Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Lägga in bild i inlägg/tråd?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    145

    Lägga in bild i inlägg/tråd?

    Undrar kort o gott hur jag enklast bifogar bild i ett inlägg så man direkt ser bilden..?
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-01-19 klockan 21:31.
    Saab 9-5 2.0t SC Biopower-06

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 641

    Re: Lägga in bild i inlägg/tråd?

    www.geting.se
    Leta reda på bilden.
    Lägg upp.
    Kopiera länken till ditt inlägg.
    Mvh Timmy

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    145

    Re: Lägga in bild i inlägg/tråd?

    Tackar! Det funkar bra göra så.
    Dock lurar jag på knappen Img som finns mellan[*] och URL knappen över inläggsfönstret när man skriver ett inlägg... Trodde det gick lägga bild direkt synligt i inlägget?
    Saab 9-5 2.0t SC Biopower-06

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Lägga in bild i inlägg/tråd?

    Citat Ursprungligen postat av Kincop
    Tackar! Det funkar bra göra så.
    Dock lurar jag på knappen Img som finns mellan[*] och URL knappen över inläggsfönstret när man skriver ett inlägg... Trodde det gick lägga bild direkt synligt i inlägget?
    Om inte annat har Dr Boost den senaste tiden visat en sällan skådad förmåga till detta.

    Bara att klistra in en länk till en bild, markera denna och sedan klicka på "Img" :



    Funkar lika bra med animerade bilder:

    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    145

    Re: Lägga in bild i inlägg/tråd?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Kincop
    Tackar! Det funkar bra göra så.
    Dock lurar jag på knappen Img som finns mellan[*] och URL knappen över inläggsfönstret när man skriver ett inlägg... Trodde det gick lägga bild direkt synligt i inlägget?
    Om inte annat har Dr Boost den senaste tiden visat en sällan skådad förmåga till detta.

    Bara att klistra in en länk till en bild, markera denna och sedan klicka på "Img" :



    Funkar lika bra med animerade bilder:

    Coolt!
    Men jag menar hur lägga in bild direkt från hårddisk?

    Saab 9-5 2.0t SC Biopower-06

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 641

    Re: Lägga in bild i inlägg/tråd?

    Det går inte. Du måste först lägga upp den på någon sida så du får en HTTP länk av bilden.
    Mvh Timmy

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Lägga in bild i inlägg/tråd?

    Citat Ursprungligen postat av Kincop
    Coolt!
    Men jag menar hur lägga in bild direkt från hårddisk?
    Det har Brandten redan berättat, dock blir det väl snarare indirekt med denna metod:
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    http://www.geting.se
    Leta reda på bilden. (Sökvägen på tex din egen disk.)
    Lägg upp.
    Kopiera länken till ditt inlägg.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    145

    Re: Lägga in bild i inlägg/tråd?

    Tack för all hjälp
    Jag försökte lägga upp bilder på Geting och sen via den länken lägga in bilden direkt i ett inlägg men Forumet klagade på att det ej gick att avgöra bildens storlek..så det gack ej, fick nöja mig med länken.
    Saab 9-5 2.0t SC Biopower-06

  9. #9
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Lägga in bild i inlägg/tråd?

    Citat Ursprungligen postat av Kincop
    Tack för all hjälp
    Jag försökte lägga upp bilder på Geting och sen via den länken lägga in bilden direkt i ett inlägg men Forumet klagade på att det ej gick att avgöra bildens storlek..så det gack ej, fick nöja mig med länken.
    När du har laddat upp din bild på Geting.se så får du ju tre alternativ.



    Väljer du alternativ 3, vilket oftast är det bästa och det jag har markerat så får du en liten bild i forumet som blir en stor bild om du klickar på den. Detta är lämpligt för du slipper fundera hur stor bilden är för forumets regler. Dessutom funkar den länken bra för forum. Tar du den övre länken som länkar direkt till bilden så kan det ibland strula när inte det här forumet kan känna igen hur stor bilden är. Antagligen det som felar för dig i det här fallet.

    Glömmer du bort att kopiera länken direkt när du laddat upp bilden så finns ju BB-länken högst upp i det grå fältet när du går in på bilden i geting.se.

    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    145

    Re: Lägga in bild i inlägg/tråd?

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Citat Ursprungligen postat av Kincop
    Tack för all hjälp
    Jag försökte lägga upp bilder på Geting och sen via den länken lägga in bilden direkt i ett inlägg men Forumet klagade på att det ej gick att avgöra bildens storlek..så det gack ej, fick nöja mig med länken.
    När du har laddat upp din bild på Geting.se så får du ju tre alternativ.



    Väljer du alternativ 3, vilket oftast är det bästa och det jag har markerat så får du en liten bild i forumet som blir en stor bild om du klickar på den. Detta är lämpligt för du slipper fundera hur stor bilden är för forumets regler. Dessutom funkar den länken bra för forum. Tar du den övre länken som länkar direkt till bilden så kan det ibland strula när inte det här forumet kan känna igen hur stor bilden är. Antagligen det som felar för dig i det här fallet.

    Glömmer du bort att kopiera länken direkt när du laddat upp bilden så finns ju BB-länken högst upp i det grå fältet när du går in på bilden i geting.se.

    Underbart, tackar!

    NU har jag fått det funka tillfredställande och även redigerat mitt inlägg med bilder.
    Saab 9-5 2.0t SC Biopower-06

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-04-03, 08:21
  2. behöver hjälp ang lägga upp bilder på inlägg
    Av Speedy_00 i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 21:18
  3. 30000:- att lägga på bilen , lägga på vad?
    Av Turbo_Danne i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 01:51
  4. Lägga in bild
    Av ctg_putte i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 17:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •