Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Problem med mitt steg 3,saab 9-3 t7

  1. #1

    Problem med mitt steg 3,saab 9-3 t7

    Tjena har problem med laddet på min saab 9-3 , har bytt till aero turbo,bruna spridare och så har jag köpt maptun steg 3 box begagnat som är till aeron.
    Den peakar 1,5 ibland 1,3 sen när man seg drar sjunker den till 0.7, 0.8 och ibland håller den sig på 1 bar.Det konstiga är att orginal turbo mätaren går precis lite in på de röda, med steg 3 ska det väll gå ända ut på det röda?

    Går bra som fan ibland å kasst ibland, har bytt alla vaccum slangar,dragit r-slangen på mv, bytt tändstift, bytt bränslefilter kör på 98 bensin ingen skillnad. Har inte så mycket att jämföra med men drog polarens 850r med steg 1 sen ibland har man inte en chans mot han. Vad kan detta ojämna ladd bero på? Kanske blivit lurad med programvaran bara nått hemmamappat skit?
    Mvh Victor

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    708

    Re: Problem med mitt steg 3,saab 9-3 t7

    Citat Ursprungligen postat av Östangård
    Tjena har problem med laddet på min saab 9-3 , har bytt till aero turbo,bruna spridare och så har jag köpt maptun steg 3 box begagnat som är till aeron.
    Den peakar 1,5 ibland 1,3 sen när man seg drar sjunker den till 0.7, 0.8 och ibland håller den sig på 1 bar.Det konstiga är att orginal turbo mätaren går precis lite in på de röda, med steg 3 ska det väll gå ända ut på det röda?

    Går bra som fan ibland å kasst ibland, har bytt alla vaccum slangar,dragit r-slangen på mv, bytt tändstift, bytt bränslefilter kör på 98 bensin ingen skillnad. Har inte så mycket att jämföra med men drog polarens 850r med steg 1 sen ibland har man inte en chans mot han. Vad kan detta ojämna ladd bero på? Kanske blivit lurad med programvaran bara nått hemmamappat skit?
    Mvh Victor
    har du gift in boxen?
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 790
    Medlem#
    5228

    Re: Problem med mitt steg 3,saab 9-3 t7

    Hade han inte gift in boxen hade bilen inte ens startat.


    Börja med att kolla.
    Tändstift, tändkassett, luftmassemätare plus alla vakuumslangar.
    Efter det så kan du även kolla de blå backventilerna till tankurluftningen som sitter på en slang som går på baksidan av insuget hela vägen ner till mv.

    Lycka till
    /F
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  4. #4
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    586

    Re: Problem med mitt steg 3,saab 9-3 t7

    Vaccuumslang till gasspjället som hoppat av?

  5. #5

    Re: Problem med mitt steg 3,saab 9-3 t7

    Vaccum slangen hoppade i början men har bytt slangarna och dragit fast alla med buntband, tändstiften är nya, luftmassemätaren ska jag kolla och sätta på orginalluftburken, tändkasseten ska vara ny enligt förra ägaren men kan ju kolla med en polares iallafall !

  6. #6

    Re: Problem med mitt steg 3,saab 9-3 t7

    Citat Ursprungligen postat av Östangård
    Vaccum slangen hoppade i början men har bytt slangarna och dragit fast alla med buntband, tändstiften är nya, luftmassemätaren ska jag kolla och sätta på orginalluftburken, tändkasseten ska vara ny enligt förra ägaren men kan ju kolla med en polares iallafall !
    Tja!

    Har i stort sett samma problem som du med min og93 aero. hör gärna av dig när du hittat felet Har kollat det du kollat och bytt dom blåa ventilerna, men fortfarande samma fel :S

    MVH

Liknande ämnen

  1. Vad måste jag byta för att kunna köra med mitt steg 3? 9000
    Av Winnow i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 11:07
  2. saab 93 steg 1 220 hk problem
    Av jonas_ohlsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 19:15
  3. Mitt steg klipper,. matning för svag?
    Av Nemesis_saab i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 13:43
  4. Funkar mitt as2 steg till min nya sterio?
    Av ScottaN i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 19:40
  5. Klarar mitt steg av detta??
    Av SH i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 18:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •