.
    Det är en HTC-special att köra tethering via USB, det fungerade redan på min htc Hero med Android 1.5. Via wifi fungerar det från och med android 2.2
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  10. #10
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935

    Re: Ny Mobil med surf och som modem?

    Surfar ofta via min HTC Desire, kör den då som trådlös hotspot och delar ut internet till alla datorer i närheten. Funkar förvånansvärt bra, blir positivt överraskad varenda gång.
    Wildfire är en helt ok telefon, dock är det som nämnts tidigare lite kass skärm på den, och processorn är lite i klenaste laget för film, spel och flash. Desire har dock inga sådana problem, fantastisk skärm och klart tillräckligt med processorkraft.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  11. #11
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Ny Mobil med surf och som modem?

    Citat Ursprungligen postat av Toneloc
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Vilken androidtelefon som helst med 2.x klarar att agera modem för datorn. Antingen via wifi eller kabel.
    Fel, minst 2.2 för att klara detta.
    Nej det är inte fel. Det finns diverse program för Eclair som gör detta. Det finns t.o.m. till Cupcake och Donut. Däremot är det inte med som standard förrän till Froyo.

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    845

    Re: Ny Mobil med surf och som modem?

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Citat Ursprungligen postat av Toneloc
    Fel, minst 2.2 för att klara detta.
    Nej det är inte fel. Det finns diverse program för Eclair som gör detta. Det finns t.o.m. till Cupcake och Donut. Däremot är det inte med som standard förrän till Froyo.
    wifi tether kräver väl root om jag inte minns fel. USB theter funkar utan root, jag menade dock out of the box.
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  13. #13
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Ny Mobil med surf och som modem?

    Citat Ursprungligen postat av Toneloc
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Nej det är inte fel. Det finns diverse program för Eclair som gör detta. Det finns t.o.m. till Cupcake och Donut. Däremot är det inte med som standard förrän till Froyo.
    wifi tether kräver väl root om jag inte minns fel. USB theter funkar utan root, jag menade dock out of the box.
    Kan inte svara för alla tillverkares anpassning av Froyo men de flesta har nog tethering via WIFI med direkt ur kartongen. Behövs inte att man rootar för att få till det.
    Windows Mobile 6.5 har också WIFI tethering direkt ur kartongen.

Liknande ämnen

  1. Internet via parabol eller 3g modem?
    Av -Rickard- i forum Off Topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-06-05, 09:09
  2. Köpa mobil i usa
    Av Eyeball i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 18:52
  3. Mobil 1
    Av glassguran i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 19:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •