Visa resultat för omröstning: Hur kommer du rösta i valet 2010

Antal röster
197. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • M

    72 36,55%
  • Fp

    17 8,63%
  • C

    3 1,52%
  • Kd

    5 2,54%
  • S

    25 12,69%
  • Mp

    7 3,55%
  • V

    9 4,57%
  • Sd

    52 26,40%
  • Pp

    6 3,05%
  • Fi

    0 0%
  • Övriga

    1 0,51%
Sidan 2 av 18 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 349

Ämne: Valet 2010

  1. #21
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Många klagar på att de bäst betalda får mer i skattesänkning, men man glömmer då att de som tjänar mycket även betalar väldigt mycket i skatt.
    Hur ska vi kunna glömma det?

    Glömma var kanske fel ord, men många verkar bortse från detta när man klagar över att de som tjänar mest får ännu "mer".
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  2. #22
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 639

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Brandten>> Bli inte soffliggare trots att du kommer gå bet att hitta någon som lovar uppfylla dina önskemål till 100%.

    Dessutom skall man nog även då det gäller vallöften resonera enligt principen "Om det låter för bra för att vara sant är det nog det."
    Hehe, blir svårt att hitta något som passar ja och som jag skrev i den andra tråden så har jag läst lite och tagit ett par "valtest". Resultatet är tre olika partier (2 olika block) på tre olika test. suck.

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    - Höjer löner och sänker arbetsveckan till 30h.
    Hur tänkte du att det där skulle gå ihop?
    Vi ska arbeta 10timmar mindre varje vecka, OCH få mer betalt?
    Hur går det ihop på en industri t ex?
    Jag som jobbar på Husqvarna AB tillverkar 112gräsklippare var dag.
    För varje tappad maskin förlorar vi (företaget) ca 20k.
    Ja hur tänkte jag få ihop det där? Ingen aning faktiskt... kändes bara riktigt nice om det blev så. Kanske får byta ut och mot eller så kanske det går att uppfylla på något sätt. Även om jag nog tror att det kommer bli raka motsatsen oavsett vad pratkvarnarna lovar.
    Mvh Timmy

  3. #23
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    554

    Re: Valet 2010

    Kollade röstningen här..inte för att denna röstning är representativt men 10 röster på SD och 14 på M....

    Knappt något på rödgröna

  4. #24
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Hur ska vi kunna glömma det?
    Glömma var kanske fel ord, men många verkar bortse från detta när man klagar över att de som tjänar mest får ännu "mer".
    I likhet med två killar som betalar ännu mer skatt än jag själv, Warren Buffet och Bill Gates, anser jag att progressiva skatteskalor såväl tjänar ett syfte som kan vara berättigade.

    För egen del kan jag inte heller märka att min ambition att arbeta vare sig i mängd eller entusiasm har påverkats särskilt mycket av hur arbetsinkomsten beskattats vare sig uppåt eller nedåt genom åren.
    Då är det helt andra faktorer som tex arbetsinnehåll och familjeförhållande som spelat en avgörande roll.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #25
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 639

    Re: Valet 2010

    Med en liten liten risk att repetera mig....
    Aftonbladets valtest gav mig närmast Piratpartiet, längst ifrån Vänsterpartiet.
    DN testet gav mig närmast Miljöpartiet (52%) och 44% på Vänsterpartiet.
    Expressens test pekar mot Sverigedemokraterna.
    Mvh Timmy

  6. #26
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Dippen
    Kollade röstningen här..inte för att denna röstning är representativt men 10 röster på SD och 14 på M....

    Knappt något på rödgröna
    Skulle nog säga att det verkligen ÄR representativt med tanke på ålder, kön och bilintresse hos de som röstat.

    En liknande omröstning hos pensionärskvinnor eller unga fältbiologer skulle nog ge en annan bild?

    Eller så är det här som Johhny Skalin uttryckte det i en radiointervju idag på frågan om varför hans parti minskat i opinionsmätningarna: "Man törs inte svara som man egentligen vill trots att man får vara helt anonym."
    En för mig något krystad förklaring.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    554

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Med en liten liten risk att repetera mig....
    Aftonbladets valtest gav mig närmast Piratpartiet, längst ifrån Vänsterpartiet.
    DN testet gav mig närmast Miljöpartiet (52%) och 44% på Vänsterpartiet.
    Expressens test pekar mot Sverigedemokraterna.
    heh...i vilket ideologiskt fack ska vi sätta dig i då?

  8. #28
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Glömma var kanske fel ord, men många verkar bortse från detta när man klagar över att de som tjänar mest får ännu "mer".
    I likhet med två killar som betalar ännu mer skatt än jag själv, Warren Buffet och Bill Gates, anser jag att progressiva skatteskalor såväl tjänar ett syfte som kan vara berättigade.

    För egen del kan jag inte heller märka att min ambition att arbeta vare sig i mängd eller entusiasm har påverkats särskilt mycket av hur arbetsinkomsten beskattats vare sig uppåt eller nedåt genom åren.
    Då är det helt andra faktorer som tex arbetsinnehåll och familjeförhållande som spelat en avgörande roll.
    För min del har skattesänkningarna varit till godo och ökat på intresset för arbete.
    Jag har ganska långt att pendla till jobbet, ca 7,5 mil om dagen.
    Det blir ganska mycket i resekostnader.
    När jag började på mitt jobb så var lön minus resekostnader MINDRE än vad A-kassan var om jag satt hemma, det kändes ju inte så roligt att åka till jobbet och se att i slutändan fick jag 300kr mindre än polaren som satt hemma på a-kassa och kollade på tv.
    Nu har det ju löst sig på senare år med bra lönehöjningar och skattesänkningar.

    Självklart har jobbet många andra asspekter att väga in, men det ska ju kunna löna ekonomiskt att jobba med.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  9. #29
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Dippen
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Med en liten liten risk att repetera mig....
    Aftonbladets valtest gav mig närmast Piratpartiet, längst ifrån Vänsterpartiet.
    DN testet gav mig närmast Miljöpartiet (52%) och 44% på Vänsterpartiet.
    Expressens test pekar mot Sverigedemokraterna.
    heh...i vilket ideologiskt fack ska vi sätta dig i då?
    Peter Wahlbäck påstod sig för många år sedan vara "Moderatkommunist". Något som Brandten verkat ha utvecklat ytterligare.

    edit: http://www.youtube.com/watch?v=eZVQ4n-wmbc
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #30
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    554

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Dippen
    Kollade röstningen här..inte för att denna röstning är representativt men 10 röster på SD och 14 på M....

    Knappt något på rödgröna
    Skulle nog säga att det verkligen ÄR representativt med tanke på ålder, kön och bilintresse hos de som röstat.

    En liknande omröstning hos pensionärskvinnor eller unga fältbiologer skulle nog ge en annan bild?

    Eller så är det här som Johhny Skalin uttryckte det i en radiointervju idag på frågan om varför hans parti minskat i opinionsmätningarna: "Man törs inte svara som man egentligen vill trots att man får vara helt anonym."
    En för mig något krystad förklaring.
    hehe

    Givetvis spelar yrkesroll,intresseroll,ålder och klass in.

    Man är lite av en stilfascist så det stämmer ju ganska bra att den kategorin av folk vi har här är: kepsnissar,snus och öl...pluggat fordonsprogrammet..18-20 år och tycker samhället är skit

    Bläddrade igenom min gamla skolfotokatalog och räcker ju att titta på bilderna för att få en viss bild av vad folk röstade i skolvalet.

    Kepsnissarna&snusarna på Industriprogramet : Röstar garanterat på SD
    Naturvetare : Röstar FP/M

    Så var det iaf på Nils Ericssongymnasiet i Trollhättan under 90-talet.

  11. #31
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    554

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Dippen

    heh...i vilket ideologiskt fack ska vi sätta dig i då?
    Peter Wahlbäck påstod sig för många år sedan vara "Moderatkommunist". Något som Brandten verkat ha utvecklat ytterligare.

    edit: http://www.youtube.com/watch?v=eZVQ4n-wmbc
    Riktig klassiker

  12. #32
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    När jag började på mitt jobb så var lön minus resekostnader MINDRE än vad A-kassan var om jag satt hemma, det kändes ju inte så roligt att åka till jobbet och se att i slutändan fick jag 300kr mindre än polaren som satt hemma på a-kassa och kollade på tv.
    Nu har det ju löst sig på senare år med bra lönehöjningar och skattesänkningar.

    Självklart har jobbet många andra asspekter att väga in, men det ska ju kunna löna ekonomiskt att jobba med.
    Jag förstår verkligen vad du menar att det skall vara lönsamt att jobba men redan tidigare räckte inte a-kassan hur länge som helst och själv tycker jag det lätt vore värt 300 kr i månaden att få gå till ett jobb och slippa sitta och se på tv hela dagarna.

    Skämt åsido tror jag inte att vare sig tidigare års eller dagens arbetslöshetstal till speciellt stor andel beror på skattenivåer eller a-kasseersättningar jämfört med tillgången på arbeten.

    Vad gäller denna tillgång av lediga jobb för att få fler i arbete verkar de flesta partier ha samma mål, det är snarare vägen att nå dit som skiljer sig något åt.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  13. #33
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Re: Valet 2010

    Jag ska nog rösta på Piratpartiet. För mig är det mycket viktigare att gratis kunna ladda ner porr och ru*ka till, än att ha en bra välfärd...


    *Ironi*
    Rattar diesel...

  14. #34
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av VikingAero
    Jag ska nog rösta på Piratpartiet. För mig är det mycket viktigare att gratis kunna ladda ner porr och ru*ka till, än att ha en bra välfärd...


    *Ironi*
    Har du missat att det inbegrips i begreppet "hushållsnära tjänster" och därmed omfattas av RUT-avdraget så du kanske kan leja någon att göra det åt dig?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  15. #35
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av VikingAero
    Jag ska nog rösta på Piratpartiet. För mig är det mycket viktigare att gratis kunna ladda ner porr och ru*ka till, än att ha en bra välfärd...


    *Ironi*
    Har du missat att det inbegrips i begreppet "hushållsnära tjänster" och därmed omfattas av RUT-avdraget så du kanske kan leja någon att göra det åt dig?
    Tydligen var det ju några som ville flytta detta till Stockholms tunnelbanor.
    kanske vore en bra grej efter en dags arbete.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  16. #36
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235

    Re: Valet 2010

    SD:s valfilm var ju lite udda. Visas den alltså på tv nu? Såg den på nätet
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  17. #37

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av LM

    Skämt åsido tror jag inte att vare sig tidigare års eller dagens arbetslöshetstal till speciellt stor andel beror på skattenivåer eller a-kasseersättningar jämfört med tillgången på arbeten.
    nej troligtvis inte, men det kan påverka vilka som kategoriskt tackar nej till jobb gång på gång
    JAGUAR - spinner som en katt

  18. #38
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Citat Ursprungligen postat av LM

    Skämt åsido tror jag inte att vare sig tidigare års eller dagens arbetslöshetstal till speciellt stor andel beror på skattenivåer eller a-kasseersättningar jämfört med tillgången på arbeten.
    nej troligtvis inte, men det kan påverka vilka som kategoriskt tackar nej till jobb gång på gång
    Vilken grupp är det?
    Rattar diesel...

  19. #39
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 940

    Re: Valet 2010

    På tal om det (sorgligt) stora antalet röster på SD...
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  20. #40
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Re: Valet 2010

    Citat Ursprungligen postat av root
    På tal om det (sorgligt) stora antalet röster på SD...
    + 1 på den...
    Rattar diesel...

Liknande ämnen

  1. dubbeldin bästa valet
    Av NP i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-27, 08:17
  2. Valet & kvalet, Sälja 9-3:an & köpa 9-5?
    Av slipztream i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-04-11, 17:48
  3. I valet och kvalet 93:a 04 el. 05
    Av Ganescha i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-05, 19:46
  4. Hur röstar STCS i EU-valet?
    Av Qvintus i forum Off Topic
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 11:07
  5. Valet och kvalet
    Av Wannabe i forum Allmänt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 16:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •