Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Effekt i 9-5 aero ?

  1. #21
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232

    Re: Effekt i 9-5 aero ?

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Rent idiotiskt med T5-kammar utan att byta programvara.

    Förstår inte varför Kemal velar så med att byta program?

    Varför är det rent idiotiskt ?

    Antar att du har riktigt bra svar varför detta inte funkar bra för att kalla detta idiotiskt..

    Enligt KK som har stor erfarenhet mm ansåg att det var inga problem att köra orginal med t5 kammar.Därför kör jag med detta.

    Men har du ett bra svar varför jag inte skall köra så kan du lika gärna skriva på detta..

    Angående andra frågan läs vad Sebastian skrev där under.

    Mackan

    Pbef ligger vid låga varv 1800 ca för att sen öka sakta fram till högre varv där den leverar strax över 2000

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  2. #22
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555

    Re: Effekt i 9-5 aero ?

    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Rent idiotiskt med T5-kammar utan att byta programvara.

    Förstår inte varför Kemal velar så med att byta program?

    Varför är det rent idiotiskt ?

    Antar att du har riktigt bra svar varför detta inte funkar bra för att kalla detta idiotiskt..

    Enligt KK som har stor erfarenhet mm ansåg att det var inga problem att köra orginal med t5 kammar.Därför kör jag med detta.

    Men har du ett bra svar varför jag inte skall köra så kan du lika gärna skriva på detta..

    Angående andra frågan läs vad Sebastian skrev där under.

    Mackan

    Pbef ligger vid låga varv 1800 ca för att sen öka sakta fram till högre varv där den leverar strax över 2000

    Mvh
    Du är ju en man som vill ha det perfekta programmet.

    Original är inte gjort för T5-kammar.

    Och KK har väl aldrig åkt med omappade T5-kammar i sin bil, han är ju själv värsta perfektionisten så det skulle ju aldrig gå.
    Hans bilar är ju mappade måååånga timmar.

    Har vart med och mappat många många timmar med alla möjliga sorters kammar och inställningar, skillnaderna känns direkt.

    Och är det små små ryckningar du känner så tror jag nog på kammarna.

    Lite av allt detta varför jag åker Hirsch.

    Mvh Roger
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #23
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232

    Re: Effekt i 9-5 aero ?

    Citat Ursprungligen postat av RZ

    Du är ju en man som vill ha det perfekta programmet.

    Original är inte gjort för T5-kammar.

    Och KK har väl aldrig åkt med omappade T5-kammar i sin bil, han är ju själv värsta perfektionisten så det skulle ju aldrig gå.
    Hans bilar är ju mappade måååånga timmar.

    Har vart med och mappat många många timmar med alla möjliga sorters kammar och inställningar, skillnaderna känns direkt.

    Och är det små små ryckningar du känner så tror jag nog på kammarna.

    Lite av allt detta varför jag åker Hirsch.

    Mvh Roger
    Hej !

    Japp,jag vill ha det perfekta programet och visste jag att det inte skulle funka med t5 kammar så hade jag bytt dom oxå ,så jag fixar detta nästa vecka,minsta problem..

    Frågade KK om det gick att köra med orginal program och t5 kammar han sa att det inte skall vara några problem.
    Mer än det vet jag inte.

    Men jag tror fortfarande att detta problem som jag har på min bil har inget med t5 kammar att göra då jag vet att en gång i tiden funkade den alldeles utmärkt med t5 kammar och orginal program.

    Men jag byter inga problem alls..

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  4. #24
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 266
    Medlem#
    3186

    Re: Effekt i 9-5 aero ?

    Är det Xacc som inte visar 1000?
    ///Mackanized
    Tillbaka

  5. #25
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232

    Re: Effekt i 9-5 aero ?

    Citat Ursprungligen postat av Mackan
    Är det Xacc som inte visar 1000?
    Hej!

    När jag trycker från låga varv så laddar inte turbon fullt.Styrsystemet begär en viss mängd luft men motor får inte den volym förs högre varv.

    Xacc visar inte 1000 utan vid låga varv 991.För att med tiden öka till 1000 med varvtal ca 4000 rpm uppåt..
    Pbef följer oxå luften motor för in.Alltså den ligger aldrig över 2000 om man inte hamnar förs 4000 rpm typ.

    Allt detta ökar gradvis från låga varv 1020 får motor med luft på låga varv och vid 4000 rpm så får den den volym som styrsystem begär.

    Lite galet det här..

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  6. #26
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    1 256
    Medlem#
    6069

    Re: Effekt i 9-5 aero ?

    Har du nåt "fladder" på lambda i opensid vid de varvtal som bilen inte går bra?
    96 DE LUXE -61, Volvo V60 T6 -11

  7. #27
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232

    Re: Effekt i 9-5 aero ?

    Citat Ursprungligen postat av Wigglo
    Har du nåt "fladder" på lambda i opensid vid de varvtal som bilen inte går bra?
    Nja,den ligger vid 0 när jag gasar hade för mig..

    Polaren på Bsr ÅF i V-ås ska kolla på bilen nästa vecka eventuellt,allt pekar på att det kan vara något strul med turbon.

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

Liknande ämnen

  1. Max effekt med 18T på 9-5 Aero ??
    Av Aero++ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 22:24
  2. [LÖST] Byta till Aero turbo, samma effekt som Aero vid chippning? 9000 2.3 Turbo
    Av Fisherboy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 17:42
  3. Effekt 9-3 Aero?
    Av johan80 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 08:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •