Visa resultat för omröstning: Hur kommer du rösta i valet 2010

Antal röster
197. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • M

    72 36,55%
  • Fp

    17 8,63%
  • C

    3 1,52%
  • Kd

    5 2,54%
  • S

    25 12,69%
  • Mp

    7 3,55%
  • V

    9 4,57%
  • Sd

    52 26,40%
  • Pp

    6 3,05%
  • Fi

    0 0%
  • Övriga

    1 0,51%
Sidan 13 av 18 FörstaFörsta ... 31112131415 ... SistaSista
Resultat 241 till 260 av 349

Ämne: Valet 2010

  1. #241
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Valet 2010

    inte politiker utan realist....
    samt betalar för att andra ska vara sjuka,


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  2. #242
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av termos
    det jag vill få fram är...
    kan du stå och gå så finns det jobb som du kan göra, ta reda på vad det är och gör det, och till sist, sluta och gnäll över att du är sjuk, det finns dom som har det värre


    //T
    Finns inte ord för folk som dig.

    Läs den här: http://aftonbladet.se/nyheter/article7787175.ab

  3. #243
    Grundladd Turborulles avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    276
    BMW 328 GT M-sport
    Tidigare: og900 turbo 3d 1980, og900 turbo 3d 1981, og900i 3d 1985, Volvo 744 GLE 1988, 9000 CSE 1994, 9-5 Aero SC 2004
    https://www.garaget.org/Turborulle

  4. #244

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av termos
    inte politiker utan realist....
    samt betalar för att andra ska vara sjuka,


    //T
    Men ta och vakna nu va!
    Finns bara en del i skatten som går med + och det är sjukförsäkringen och dom som får sjukpening/sjukersättning betalar ju också för sjukförsäkringen det är inget bidrag utan en försäkring som många inte får ta del av.

    Har man riktig otur så blir man utförsäkrad efter arbetslivsintroduktionen (3 månader) eftersom man blir av med sin SGI under den tiden och att söka sjukpening med 0 kr i SGI resulterar i att du får 0 kr i sjukpening om den nu mot förmodan blir godkänd....bra va

    Lägg pengarna på dom sjuka och svaga i stället för att ta hit ca 6000 analfabeter (flyktingar från Somalia) per år som ger nada tillbaka.

  5. #245
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Valet 2010

    Tycker det är intressant att kika tillbaka till arbetskraftsinvandringen mellan 50 och 70-talet, varför lyckades integrationen så förhållandevis bra då?

    Känner massor av folk som arbetskraftsinvandrade då, har även många vänner med invandrade föräldrar, min far och hans farföräldrar invandrade i början på 70-talet.
    Majoriteten av dessa, kan klockren Svenska, bor i vanliga svenssonvillor, har bra jobb och har flertalet infödda Svenskar som bekanta.

    Nu är detta knappast någon vetenskaplig bedömning, men i mina ögon lyckades denna invandringsvåg betydligt bättre än den som började nu i början på 90-talet.

    Varför?, Arbete!, kan fortfarande inte begripa varför Sverige ska vara hela världens samvete när vi inte kan ta hand om de som kommer hit, de sätts i överbefolkade getton, arbetslösa, kan inte språket och kriminaliteten ökar.
    Det kommer ju i mina ögon knappast som en chock att stödet för SD ökat..

  6. #246
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Valet 2010




    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  7. #247
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    269

    Re: Valet 2010

    Termos> Efter att ha läst dina kommentarer så undrar jag följande: Vi säger nu att du sliter röven av dig i 30-35 år på arbetsmarknaden och så en vacker dag så får du cancer, då förtjänar inte du bidrag samt försäkringspengar trots att du har arbetat nästan hela ditt liv och bidragit med en mängd pengar i skatt till staten?

    Strongman> Om det bara är 0.1% som är stökiga av invandrarna varför röstar man då på SD och drar alla över en kant?

    Min slutsats kring SD drogs redan vid en titt på vilka "ledare" dem har.
    Men bekräftades då riksdagskandidaten från SD, Kent Ekeroth uttalade följande: "Med morot och piska ska vi driva ut somalierna ur Sverige" samt "Tror man på Islam och följer Islam fullt ut så hör man inte hemma här i Sverige". Det är vad jag kallar för främlingsfientlighet..

  8. #248
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Almy
    Termos> Efter att ha läst dina kommentarer så undrar jag följande: Vi säger nu att du sliter röven av dig i 30-35 år på arbetsmarknaden och så en vacker dag så får du cancer, då förtjänar inte du bidrag samt försäkringspengar trots att du har arbetat nästan hela ditt liv och bidragit med en mängd pengar i skatt till staten?
    har ju redan betalat skatt i 19 år menmen..(siktar på 50 år till)
    får man cancer så kan man fortfarande efter detta arbeta,
    allt beror ju på vilken sorts cancer/sjukdom/åkomma du får eller hur?
    finns ju folk som går på kemo OCH jobbar....
    man ska inte få ett bidrag så länge du är arbetsför, vilket många är, bara det att många "känner efter" för mycket

    kan ta min egna bror som exempel
    han har genomgått en "gastric bypass"
    läkarna sa till honom att "efter operationen och viktminskningen så finns det en RISK för depression"
    hmm han opererades för 2 år sen och är "deppig" och får bidrag och åtgärder..
    nu så ska han i Oktobe få en operation där dom tar bort "överflödet" av skinn,
    och då har läkaren sagt till honom att han kommer att bli sjukskriven i minst 5-6 mån och får inte lyfta något???

    skällde ut honom o sa att det kan inte stämma, det finns ju dom som gör kosmetiska op. och är tillbaka efter 10-14 dagar...

    en annan "polare"
    hans mål var att få förtidspension innan han fyllde 35.... och han lyckades, lite ont i ryggen så va det klart

    en kille som inte ens är 30 år
    har kanske jobbat 2 dagar i sitt liv och sen är lite "blyg" och "orkade inte psykiskt med det ansvar som innbär med en anställning"... Förtidspensionär
    kan nog ge ett par till ex. från mina egna cirklar

    det är ju alla dessa som "förstör" för dom som verkligen behöver få ersättning för att klara av sitt levene


    ang Islam, du kan inte vara helt trogen Islam(ist?) och sedan lyda under svenska lagar... (läs.kristendom) själv så anser jag dom att vara dom är mest främlingsfientliga

    antisemitism populärt översatt till "rädsla för det okända"
    vad är jag då om jag är "rädd för det kända"??


    //T
    PS1: alla dom som jag talar om ovan ex. med FK är Svenska sedan födsel, inte invandrare eller flyktingar.
    PS2: röstade på moderaterna iår igen
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  9. #249
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Valet 2010

    -> Termos

    Är du på riktigt eller skriver du dina inlägg bara för att reta upp alla?

  10. #250
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Valet 2010

    Det är en j*vla skillnad på "arbetskraftsinvandring" och asyl!

    De som kommer till Sverige idag gör ju inte det för att det är dåligt med jobb i hemlandet, de kommer hit för att de flyr undan krig och elände! Vad ska vi då säga? Nä, hörru, vi har nog inget jobb till dig just nu, du får åka hem till kriget igen.

    Det går inte på något vis att jämföra de som kom under 70-talet och de som kommer nu (möjligen Chilenarna då). Skillnaden är ju att rörligheten är större numera, mellanöstern är närmare än Chile osv.

    Att vi tog emot så många då med öppna armar var ju att vi var så illa tvungna om vi inte skulle stanna av fullständigt i industrin. Numera har vi en industri på nergång och det är oroligare i världen rent allmänt.

    Det är otroligt cyniskt att mena på att vi bara skall ta emot asylsökande om vi har nytta av dem!

  11. #251
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Valet 2010

    Att vara "invandrare" till Sverige idag är minsann ingen dans på rosor. Du får inte en spänn i "bidrag" (oavsett vad, du får inte ens studiemedel/lån) förrän du klarat dig själv i 2 år i Sverige, och kommer du från ett land utanför EU så får du inte vara här mer än 3 månader utan att på förhand visa att du redan har en anställning innan du kommer hit. Och företaget som anställer dig skall visa på att just du behövs och att det är svårt att få tag på motsvarande kompetens inom EU, annars får du inget uppehållstillstånd.

    De som många här kallar invandrare är i själva verket människor som sökt asyl och fått permanent upphållstillstånd i Sverige. När man kommer hals över huvud från en krishärd kan man inte begära att man på förhand skall ha ett jobb, men likväl kan man inte sätta de som får asyl i ett läger i väntan på att det skall reda upp sig i hemlandet utan man försöker få dem in på arbetsmarknaden, men det är ju ingen lätt match när det går allmän neråt.

    Som sagts förut, ibland undrar man var vissa var under samhällslektionerna i skolan...

  12. #252
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    -> Termos

    Är du på riktigt eller skriver du dina inlägg bara för att reta upp alla?
    då du frågar så frågar jag tillbaka..
    på vilket sätt har jag "retat upp dig"
    frågan är i all välmenlighet ställd

    som svar på din fråga...
    syftet är inte för att reta upp alla, det är mina åsikter som dock inte behöver delas av någon. men retar det någon så har man ju åstakommit nått


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  13. #253
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    760

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Massa bra saker


    Tänk om många tänkte som bollman!

  14. #254
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 308

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Citat Ursprungligen postat av rabies

    Samma här, lite mycket moderater bara...
    http://www.val.se/val/val2010/valnatt/R ... index.html
    Usch tur man inte bor där du bor...
    //MH
    Mja, nu vet jag inte hur det är där du bor men det är inte precis så att folks partisympatier lyser igenom 24/7 här på Klubbgärdet!

  15. #255
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Det är en j*vla skillnad på "arbetskraftsinvandring" och asyl!

    De som kommer till Sverige idag gör ju inte det för att det är dåligt med jobb i hemlandet, de kommer hit för att de flyr undan krig och elände! Vad ska vi då säga? Nä, hörru, vi har nog inget jobb till dig just nu, du får åka hem till kriget igen.

    Det går inte på något vis att jämföra de som kom under 70-talet och de som kommer nu (möjligen Chilenarna då). Skillnaden är ju att rörligheten är större numera, mellanöstern är närmare än Chile osv.

    Att vi tog emot så många då med öppna armar var ju att vi var så illa tvungna om vi inte skulle stanna av fullständigt i industrin. Numera har vi en industri på nergång och det är oroligare i världen rent allmänt.

    Det är otroligt cyniskt att mena på att vi bara skall ta emot asylsökande om vi har nytta av dem!


    Menar inte att det är samma sak, jag pekar på vikten av att bli väl omhändertagen eller att få ett jobb när man kommer hit, då fungerar invandringen bevisligen hur bra som helst.

    Men nu när vi har dåliga resurser och dåligt med jobb tar vi emot fler än te.x något annat nordiskt land.
    Utanförskap skapas direkt, varför inte vara mer restriktiv mot te.x anhöriginvandring för att på så vis ge mer resurser till de verkliga flyktingarna?

  16. #256
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    ...varför inte vara mer restriktiv mot te.x anhöriginvandring för att på så vis ge mer resurser till de verkliga flyktingarna?
    Är du insatt i gällande regelverk för anhöringinvandring?

    På vilket sätt vill du förändra detta och i så fall hur tror du det kommer påverka "utanförskapet" på ett positivt sätt?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  17. #257
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Valet 2010

    nu frågade du inte mig men i korthet gällande anhöriginvandring

    • Försörjningskravet gäller den person som bor i Sverige.

    • Försörjningskravet innebär dels att den personen i Sverige ska kunna försörja sig själv, dels ha en bostad vars storlek och standard gör den lämplig för att den/de anhöriga också ska kunna bo där vid flytten till Sverige.


    undantaget är

    • barnfamiljer
      medborgare i Sverige, annat EES-land eller Schweiz
      de som har permanent uppehållstillstånd och bott i Sverige i mer än fyra år med uppehållstillstånd för bosättning
      barn under 18 år
      flyktingar
      alternativt skyddsbehövande
      de som har särskilda skäl, till exempel de med långvarig nedsättning av arbetsförmågan på grund av sjukdom.
      Kravet gäller inte heller om den sökanden är minderårigt barn till den person som bor i Sverige. Detta undantag gäller även när barnets andra förälder ansöker tillsammans med barnet.



    //T
    @ LM: Har jag fel så rätta mig gärna
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  18. #258
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av termos
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    -> Termos

    Är du på riktigt eller skriver du dina inlägg bara för att reta upp alla?
    då du frågar så frågar jag tillbaka..
    på vilket sätt har jag "retat upp dig"
    frågan är i all välmenlighet ställd

    som svar på din fråga...
    syftet är inte för att reta upp alla, det är mina åsikter som dock inte behöver delas av någon. men retar det någon så har man ju åstakommit nått

    //T
    Om du tycker att "reta upp någon" är att likställa med att åstadkomma något så ställer du väldigt låga krav på din egen prestation medan du ställer orimliga krav på t.ex. de flyktingar som kommer hit eller de sjuka som du anser ska jobba trots livshotande sjukdomar. Du får ursäkta men för mig verkar din verklighet vara tagen ur en fictionbok eller nån hollywoodfilm. Du borde googla på ordet empati och sedan försöka förstå att den verklighet du lever i just nu kan förändras oerhört snabbt om du drabbas av sjukdom eller arbetslöshet.

  19. #259
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    ...varför inte vara mer restriktiv mot te.x anhöriginvandring för att på så vis ge mer resurser till de verkliga flyktingarna?
    Är du insatt i gällande regelverk för anhöringinvandring?

    På vilket sätt vill du förändra detta och i så fall hur tror du det kommer påverka "utanförskapet" på ett positivt sätt?


    Nej jag har dålig koll på reglerna i detalj men jag har läst att det 2007 togs in totalt 30000 anhöriginvandrare.

    Jag tror inte att det kommer påverka utanförskapet alls på flera år men man måste ju börja någonstans, detta är ju enligt mig bara en av flera åtgärder som måste genomföras för att lösa integrationsproblemen, vilka de andra åtgärderna är vet jag inte, men frågan är hur det ska kunna ske några förändringar alls när många förslag gällande invandrare (te.x FP.s) automatiskt blir kontroversiella och främlingsfientliga.

  20. #260
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Jag tror inte att det kommer påverka utanförskapet alls på flera år men man måste ju börja någonstans, detta är ju enligt mig bara en av flera åtgärder som måste genomföras för att lösa integrationsproblemen, vilka de andra åtgärderna är vet jag inte, men frågan är hur det ska kunna ske några förändringar alls när många förslag gällande invandrare (te.x FP.s) automatiskt blir kontroversiella och främlingsfientliga.
    HUR vill du begränsa anhöriginvandringen dvs vilka vill du utestänga? Och vilka problem löser du genom detta?

    Edit : Siffran 30000 för 2007 stämmer nog men jag TROR att då innefattas även alla som tex gift sig med svenska medborgare vilka är den största gruppen.

    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. dubbeldin bästa valet
    Av NP i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-27, 08:17
  2. Valet & kvalet, Sälja 9-3:an & köpa 9-5?
    Av slipztream i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-04-11, 17:48
  3. I valet och kvalet 93:a 04 el. 05
    Av Ganescha i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-05, 19:46
  4. Hur röstar STCS i EU-valet?
    Av Qvintus i forum Off Topic
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 11:07
  5. Valet och kvalet
    Av Wannabe i forum Allmänt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 16:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •