Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Annonsering i detta forum?

  1. #1

    Annonsering i detta forum?

    Jag har försökt kontakta någon ansvarigt för detta forum utan större framgång.

    Kortfattat vill jag ha min reklambanner gåendes i detta forum men har inget att prata med om detta ärende.

    Vet någon hur jag kommer i kontakt med den ansvarige för denna del?
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-01-19 klockan 20:15.

  2. #2
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 550
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  3. #3

  4. #4

    Re: Annonsering i detta forum?

    Tack!, har bara sökt omkring här i forumdelen, hittade inte till denna sida.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    269

    Re: Annonsering i detta forum?

    Reklam :S
    Whaaat?

    Finns det ens någon reklam på detta forum, har jag helt och hållet sett förbi det tidigare :S

    Tjo!

  6. #6
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 550

    Re: Annonsering i detta forum?

    Citat Ursprungligen postat av Almy
    Reklam :S
    Whaaat?

    Finns det ens någon reklam på detta forum, har jag helt och hållet sett förbi det tidigare :S

    Tjo!

    Offtopic delen så finns det en banner..
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: Annonsering i detta forum?

    Citat Ursprungligen postat av Chidi
    Jag har försökt kontakta någon ansvarigt för detta forum utan större framgång.

    Kortfattat vill jag ha min reklambanner gåendes i detta forum men har inget att prata med om detta ärende.

    Vet någon hur jag kommer i kontakt med den ansvarige för denna del?
    Klickar man på t.ex. "Forumsregler" som finns längst upp på varje sida så finns det kontaktuppgifter där, samma sak om man surfar in på klubbens hemsida (som flera har länkat till ovan) istället för enbart klubbens diskussionsforum.

    Citat Ursprungligen postat av Almy
    Reklam :S
    Whaaat?

    Finns det ens någon reklam på detta forum, har jag helt och hållet sett förbi det tidigare :S
    Du är kanske en av de här tacksamma personerna som tycker det är en bra idé att ha en adblocker aktiverad på forum som man besöker ofta och gillar. Att reklamen hjälper till att finansiera forumet man använder (må vara STCS eller något annat, t.ex. Garaget) verkar inte spela någon roll för många...

    ... men är du inte en av dem så har du inte kollat i Off-Topic. :-)
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  8. #8
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Annonsering i detta forum?

    Är väl också så att det rullar reklam lite här och där så länge man inte är inloggad...
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    269

    Re: Annonsering i detta forum?

    Citat Ursprungligen postat av root
    Citat Ursprungligen postat av Chidi
    Jag har försökt kontakta någon ansvarigt för detta forum utan större framgång.

    Kortfattat vill jag ha min reklambanner gåendes i detta forum men har inget att prata med om detta ärende.

    Vet någon hur jag kommer i kontakt med den ansvarige för denna del?
    Klickar man på t.ex. "Forumsregler" som finns längst upp på varje sida så finns det kontaktuppgifter där, samma sak om man surfar in på klubbens hemsida (som flera har länkat till ovan) istället för enbart klubbens diskussionsforum.

    Citat Ursprungligen postat av Almy
    Reklam :S
    Whaaat?

    Finns det ens någon reklam på detta forum, har jag helt och hållet sett förbi det tidigare :S
    Du är kanske en av de här tacksamma personerna som tycker det är en bra idé att ha en adblocker aktiverad på forum som man besöker ofta och gillar. Att reklamen hjälper till att finansiera forumet man använder (må vara STCS eller något annat, t.ex. Garaget) verkar inte spela någon roll för många...

    ... men är du inte en av dem så har du inte kollat i Off-Topic. :-)
    Haha titta där, där var det reklam.
    Använder ingen adblocker, inte heller är jag en av dem som är negativ till den typen av finansiering.

    Jag har nog bara ett öga för det som för mig har betydelse, måste ha skett en omedveten förändring där jag helt och hållet inte ser reklamen. Smälter in bland helheten.

    Sen besöker jag inte off topic så ofta heller, läser igenom tråden och klickar nästa gång på "nya inlägg" & "mina inlägg" . Sällan jag klickar runt spontant bland topics.

    För en nyfiken, hur stor del av finansieringen av forumet täcker reklamen i %.

    Hare gott!

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Annonsering i detta forum?

    Citat Ursprungligen postat av Chidi
    Jag har försökt kontakta någon ansvarigt för detta forum utan större framgång.

    Kortfattat vill jag ha min reklambanner gåendes i detta forum men har inget att prata med om detta ärende.

    Vet någon hur jag kommer i kontakt med den ansvarige för denna del?
    Den reklam som finns på detta forum går via Google och det finns också en klickbar markering i reklamen för att komma i kontakt med Google för den som är sugen på att annonsera.

    Mvh

    Claes Robertsson
    Ordförande
    Saab Turbo Club of Sweden

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    267

    Re: Annonsering i detta forum?

    Jag har reagerat på dessa google annonser sista dagarna, varför finns dessa lär knappast vara de mest lönande kanske minst jobb dock?

    Som medlem ser jag hellre att sponsorerna syns och att de får plats även i forumet.
    Jag vet ej var intäckten för en google ads är men jag betvivlar att de inbringar mer inkomster än sponsorerna som vi ska vara tacksamma att ha, och att om sponsorerna får ut mer reklam så kommer det nästan garanterat öka antalet sponsorer mot de 6 väldigt bra vi har atm.
    Sen vet jag inte om detta är rätt tråd men det hör ju till annonsering.
    Varför har inte sponsorer(endast sponsorer givetvis) en egen sektion där de kan lägga ut erbjudanden eller nyheter som de har som de vill dela med sig av?
    Vet av flera forum som har den och jag som användare uppskattar det så det är en vinn-vinn situation för alla.

  12. #12
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Annonsering i detta forum?

    Citat Ursprungligen postat av brollann
    Jag har reagerat på dessa google annonser sista dagarna, varför finns dessa lär knappast vara de mest lönande kanske minst jobb dock?
    Först och främst så är det antagligen så att det blivit mer reklam än tänkt även för inloggade användare på sektioner där det normalt inte ska vara reklam. Detta är nog ännu en bugg i flytten och uppdateringen och inget vi kan göra något åt för närvarande.

    För att förklara annonserna som det ondgörs över så gör det att forumet som sådant har en chans att i viss mån bära sina egna kostnader och därigenom kanske berättiga sin egen existens eftersom forumet med sin reklam inte behöver innebära så stor kostnad för klubben.

    Google-annonser är en mätbar inkomst, något som en extra sponsor som "kanske" blivit sponsor pga forumet inte är fullt lika mätbar inkomst. Om forumet enbart kostar pengar utan att svart på vitt också generera inkomster så är det kanske inte lika roligt för klubben att hålla forumet igång som det är när forumet inte är en pengaslukare. Därför ska man nog tänka sig för både en eller två gånger innan ropar att man vill ta bort reklamen av anledningen att det är "fult".

    Citat Ursprungligen postat av brollann
    Sen vet jag inte om detta är rätt tråd men det hör ju till annonsering.
    Varför har inte sponsorer(endast sponsorer givetvis) en egen sektion där de kan lägga ut erbjudanden eller nyheter som de har som de vill dela med sig av?
    Vet av flera forum som har den och jag som användare uppskattar det så det är en vinn-vinn situation för alla.
    Bra fråga. Kanske kan vara något att ta upp framöver.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    267

    Re: Annonsering i detta forum?

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    För att förklara annonserna som det ondgörs över så gör det att forumet som sådant har en chans att i viss mån bära sina egna kostnader och därigenom kanske berättiga sin egen existens eftersom forumet med sin reklam inte behöver innebära så stor kostnad för klubben.

    Google-annonser är en mätbar inkomst, något som en extra sponsor som "kanske" blivit sponsor pga forumet inte är fullt lika mätbar inkomst. Om forumet enbart kostar pengar utan att svart på vitt också generera inkomster så är det kanske inte lika roligt för klubben att hålla forumet igång som det är när forumet inte är en pengaslukare. Därför ska man nog tänka sig för både en eller två gånger innan ropar att man vill ta bort reklamen av anledningen att det är "fult".
    Mjo klart de genererar en viss summa pengar, och JA de är fula men det var inte det jag var ute efter, utan att ge möjlighet för STCS sponsorer plats för reklam i forumet så kommer nog även forumet vara attraktivt från sponsorernas sida att detta genererar de inkomsterna för att betala för bandbredden som nyttjas.
    Utan forumet kommer STCS ha färre medlemmar i klubben, det är inte alla som har en geografisk möjlighet som mig själv att åka på banträffarna eller möjlighet pga andra orsaker utan nyttjar erbjudanden från sponsorerna(rabatter osv) som kommer med medlemskapet och använder forumet, jag uppskattar forumet med alla användare och information som finns att tillgå och dela med sig av.

  14. #14

    Re: Annonsering i detta forum?

    Att tillåta sponsorerna få en egen banner och även egen avdelning i forumet låter i mina öron som en bra idé.

    http://www.hondaklubben.com/forum/
    använder sig av den modellen och får på så vis in ca 10" (per år) extra i kassan på 2st banners
    och det räcker för att driva vilket forum som helst......

  15. #15
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Annonsering i detta forum?

    Jag har inte sagt att det är en dålig idé men själva tanken att genom att ge sponsorer mer utrymme så ska man helt slippa google-annonser ser jag som osannolikt.

    Det vi kan konstatera är att det säkert är en intressant sak att titta närmre på om det är så att STCS är intresserade av det. Men som ni säkert har snappat upp så är det så att vi inte kan prioritera det här alls just nu. Det vi kan hoppas på är att klubben i och med diskussionen vet om att möjligheten finns och att frågan kanske kan komma på tal i början på december igen.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-16, 07:51
  2. LÄS DETTA (!) så funkar vårat forum ännu bättre...
    Av MrTurbo i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-22, 01:21
  3. LÄS DETTA (!) så funkar vårat forum ännu bättre...
    Av MrTurbo i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-22, 01:18
  4. Detta forum?????
    Av GizmoQuack i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-12-11, 14:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •