Visa resultat för omröstning: Hur kommer du rösta i valet 2010

Antal röster
197. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • M

    72 36,55%
  • Fp

    17 8,63%
  • C

    3 1,52%
  • Kd

    5 2,54%
  • S

    25 12,69%
  • Mp

    7 3,55%
  • V

    9 4,57%
  • Sd

    52 26,40%
  • Pp

    6 3,05%
  • Fi

    0 0%
  • Övriga

    1 0,51%
Sidan 15 av 18 FörstaFörsta ... 51314151617 ... SistaSista
Resultat 281 till 300 av 349

Ämne: Valet 2010

  1. #281
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Sjuka söker samma jobb som dom friska och det är ju ingen raketforskning direkt att arbetsgivaren väljer den friska även om den sjuka kan få lönebidragsanställning.

    Många sjuka har även en otrevlig biverkning av sina sjukdommar som tex minnesförluster pga smärtan och minnet blir som hos en guldfisk och inlärningen blir lika med 0 på ett "nytt jobb"

    Varför inte låta dom sjuka få arbeta efter den egna arbetsförmågan är en fråga som FK inte kan ge svar på när jag frågat.....

    Att en sjuk ska behöva söka ett jobb som han/hon inte har utbildning till skiter FK fullständigt i bara man kan klara av den fysiskt....
    Behöver faktiskt inte vara så, och personligen tycker jag man ska göra ett försök istället för att ge upp på störten men allternativen ska inte vara jobb eller socialen.
    En posetiv inställning tror jag är viktigt för att snabbare bli frisk!


    Angående SD så läste jag nått som jag faktiskt kan hålla med om på Aftonbladet.
    http://blogg.aftonbladet.se/proffstycka ... -problemet

    Jag tror och hoppas inte stödet för SD grundar sig i hat mot invandrare, utan snarare ett rop på hjälp om nuvarande läget där vi helt enkelt inte har resurser för att hjälpa alla.

    Sen tror jag dessvärre dessa hatkampanjer och andra löjliga saker aftonbladet mfl driver bara ökar stödet för SD, so jag ser det är dem ett parti som vilket som, det MÅSTE man respektera, och helt enkelt ta dem på allvar.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  2. #282
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Valet 2010

    Just nu tycker jag att antirasiterna bär sig illa åt. Hur fan kan man hugga en människa med kniv för att man tror att den tillhör SD. Och vad har SD gjort?
    Ingenting än så länge.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  3. #283
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Just nu tycker jag att antirasiterna bär sig illa åt. Hur fan kan man hugga en människa med kniv för att man tror att den tillhör SD.
    Nej, att angripa någon med våld är såklart förkastligt oavsett vem det gäller. Dessutom verkar väl vissa från SDU fixa det alldeles själva?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #284
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 269

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Just nu tycker jag att antirasiterna bär sig illa åt. Hur fan kan man hugga en människa med kniv för att man tror att den tillhör SD. Och vad har SD gjort?
    Ingenting än så länge.
    Antirastiterna är och kommer alltid att vara de som beter sig absolut mest illa åt.
    Så ser det ut var man än möter de skrikande, gapande och terroriserande vandalerna.
    Och vilka vinnarna är av det behöver ingen fundera på.

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  5. #285
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Valet 2010

    Har bara en fråga om vad ni tycker om rasister som personer.
    Har en bekant som är såpass rasist att han ibland på fyllan säger att jag är reko trots jag är halvfinne.

    Han gillar verkligen inte invandringen utan tycker att Sverige bör hållas "svenskt".
    Ni vet med raggare utanför korvgrillen, ärtsoppa på torsdagar etc.

    Det är ju inget fel att tycka så tycker jag, sålänge han inte tar till våld mot utlänningar.
    Man kan ju inte tvinga någon att gilla något eller någon.

    Jag själv skiter blankt i ifall någon är rasist eller inte.
    Men nu när SD kommit in är det ett jäkla tjöt om rasister dit och anti-rasister hit.

    Så vad tycker ni här inne om rasister egentligen? Och ta inget snack om rädsla och okunskap tack
    Saablös dåre

  6. #286

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Sjuka söker samma jobb som dom friska och det är ju ingen raketforskning direkt att arbetsgivaren väljer den friska även om den sjuka kan få lönebidragsanställning.

    Många sjuka har även en otrevlig biverkning av sina sjukdommar som tex minnesförluster pga smärtan och minnet blir som hos en guldfisk och inlärningen blir lika med 0 på ett "nytt jobb"

    Varför inte låta dom sjuka få arbeta efter den egna arbetsförmågan är en fråga som FK inte kan ge svar på när jag frågat.....

    Att en sjuk ska behöva söka ett jobb som han/hon inte har utbildning till skiter FK fullständigt i bara man kan klara av den fysiskt....
    Behöver faktiskt inte vara så, och personligen tycker jag man ska göra ett försök istället för att ge upp på störten men allternativen ska inte vara jobb eller socialen.
    En posetiv inställning tror jag är viktigt för att snabbare bli frisk!
    Visst det låter fint men verkligheten är tyvärr en annan för dom som lever i den.
    Dom sjuka jag träffat och pratat med vill inget hellre än att jobba i stället för att tvingas vara beroende av en sambo/make,maka eller bli tvingad till att sälja allt vad ägodelar heter och skillja sig.

    Är man gift så är det bara att gilla läget att bli försörjd av den andra för man har ingen rätt till försörjningsstöd....

    Positiv inställning ger inte mat på bordet, däremot gör en fungerande sjukförsäkring det.

    Roland Spers har varit positiv i 12år........
    http://www.dt.se/nyheter/borlange/article728708.ece

  7. #287
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    768

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Citat Ursprungligen postat av Turbomupp

    Du får naturligtvis kalla dig vad du vill, men faktum kvarstår, du stödjer ett parti med rötter i den svenska nynazismen. Det har 40 av dina vänner genomskådat. Heder åt dem.
    Såg vissa av mina kompisar på facebook som gjorde samma sak, töntigt!
    Tror jag ska börja ta bort mina "vänner" som tycker om blondiner och inte tycker om brunetter med stora bröst för dom delar minsann inte samma syn och värdering som mig på kvinnor, så det så!

    För övrigt håller jag med strongman i det han säger (och jag är gift med en utlänning, dock "bara" från Norge)

    Har sett samma beteende på facebook. Är ju ett umärkt sätt att skapa utanförskap. Man påstår sig vara emot rasisim och intolerans och många går med i kampanjen "Vi gillar olika". Men att konsekvent vägra lyssna eller ens fortsätta vara vän med någon p.g.a hans/hennes politiska åsikt verkar inte räknas som intolerans eller så är den personen inte tillräckligt "olik".

    Samma gäller politiker som sänker sig till en sådan sandlådenivå som att bildligt hålla för öronen och sjunga "lalalalala" så fort en sverigedemokrat yttrar sig.

    Hela beetendet känns odemokratiskt och intolerans är bara början.

    Varför inte debattera för fullt och diskutera med SD. Det finns en anledning till att de har fått så många väljare. Angrip orsaken, inte symptomen.


    Och nej, jag röstade inte på SD...
    9-5 Vector -02 "Hector" SÅLD
    Mazda 6 2.5 Sport - i väntan på att ng9-5 ska komma ner i pris
    Ducati 944 ST2 "Isabelle"

  8. #288
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Styrman_Jansson
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Såg vissa av mina kompisar på facebook som gjorde samma sak, töntigt!
    Tror jag ska börja ta bort mina "vänner" som tycker om blondiner och inte tycker om brunetter med stora bröst för dom delar minsann inte samma syn och värdering som mig på kvinnor, så det så!

    För övrigt håller jag med strongman i det han säger (och jag är gift med en utlänning, dock "bara" från Norge)

    Har sett samma beteende på facebook. Är ju ett umärkt sätt att skapa utanförskap. Man påstår sig vara emot rasisim och intolerans och många går med i kampanjen "Vi gillar olika". Men att konsekvent vägra lyssna eller ens fortsätta vara vän med någon p.g.a hans/hennes politiska åsikt verkar inte räknas som intolerans eller så är den personen inte tillräckligt "olik".

    Samma gäller politiker som sänker sig till en sådan sandlådenivå som att bildligt hålla för öronen och sjunga "lalalalala" så fort en sverigedemokrat yttrar sig.

    Hela beetendet känns odemokratiskt och intolerans är bara början.

    Varför inte debattera för fullt och diskutera med SD. Det finns en anledning till att de har fått så många väljare. Angrip orsaken, inte symptomen.


    Och nej, jag röstade inte på SD...


    Klokaste orden på länge!

  9. #289
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Visst det låter fint men verkligheten är tyvärr en annan för dom som lever i den.
    Dom sjuka jag träffat och pratat med vill inget hellre än att jobba i stället för att tvingas vara beroende av en sambo/make,maka eller bli tvingad till att sälja allt vad ägodelar heter och skillja sig.

    Är man gift så är det bara att gilla läget att bli försörjd av den andra för man har ingen rätt till försörjningsstöd....

    Positiv inställning ger inte mat på bordet, däremot gör en fungerande sjukförsäkring det.

    Roland Spers har varit positiv i 12år........
    http://www.dt.se/nyheter/borlange/article728708.ece
    Frågan är ju vad som är en bra sjukförsäkring dock, jag anser att som vi hade det tidigare när man förtidspensionerar 20-30åringar på löpande band inte var ett specielt bra system, lika som jag tycker nuvarande inte heller blivit så lyckat.

    DOCK så hänger väldigt mycket på FK som i grunden borde göras om rejält, för det är inte bara sjukförsäkringen som är dålig, det är fanimej katastrof så fort man har med den myndigheten att göra, oavsett anledning.
    Så redan där har man problem.

    En rejälv rekonstruktion av FK tillsammans med väl utarbetade riktlinjer vore kanske att önska, men som sagt tidigare, Fk har aldrig varit en smidig myndighet.

    Målsättningen måste ju dock vara att få ut folk i arbete före att förtidspensionera folk.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  10. #290
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    416

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Så vad tycker ni här inne om rasister egentligen? Och ta inget snack om rädsla och okunskap tack
    Vet inte om mitt svar "passar" med tanke på dina önskemål om innehåll, men jag kör ändå.

    Istället för att bara avfärda rasister som "dumma i huvudet" började jag fundera på vilka i bekantskapskretsen (f.d arbetskamrater, kompisar o.s.v.) som faktiskt hyser dessa åsikter, och vilka de egentligen är. Som tur var är det inte alltför många i mitt umgänge, eller tidigare umgänge, som stöder rasistiska tankegångar, men några kom jag på. Gör en kort beskrivning av dessa:

    Person 1. Kille, 41 år. Bor själv i enkel hyresrätt med låg standard. Arbetar inom industrin med enkla uppgifter, längtar efter ett mer givande arbete men har inte kraft och förmåga att ta sig ur sin situation. Haft svårt med kontakter med motasatta könet, upplever sig själv som "ensam". Svag självkänsla. Desillusionerad och besviken på livet och upplever det mesta som orättvist.

    Person 2. Kille 45 år. Bor själv i liten hyresrätt. Varit ensamstående i alla år. Uppvuxen med alkoholiserade föräldrar vilka misshandlade honom såväl fysiskt som psykiskt. Är som en följd därav rädd för att knyta nya kontakter, har svårt att lita på andra. Hatar alla former av auktoriteter. Har lätt för att bli aggressiv. Bott på barnhem till och från under barnaåren. Småkriminell i ungdomsåren. Missbrukar bensodiazepiner, till och från även cannabis. Aldrig haft ett fast jobb. Aldrig haft en flickvän.

    Person 3. Kille, ca 30 år. "Raggare", boende på landet med sin familj. Upplevs som hatisk i största allmänhet, alltid missnöjd med arbetssituationen (i den mån han har ett arbete). Hamnar lätt i konflikt med andra människor i olika sociala situationer, och hamnar lätt i underläge i diskussioner då den egna kommunikativa förmågan är svag. Kategoriserar och generaliserar. Skyller det mesta här i världen på invandrarna.

    Så hur ser jag då på dessa rasister? Uppriktigt talat tycker jag väldigt synd om dem. Det är alldeles uppenbart att det rör sig om olyckliga, ensamma människor som är missnöjda med sina liv och livssituationer. Ofta besvikna, desilusionerade, i avsaknad av kraft och förmåga att skaffa ett arbete som uppfattas som meningsfullt, ofta med någon form av problematik i relationen till kvinnor. Upplever sig själva som ensamma.

    Eller omvänt; en person som är lugn och trygg i sig själv, har en sund självkänsla, meningsfull fritid, upplever sig som omtyckt och älskad av sin omgivning, är mycket sällan rasist.

    /Henke
    Happy Festivus - for the rest of us!

  11. #291
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Markaryd
    Inlägg
    185

    Re: Valet 2010

    Ja, och så finns det sådana som jag... Blivande husägare, stabilt jobb, bra tillvaro, flickvän, lugn stabil själ, men som fortfarande röstar på SD.. Bakgrunden till min röst är att jag sett effekterna av en dåligt fungerande invandrarförläggning. Kriminaliteten i min hemby har aldrig varit så hög som under perioden då vi hade flyktingförläggningen här. Har ingenting emot invandrare på något sätt men har emot Sveriges politik runt det så därför gick min röst till SD.
    SAAB 9-5 SE 2.0t -99, Toyota MR2 GTi -95, Buggy -66
    SAAB 9000 2.3i under renovering
    http://www.garaget.org/Markus_MR2

  12. #292
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    541

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av LM
    http://www.expressen.se/nyheter/val2...r-miljopartiet

    Citat Ursprungligen postat av Expressen
    Problemet, som Olofsson ser det, är att Miljöpartiet gått för långt till vänster.
    – Det förutsätter att de avbryter sin väg vänsterut och går mer åt vårt håll. Jag kan bara beklaga att de blivit så mycket vänster, säger Olofsson.
    Men beror det inte snarare på att C själva gått så långt till höger att hon uppfattar det så?
    Centerpartiet var som namnet anger tidigare ett mittenparti men har nu passerat M ut på högerkanten i många frågor.
    Jag håller med dig att Centern har rört sig högerut, men samtidigt har Miljöpartiet rört sig vänsterut. När de kom in i riksdagen var det ett mittenparti som kunde stödja båda blocken i olika frågor, nu är de mer ett renodlat vänsterparti, även om de i vissa frågor tycker mer som alliansen. Jag tror alltså att det är en kombination av två förflyttningar på skalan som gör att de känner så för varann.

  13. #293
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av SAAB_Markus
    Ja, och så finns det sådana som jag... Blivande husägare, stabilt jobb, bra tillvaro, flickvän, lugn stabil själ, men som fortfarande röstar på SD.. Bakgrunden till min röst är att jag sett effekterna av en dåligt fungerande invandrarförläggning. Kriminaliteten i min hemby har aldrig varit så hög som under perioden då vi hade flyktingförläggningen här. Har ingenting emot invandrare på något sätt men har emot Sveriges politik runt det så därför gick min röst till SD.
    Vad tycker du om SD:s ståndpunkt i övriga frågor då?
    Utrikespolitiken?
    EU-frågan?
    Utbildningsfrågor?
    Familjepolitik?

    Till skillnad från en del andra gör jag för övrigt en distinktion mellan att vara främlingsfientlig och att vara rasist.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  14. #294
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Valet 2010

    är det inte en demokratisk rättighet att välja bland partierna??
    menar man behöver ju inte vet allt om partiet, utan gillar man en punkt så räcker väl det??
    om man röstat på SD oavsett vilken anledning så behöver man ju inte bli/vara insatt i resterande agenda utan man har ju redan sett en punkt...

    själv röstade jag på moderaterna då jag ville vara säker på att dom åter skulle få "leda" landet, samt att dom har liknande syn på arbete som jag, arbete kontra bidrag

    EU frågan var/är SD emot iallfall


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  15. #295
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av termos
    är det inte en demokratisk rättighet att välja bland partierna??
    menar man behöver ju inte vet allt om partiet, utan gillar man en punkt så räcker väl det??
    om man röstat på SD oavsett vilken anledning så behöver man ju inte bli/vara insatt i resterande agenda utan man har ju redan sett en punkt...

    själv röstade jag på moderaterna då jag ville vara säker på att dom åter skulle få "leda" landet, samt att dom har liknande syn på arbete som jag, arbete kontra bidrag

    EU frågan var/är SD emot iallfall


    //T
    Självklart. Är man bara nog intresserad av en enda fråga kanske det är tillräckligt och det är för övrigt svårt för de flesta av oss att hitta ett parti där våra egna värderingar stämmer med samtliga punkter i partiprogrammet.

    Att ställa frågan om man som väljare satt sig in i andra frågor än en enda hos det parti man röstade på kan väl däremot knappast tyckas vara vare sig provocerande eller märkligt?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  16. #296
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av LM

    Att ställa frågan om man som väljare satt sig in i andra frågor än en enda hos det parti man röstade på kan väl däremot knappast tyckas vara vare sig provocerande eller märkligt?

    ABSOLUT INTE.....
    ville inte påstå eller påskina att jag tog det som provocerande eller märkligt, utan ville bara påpeka att man faktiskt inte behöver rättfärdiga sina val för andra,
    utan det räcker att rättfärdiga det för sig själv... <-- tankeställare?
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  17. #297
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av termos
    Citat Ursprungligen postat av LM

    Att ställa frågan om man som väljare satt sig in i andra frågor än en enda hos det parti man röstade på kan väl däremot knappast tyckas vara vare sig provocerande eller märkligt?

    ABSOLUT INTE.....
    ville inte påstå eller påskina att jag tog det som provocerande eller märkligt, utan ville bara påpeka att man faktiskt inte behöver rättfärdiga sina val för andra,
    utan det räcker att rättfärdiga det för sig själv... <-- tankeställare?
    Ja, då låter man väl helt enkelt bli att svara på frågan eller ännu hellre kan man ange "Det vill jag inte svara på".
    Jag själv tänker till exempel inte ange vilket parti jag röstade på och har inte heller röstat i den här omröstningen.

    Märkligt förresten att den fortfarande är öppen för omröstning och att folk också fortsatt rösta i den sedan i söndags.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  18. #298
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Valet 2010

    Rösterna är ju inte färdigräknade. lite ironi.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  19. #299
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Rösterna är ju inte färdigräknade. lite ironi.
    Hur tänker du nu? Bara för att rösterna inte räknats färdigt går det inte att fortfarande rösta i riksddagsvalet.

    Däremot är det väl märkligt att det är över 30 stycken som i den här tråden röstat sedan vallokalerna stängde på söndag kväll?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  20. #300
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Valet 2010

    Men då kan väl du med en fingertryckning ta bort det.
    Läs det sista också!
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

Liknande ämnen

  1. dubbeldin bästa valet
    Av NP i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-27, 08:17
  2. Valet & kvalet, Sälja 9-3:an & köpa 9-5?
    Av slipztream i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-04-11, 17:48
  3. I valet och kvalet 93:a 04 el. 05
    Av Ganescha i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-05, 19:46
  4. Hur röstar STCS i EU-valet?
    Av Qvintus i forum Off Topic
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 11:07
  5. Valet och kvalet
    Av Wannabe i forum Allmänt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 16:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •