Visa resultat för omröstning: Hur kommer du rösta i valet 2010

Antal röster
197. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • M

    72 36,55%
  • Fp

    17 8,63%
  • C

    3 1,52%
  • Kd

    5 2,54%
  • S

    25 12,69%
  • Mp

    7 3,55%
  • V

    9 4,57%
  • Sd

    52 26,40%
  • Pp

    6 3,05%
  • Fi

    0 0%
  • Övriga

    1 0,51%
Sidan 14 av 18 FörstaFörsta ... 41213141516 ... SistaSista
Resultat 261 till 280 av 349

Ämne: Valet 2010

  1. #261
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Valet 2010

    Utan att jag vågar gå in på någon djupare diskussion om det här så menar jag att om man hittat en Svensk kille/tjej i det stora utlandet och sedan flyttar hit som "kärleksinvandrare" så förefaller det väl ganska troligt att denne kommer anpassa sig och sköta sig för att få vara med sin älskade?

    Om vi tar det ett steg längre och tänker att paret gör slut.... så säger jag pass.
    Mvh Timmy

  2. #262
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Citat Ursprungligen postat av termos

    som du anser ska jobba trots livshotande sjukdomar.

    är du helt jävla dum i huvudet??
    jag har inte sagt att man ska jobba om man har livshotande sjukdomar...

    har sagt och säger fortfarande att
    kan du gå och stå, eller tillomed sitta ner och ta en lång fika, så kan du jobba...
    du kan jobba med enklare uppgifter tillexempel sitta i en reception,
    telefonförsäljare, kundmottagare... listan kan göras lång där det inte krävs utb eller meriter, bara viljan att jobba..

    Empati.. ehhh humm måste nog googla det...
    Empati betecknar förmågan att ha medvetande om andra personers känslor och att handla i enlighet med detta. Begreppet är nära besläktat med medkänsla och inlevelse, men sträcker sig utöver ett rent känslomässigt inkännande och förutsätter även ett rationellt värderande.

    I den empatiska processen ingår både känslor och intellekt. Affektiv empati innebär att affekter väcks i empaten - den person som hyser empati - medan kognitiv empati är den rationella prövning som sker för att utvärdera affekternas relevans och betydelse. I empatiprocessen växlar empaten mellan dessa två former för att successivt öka sitt medvetande om den andres känslomässiga tillstånd.

    jag är nog låst i den kognitiva empati processen tyvärr


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  3. #263
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Jag tror inte att det kommer påverka utanförskapet alls på flera år men man måste ju börja någonstans, detta är ju enligt mig bara en av flera åtgärder som måste genomföras för att lösa integrationsproblemen, vilka de andra åtgärderna är vet jag inte, men frågan är hur det ska kunna ske några förändringar alls när många förslag gällande invandrare (te.x FP.s) automatiskt blir kontroversiella och främlingsfientliga.
    HUR vill du begränsa anhöriginvandringen dvs vilka vill du utestänga? Och vilka problem löser du genom detta?

    Edit : Siffran 30000 för 2007 stämmer nog men jag TROR att då innefattas även alla som tex gift sig med svenska medborgare vilka är den största gruppen.


    Jag har inga detaljlösningar, men jag tror att om man begränsar invandring som inte rör flyktingar så borde resurserna för flyktingarna kunna ökas?
    Det är väl trots allt de som har det svårast som behöver primär hjälp?

  4. #264
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Jag har inga detaljlösningar, men jag tror att om man begränsar invandring som inte rör flyktingar så borde resurserna för flyktingarna kunna ökas?
    Det är väl trots allt de som har det svårast som behöver primär hjälp?
    Menar du då också den stora grupp som ibland vanvördigt brukar kallas "postorderfruar" vilka jag tror är inräknade i dessa 30' under 2007?
    De behöver kanske också ta del av språkundervisning, sjukvård, barnomsorg och annat i det svenska samhället när de kommer hit?
    Resurser som skulle kunnat hjälpa andra ännu mer utsatta istället?

    Jag har studerat SD:s idéer inför valet och kan inte se att deras föreslagna åtgärder syftar till att hjälpa de mest utsatta grupperna i världen utan att utgångspunkten hela tiden varit "vi och dom".
    Därför känns det mer naturligt att verka för dessa frågor inom de redan etablerade partierna som visat att de förutom viljan även har förmågan att ta det ansvar de påstår sig vilja ta.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #265
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Kippy
    Men LM, du får läsa mellan raderna
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    ....och läsa mellan raderna.
    :P

    Citat Ursprungligen postat av sammy
    ........att man tar ut ett urval, som man integrerar i samhället. De får lära sig språket, börja arbeta och bidra. När den gruppen kommit ut i samhället tar man in fler....
    När jag gjorde alla dessa tester för att bestämma mig vilket parti jag skulle rösta på, så var det någon fråga som handlade om t.ex att man måste lära sig språket och anpassa sig mer innan man får uppehållstillstånd m.m. Vet inte vilket parti det var men där håller jag med i alla fall....

    Citat Ursprungligen postat av termos
    det jag vill få fram är...
    kan du stå och gå så finns det jobb som du kan göra, ta reda på vad det är och gör det, och till sist, sluta och gnäll över att du är sjuk, det finns dom som har det värre
    //T
    Håller med till viss del. Har sagt det här till morsan i flera år att så länge du rider, åker runt på hästaktiviteter, håller på i stallet osv, så borde du kunna hitta massor med jobb och sluta gå på bidrag! Men icke!
    Har även sagt det till en kompis som ofta är sjuk och mår dåligt. När denne sedan går till en psykolog, så blir personen sjukskriven en stund. Så, stå och gå, mjo... fast vissa mår ju ganska kasst psykiskt också och då kan man kanske lämna plats till någon på jobbet som KAN stå och gå.


    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    nått jag sagt i tidigare trådar och blivit helt nerskriven för var att jag tycker att man skulle sprida dessa nya svenska mer fördelat över landet.
    Inte som nu, vissa kommuner har 5% och andra 45%.
    Vi river hus i norrland och har bostadsbrist i Skåne typ.
    Lagom mix kanske man skulle kunna säga.
    Precis, det hade ju varit det bästa.
    Här kan man läsa lite om vad partier har för åsikt om det.
    http://arbetarbladet.se/nyheter/sandvik ... ntegration
    Mvh Timmy

  6. #266
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    276

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av termos
    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Heder åt dig Sammy. kanske det blir slutspekulerat nu.
    jaha och varför det??
    vad skriver han som gör att det är "slutdiskuterat"


    //T
    Vad jag försökte poängtera med mitt inlägg var att all invadring inte är dålig, det finns en stor andel om inte en majoritet som bidrar. Invandringspolitiken måste ses över, det får inte på något sätt vara tabu att vilja begränsa den. Begränsningen skall ske på rätt grunder, man behöver integrera de som finns här idag och få ut dem i samhället.

    Att komma till det jag nämner ovan gör man inte genom att rösta på SD. De ser muslimer och invadrare som ett problem som helst bör uteslutas ur samhället. De har inga förslag på att revidera invandringspolitiken/hur man tar administerar de som redan finns här.

    Varför engagerar sig inte SD "politikerna" i andra partier och försöker driva igenom en förändring av invandringspolitiken på det sättet?

    Revidera invandringspolitiken JA, göra det genom att rösta på SD, nej.
    2001 og9-3 Aero [Såld]
    Kör numera tyskt

  7. #267
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    240

    Re: Valet 2010

    Bara intressant att höra att det faktiskt finns invandrare som röstar på SD med.
    http://www.youtube.com/watch?v=HoKg5LSmSNQ
    Saab Aero 9-5 00
    Saab Og 900i 91
    Bilder på bilen, http://www.minhembio.com/Niklas%20F/241163/

  8. #268
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Utan att jag vågar gå in på någon djupare diskussion om det här så menar jag att om man hittat en Svensk kille/tjej i det stora utlandet och sedan flyttar hit som "kärleksinvandrare" så förefaller det väl ganska troligt att denne kommer anpassa sig och sköta sig för att få vara med sin älskade?

    Om vi tar det ett steg längre och tänker att paret gör slut.... så säger jag pass.
    Då jag har många vänner som är i denna situvationen så måste jag ändå säga att dessa integreras ganska bra faktiskt, dels har mannen i 99% av fallen en bra bostad och en stadig inkomst.
    De har även bättre möjligheter att hjälpa till med att skaffa arbete osv, som de flesta vet är ju bästa sättet att få jobb via kontakter, kommer man hit på det viset så finns det ju ett visst kontaktnät redan.

    Skulle ju iaf säga att denna kattegori inte är direkt inblandad i de problem som finns på vissa ställen.

    Som jag sa tidigare, en jämn fördelning så uppstår inte flera av problemen som kommer genom att det helt enkelt blir förmycket på ett område.

    Då min sambo inte är svensk så har man nog sett ett och annat konstigt som iaf jag kan tycka är väldigt fel.
    tex när man har "extra svenska" på gymnasiet, vad gör man, jo man tar 15st som INTE kan svenska, gärna ska de komma från samma land med, och sen sätter man till en lärare som kommer fårn elevernas hemland och tror att man ska lära sig svenska?
    Svenska lär man sig bäst om man pratar med andra som kan svenska!
    Därför tror jag att ett JOBB eller SKOLA är viktig för att komma in i samhället, kan du inte språket så kommer du inte in i samhället, språket lär du dig som sagt bäst genom att vara tvingad att prata med andra som kan språket.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  9. #269
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av termos
    jag har inte sagt att man ska jobba om man har livshotande sjukdomar...
    Citat Ursprungligen postat av termos
    får man cancer så kan man fortfarande efter detta arbeta


    Citat Ursprungligen postat av termos
    är du helt jävla dum i huvudet??
    Enligt ditt sätt att se det är jag säkert det men jag skulle å andra sidan lätt kunna ställa samma fråga till dig om jag vill vara ordentligt otrevlig.

    Tycker du inte det är ok att ifrågasätta varandras åsikter i ett diskussionforum eller är det bara så att jag råkade reta upp dig?

  10. #270
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Valet 2010

    Jag vill inte vara gnällig, men vad är det som gör att ALLA cancersjuka inte kan jobba?
    Det måste ju vara väldigt individuellt och helt beroende på vilken form av cancer man har?

    Jag tycker nog faktiskt tanken är god, kan man inte göra ett arbete så försöker man hitta någon form av annat arbete.
    Om jag spelar fotboll och av någon anledning behöver amputera benet, då är det ju inget som säger att jag faktiskt kan syssla med någon annan form av idrott?

    Sen så är ju försäkringskassan ett jäkla lotteri, jag fick mina pappadagar godkända rakt upp och ner 2dagar efter ansökan och pengarna var på kontot bara dagar senare, medans min sambo nu inte hört nått på över 2 månader ens om de har beslutat om vad hon kommer få i ersättning.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  11. #271
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Valet 2010

    Vi hade två cancersjuka som jobbade i princip fulltid hos oss förut (innan jag slutade). Vi hade även en med leverstrul som fick byta blod 3 gånger i veckan, som jobbade 80%. Hade också en rullstolsburen kille med någon muskel/skelettsjukdom, han jobbade nog på bäst av alla för han hade inte möjlighet att springa iväg på rök eller kaffepaus var 10e minut.

    Så visst kan sjuka jobba. (glider ifrån ämnet här nu känns det som).
    Mvh Timmy

  12. #272
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Citat Ursprungligen postat av termos
    jag har inte sagt att man ska jobba om man har livshotande sjukdomar...
    Citat Ursprungligen postat av termos
    får man cancer så kan man fortfarande efter detta arbeta


    Citat Ursprungligen postat av termos
    är du helt jävla dum i huvudet??
    Enligt ditt sätt att se det är jag säkert det men jag skulle å andra sidan lätt kunna ställa samma fråga till dig om jag vill vara ordentligt otrevlig.

    Tycker du inte det är ok att ifrågasätta varandras åsikter i ett diskussionforum eller är det bara så att jag råkade reta upp dig?

    gillar bara inte att folk lägger ord i munnen på mig.
    dock så är inte all cancer "livshotande", upptäcker man det i tid så fixar men det mesta,
    men om vi tar varför jag tyckte du var sjuk i huvudet var för att jag anser inte att jag har sagt med "livshotande sjukdomar"
    mera livshotande är uppskuren kroppspulsåde


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  13. #273
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Vi hade två cancersjuka som jobbade i princip fulltid hos oss förut (innan jag slutade). Vi hade även en med leverstrul som fick byta blod 3 gånger i veckan, som jobbade 80%. Hade också en rullstolsburen kille med någon muskel/skelettsjukdom, han jobbade nog på bäst av alla för han hade inte möjlighet att springa iväg på rök eller kaffepaus var 10e minut.

    Så visst kan sjuka jobba. (glider ifrån ämnet här nu känns det som).
    Bara en helt personlig tanke så tror jag att arbete och att då komma ut och vara social under dagen är MYCKET viktigt i läkeprocessen, sitta ensam hemma kan ju inte vara sådär roligt, har man däremot trevligt och roligt i vardagen så tror jag att man kan ta sjukdommar och motgångar bättre och därmed kanske inte känner sig så sjuk som man annars skulle ha gjort.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  14. #274
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av termos
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378



    Enligt ditt sätt att se det är jag säkert det men jag skulle å andra sidan lätt kunna ställa samma fråga till dig om jag vill vara ordentligt otrevlig.

    Tycker du inte det är ok att ifrågasätta varandras åsikter i ett diskussionforum eller är det bara så att jag råkade reta upp dig?

    gillar bara inte att folk lägger ord i munnen på mig.
    dock så är inte all cancer "livshotande", upptäcker man det i tid så fixar men det mesta,
    men om vi tar varför jag tyckte du var sjuk i huvudet var för att jag anser inte att jag har sagt med "livshotande sjukdomar"
    mera livshotande är uppskuren kroppspulsåde

    //T
    På vilket sätt la jag ord i munnen på dig? Jag ifrågasatte det du skrev men det ska man tydligen inte för då är man både "dum i huvudet" och "sjuk i huvudet".
    Jag tolkade det du skrev som att du anser att mer eller mindre alla kan jobba oavsett sjukdomstillstånd. Självklart är inte alltid cancer livshotande men ofta är den det om man inte får vård och medans man får vård är det för många omöjligt att jobba. Det finns dessutom många sjukdomstillstånd som inte är livshotande men som ändå förhindrar all form av aktivitet eller arbete. Du kan ju försöka jobba om du har så kraftig värk i kroppen att du inte tar dig ur sängen. Att hitta ett passande jobb är i det fallet i princip omöjligt. Dessutom vill ingen anställa någon som är så sjuk att den inte kan prestera fullt ut på jobbet?

    (Uppskuren pulsåder är ingen sjukdom så det kan vi bortse från i den här diskussionen)

  15. #275
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Jag har inga detaljlösningar, men jag tror att om man begränsar invandring som inte rör flyktingar så borde resurserna för flyktingarna kunna ökas?
    Det är väl trots allt de som har det svårast som behöver primär hjälp?
    Menar du då också den stora grupp som ibland vanvördigt brukar kallas "postorderfruar" vilka jag tror är inräknade i dessa 30' under 2007?
    De behöver kanske också ta del av språkundervisning, sjukvård, barnomsorg och annat i det svenska samhället när de kommer hit?
    Resurser som skulle kunnat hjälpa andra ännu mer utsatta istället?

    Jag har studerat SD:s idéer inför valet och kan inte se att deras föreslagna åtgärder syftar till att hjälpa de mest utsatta grupperna i världen utan att utgångspunkten hela tiden varit "vi och dom".
    Därför känns det mer naturligt att verka för dessa frågor inom de redan etablerade partierna som visat att de förutom viljan även har förmågan att ta det ansvar de påstår sig vilja ta.


    Det kanske inte framkom, men jag har varken röstat på eller stödjer SD.s förslag, jag bara spekulerar i hur man ska komma tillrätta med integrationsproblematiken i Sverige.

  16. #276
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    269

    Re: Valet 2010

    Sprang på detta:

    Visserligen en artikel skriven 2007 men lite bakgrund om vad SD stod för eller tom. står för idag kan väl inte skada?
    http://www.expressen.se/nyheter/1.42481 ... punkter%22

    Att notera från då:
    Åkesson om punkt 7: "Snattar en 15-åring ska hela familjen utvisas." Åkesson om punkt 12: "Invandrare ska inte få gifta sig förrän de fyllt 24 år." Åkesson om punkt 16: "De måste arbeta för mat och husrum. De kan väl städa på flyktingförläggningen." Åkesson om punkt 21: "Utlänningar ska utvisas om de kritiserar Sverige." Åkesson om punkt 25: "Burka är en politisk uniform för islamism och ska förbjudas."

  17. #277

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Citat Ursprungligen postat av termos


    gillar bara inte att folk lägger ord i munnen på mig.
    dock så är inte all cancer "livshotande", upptäcker man det i tid så fixar men det mesta,
    men om vi tar varför jag tyckte du var sjuk i huvudet var för att jag anser inte att jag har sagt med "livshotande sjukdomar"
    mera livshotande är uppskuren kroppspulsåde

    //T
    På vilket sätt la jag ord i munnen på dig? Jag ifrågasatte det du skrev men det ska man tydligen inte för då är man både "dum i huvudet" och "sjuk i huvudet".
    Jag tolkade det du skrev som att du anser att mer eller mindre alla kan jobba oavsett sjukdomstillstånd. Självklart är inte alltid cancer livshotande men ofta är den det om man inte får vård och medans man får vård är det för många omöjligt att jobba. Det finns dessutom många sjukdomstillstånd som inte är livshotande men som ändå förhindrar all form av aktivitet eller arbete. Du kan ju försöka jobba om du har så kraftig värk i kroppen att du inte tar dig ur sängen. Att hitta ett passande jobb är i det fallet i princip omöjligt. Dessutom vill ingen anställa någon som är så sjuk att den inte kan prestera fullt ut på jobbet?

    (Uppskuren pulsåder är ingen sjukdom så det kan vi bortse från i den här diskussionen)
    Sjuka söker samma jobb som dom friska och det är ju ingen raketforskning direkt att arbetsgivaren väljer den friska även om den sjuka kan få lönebidragsanställning.

    Många sjuka har även en otrevlig biverkning av sina sjukdommar som tex minnesförluster pga smärtan och minnet blir som hos en guldfisk och inlärningen blir lika med 0 på ett "nytt jobb"

    Varför inte låta dom sjuka få arbeta efter den egna arbetsförmågan är en fråga som FK inte kan ge svar på när jag frågat.....

    Att en sjuk ska behöva söka ett jobb som han/hon inte har utbildning till skiter FK fullständigt i bara man kan klara av den fysiskt....

  18. #278
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Valet 2010

    http://www.expressen.se/nyheter/val2...r-miljopartiet

    Citat Ursprungligen postat av Expressen
    Problemet, som Olofsson ser det, är att Miljöpartiet gått för långt till vänster.
    – Det förutsätter att de avbryter sin väg vänsterut och går mer åt vårt håll. Jag kan bara beklaga att de blivit så mycket vänster, säger Olofsson.
    Men beror det inte snarare på att C själva gått så långt till höger att hon uppfattar det så?
    Centerpartiet var som namnet anger tidigare ett mittenparti men har nu passerat M ut på högerkanten i många frågor.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  19. #279
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Almy
    Sprang på detta:

    Visserligen en artikel skriven 2007 men lite bakgrund om vad SD stod för eller tom. står för idag kan väl inte skada?
    http://www.expressen.se/nyheter/1.42481 ... punkter%22

    Att notera från då:
    Åkesson om punkt 7: "Snattar en 15-åring ska hela familjen utvisas." Åkesson om punkt 12: "Invandrare ska inte få gifta sig förrän de fyllt 24 år." Åkesson om punkt 16: "De måste arbeta för mat och husrum. De kan väl städa på flyktingförläggningen." Åkesson om punkt 21: "Utlänningar ska utvisas om de kritiserar Sverige." Åkesson om punkt 25: "Burka är en politisk uniform för islamism och ska förbjudas."
    Jag trodde Islam var en religion men nu påstår alltså Hr Åkesson att det är ett politiskt system. Borde inte alla typer av religionsbunden klädsel förbjudas i såna fall?

  20. #280
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Citat Ursprungligen postat av Almy
    Sprang på detta:

    Visserligen en artikel skriven 2007 men lite bakgrund om vad SD stod för eller tom. står för idag kan väl inte skada?
    http://www.expressen.se/nyheter/1.42481 ... punkter%22

    Att notera från då:
    Åkesson om punkt 7: "Snattar en 15-åring ska hela familjen utvisas." Åkesson om punkt 12: "Invandrare ska inte få gifta sig förrän de fyllt 24 år." Åkesson om punkt 16: "De måste arbeta för mat och husrum. De kan väl städa på flyktingförläggningen." Åkesson om punkt 21: "Utlänningar ska utvisas om de kritiserar Sverige." Åkesson om punkt 25: "Burka är en politisk uniform för islamism och ska förbjudas."
    Jag trodde Islam var en religion men nu påstår alltså Hr Åkesson att det är ett politiskt system. Borde inte alla typer av religionsbunden klädsel förbjudas i såna fall?
    Men kan det där verkligen stämma?
    Punkt 12: Varför skulle det när det gäller giftemål gälla andra åldersgränser för invandrare än för svenskar, vare sig uppåt eller nedåt?

    Punkt 21: Utvisa någon för att de "kritiserar Sverige"?

    Så stolligt tror jag inte JÅ skulle uttryckt sig idag (även om han kanske fortfarande tycker så)?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. dubbeldin bästa valet
    Av NP i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-27, 08:17
  2. Valet & kvalet, Sälja 9-3:an & köpa 9-5?
    Av slipztream i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-04-11, 17:48
  3. I valet och kvalet 93:a 04 el. 05
    Av Ganescha i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-05, 19:46
  4. Hur röstar STCS i EU-valet?
    Av Qvintus i forum Off Topic
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 11:07
  5. Valet och kvalet
    Av Wannabe i forum Allmänt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 16:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •