Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 33

Ämne: Rädda en kvinna eller kanske fler!

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    964

    Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Till er som inte sett artiklen, vad skulle kunna va trevligare än att försöka bidra till att rädda en kvinna från döden http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7639187.ab

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    30

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Sanslöst, sjukt.................
    9000 2.3i Cs 94

  3. #3
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    688
    Medlem#
    116

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Självklart skrev jag på!

    Detta har enligt mej inte mycket med islam att göra utan det är trångsynta gubbdjävlar det beror på att det blir så här
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  4. #4
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 538
    Medlem#
    7567

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Det här är ju fruktansvärt och självklart inte acceptabelt, men vad hjälper det att man skriver sitt namn och postort?
    Har Iranska regeringen gjort som många gör på Facebook, typ "500 medlemmar och Erik rakar skallen"?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    273
    Medlem#
    8666

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Sjuka jävlar, för att hon kanske ville ha lite rajtantajtan! Gör ju ingen nytta att skriva sitt namn på hemsidan.

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 453

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Förmodligen hjälper det inte alls att vi skriver på detta... men det kostar ju inget för oss att försöka heller.

    lite OT: Sök på "Rädda en kvinna" på google så är stcs som får första träffen...
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  7. #7

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Seden har ju funnits sedan hedenhös och en namninsamling lär ju inte ändra på något tyvärr.

    Alla dom tusentals kvinnor/barn som inte få uppmärksamhet i media vem ska rädda dom?

    Skriver inte på den här heller....

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 688

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Skriva på ett upprop på Aftonbladet, skänka pengar till de drabbade i tex Bangladesh eller Kina eller acceptera att människor i nöd även om de fötts utomlands tillåts bosättta sig i vår respektive hemkommun?

    Själv tycker jag man gott kan göra samtliga av dessa saker om man verkligen bryr sig.

    Mönstret är dock tydligt och talande när det gäller hur och varför dessa typer av trådar skapas fastän den här gången var det måhända för en god sak även om motivet kan ifrågasättas?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 688

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Seden har ju funnits sedan hedenhös och en namninsamling lär ju inte ändra på något tyvärr.

    Alla dom tusentals kvinnor/barn som inte få uppmärksamhet i media vem ska rädda dom?

    Skriver inte på den här heller....
    Visst ja så resonerar du: Kan jag inte hjälpa alla är det inte lönt att rädda någon?

    Tur att inte den uppfattningen delades av ytbärgarna och helikopterpiloterna som tjänstgjorde natten 28/9 1994.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #10

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Seden har ju funnits sedan hedenhös och en namninsamling lär ju inte ändra på något tyvärr.

    Alla dom tusentals kvinnor/barn som inte få uppmärksamhet i media vem ska rädda dom?

    Skriver inte på den här heller....
    Visst ja så resonerar du: Kan jag inte hjälpa alla är det inte lönt att rädda någon?

    Tur att inte den uppfattningen delades av ytbärgarna och helikopterpiloterna som tjänstgjorde natten 28/9 1994.
    Vad har den händelsen med det här att göra?
    Ytbärgarna utförde ett arbete och det här är en frivillig namninsamling eller har jag missat något i artikeln?

    Jag arbetar i stället ideellt med att hjälpa människor som bor här i Sverige då jag tycker att det ger bättre resultat än att skriva på random namninsamlingar eller att donera pengar som oftast (inte alltid) hamnar i fel fickor.

  11. #11
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 538
    Medlem#
    7567

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Skriva på ett upprop på Aftonbladet, skänka pengar till de drabbade i tex Bangladesh eller Kina eller acceptera att människor i nöd även om de fötts utomlands tillåts bosättta sig i vår respektive hemkommun?

    Själv tycker jag man gott kan göra samtliga av dessa saker om man verkligen bryr sig.
    Jag tycker det är fel av dig att jämföra en i princip värdelös namninsamling med pengainsamling och invandrarpolitik, för det är tre väldigt vitt skilda saker.

    Jag skänker mer än gärna pengar till nödställda.
    Vid tsunamikatastrofen skänkte jag 1 000 kronor.

    Invandrarpolitik är ett ämne som har avhandlats många gånger på det här forumet, så för en gångs skull kan vi kanske låta bli det
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  12. #12
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 409
    Medlem#
    9481

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Jag sällar mig nog med till gänget som tyvärr inte tror det hjälper, snarare tror jag det blir värre....

    Iran är ju mycket speciella, de gillar ju framförallt om de kan jävlas med omvärlden, och då tror iaf jag att det finns risk att Iran utnyttjar detta enbart för att provocera, när de ser att många utanför deras landsgräns bryr sig.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  13. #13

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Jag arbetar i stället ideellt med att hjälpa människor som bor här i Sverige då jag tycker att det ger bättre resultat än att skriva på random namninsamlingar
    det måste vara något i hästväg du sliter ideellt, om du inte har ork och kraft till en namninsamling.
    JAG TROR att du inte gör ett smack ideellt, då det påfallande ofta är dom som bryr sig i liknande frågor
    det är vad JAG TROR
    JAGUAR - spinner som en katt

  14. #14

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Jag arbetar i stället ideellt med att hjälpa människor som bor här i Sverige då jag tycker att det ger bättre resultat än att skriva på random namninsamlingar
    det måste vara något i hästväg du sliter ideellt, om du inte har ork och kraft till en namninsamling.
    JAG TROR att du inte gör ett smack ideellt, då det påfallande ofta är dom som bryr sig i liknande frågor
    det är vad JAG TROR
    Eftersom en namninsamling oftas inte resulterar i annat än lite publicitet i en tidning och rinner ut i sanden när nyhetsvärdet är förbrukat så gör jag nog mera nytta på annat håll, det är vad jag TROR

  15. #15
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 688

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Jag arbetar i stället ideellt med att hjälpa människor som bor här i Sverige då jag tycker att det ger bättre resultat än att skriva på random namninsamlingar eller att donera pengar som oftast (inte alltid) hamnar i fel fickor.
    Bra!
    Då missförstod jag din uppfattning om hjälpsamhet i stort, delvis baserat på dina tidigare uttalanden här på forumet men ger dig en eloge för att du hjälper behövande även om du inte kan hjälpa alla.

    Jag vidhåller dock att det ena inte alls behöver utesluta det andra även om också jag är skeptisk till namnlistans effekt i det här specifika fallet.
    Jag kan dock inte se på vilket sätt den skadar kvinnan i frågas, eller andra i hennes situations sak.

    "Ingen kan göra allt men alla kan göra något"
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    433

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Jag arbetar i stället ideellt med att hjälpa människor som bor här i Sverige då jag tycker att det ger bättre resultat än att skriva på random namninsamlingar eller att donera pengar som oftast (inte alltid) hamnar i fel fickor.
    Bra!
    Då missförstod jag din uppfattning om hjälpsamhet i stort, delvis baserat på dina tidigare uttalanden här på forumet men ger dig en eloge för att du hjälper behövande även om du inte kan hjälpa alla.

    Jag vidhåller dock att det ena inte alls behöver utesluta det andra även om också jag är skeptisk till namnlistans effekt i det här specifika fallet.
    Jag kan dock inte se på vilket sätt den skadar kvinnan i frågas, eller andra i hennes situations sak.

    "Ingen kan göra allt men alla kan göra något"
    Teoretiskt sett kan man väll argumentera för att hjälp som inte hjälper inte bara i sig är meningslös, utan även kan motverka det goda syftet, då folk tror sig gjort dagens goda gärning.
    Att skriva på en lista som bringar dig en god natts sömn, samtidigt som det inte hjälper den dömda kvinnan ett skvatt, är kanske inte en så god handling trots allt, utan en egoistisk dito.
    Rent teoretiskt alltså.


    I övrigt vill jag minnas att straffet i fråga är mildrat, från stening till hängning. Fortfarande åt helvete såklart, men Aftonbladet borde ju ha sin fakta utredd.
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  17. #17
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 538
    Medlem#
    7567

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Citat Ursprungligen postat av PQ
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Bra!
    Då missförstod jag din uppfattning om hjälpsamhet i stort, delvis baserat på dina tidigare uttalanden här på forumet men ger dig en eloge för att du hjälper behövande även om du inte kan hjälpa alla.

    Jag vidhåller dock att det ena inte alls behöver utesluta det andra även om också jag är skeptisk till namnlistans effekt i det här specifika fallet.
    Jag kan dock inte se på vilket sätt den skadar kvinnan i frågas, eller andra i hennes situations sak.

    "Ingen kan göra allt men alla kan göra något"
    Teoretiskt sett kan man väll argumentera för att hjälp som inte hjälper inte bara i sig är meningslös, utan även kan motverka det goda syftet, då folk tror sig gjort dagens goda gärning.
    Att skriva på en lista som bringar dig en god natts sömn, samtidigt som det inte hjälper den dömda kvinnan ett skvatt, är kanske inte en så god handling trots allt, utan en egoistisk dito.
    Rent teoretiskt alltså.


    I övrigt vill jag minnas att straffet i fråga är mildrat, från stening till hängning. Fortfarande åt helvete såklart, men Aftonbladet borde ju ha sin fakta utredd.
    Det där måste vara första gången någon använde ordet fakta i samma mening som Aftonbladet.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  18. #18

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    jag måste säga det igen, det som gruppen ideellt arbetande för behövande är mest känd för är just, nej jag skriver inte på
    så visst har vi med största sannolikhet en eldsjäl inom hjälp och stödorganisationer
    JAGUAR - spinner som en katt

  19. #19
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 409
    Medlem#
    9481

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    jag måste säga det igen, det som gruppen ideellt arbetande för behövande är mest känd för är just, nej jag skriver inte på
    så visst har vi med största sannolikhet en eldsjäl inom hjälp och stödorganisationer
    På glatt humör som vanligt?

    Jag tror det kan vara negativt, folk tycker sig ha gjort veckans goda gärning genom att skriva sitt namn på aftonbladet, det tar 1 minut kanske och man anser sig då nöjd med att inte egentligen ha utfört något.
    När man istället kanske kunde lagt den minuten på nått som faktiskt hjälpte.

    Det finns ju massor med insamlingar, hjälporganisationer osv, det går inte stödja alla.
    Som i en annan tråd du var väldigt aktiv i, Valfrihet var ju då väldigt viktigt, borde då inte det även gälla vilka organisationer och insamlingar man anser är värda att hjälpa?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  20. #20

    Re: Rädda en kvinna eller kanske fler!

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    jag måste säga det igen, det som gruppen ideellt arbetande för behövande är mest känd för är just, nej jag skriver inte på
    så visst har vi med största sannolikhet en eldsjäl inom hjälp och stödorganisationer
    Tar mig friheten att tolka som inlägget är riktat till mig.
    Inte med en stavelse påstår jag att jag arbetar ideellt i en stödorganisation
    Eftersom jag inte själv tror på random namninsamlingar eller dyligt så gör jag något som jag själv tror på och vet gör nytta.....

    Har inget behov av att skriva det i ett forum men du är välkommen att ringa mig på 070 446 81 85 så ska jag gärna berätta för dig vad det är.

    Förövrigt så håller jag med i det Pumba skriver

Liknande ämnen

  1. Skrota, sälja eller rädda min 9000 CD Aero?
    Av frostyman i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-04-14, 22:03
  2. Svar: 57
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 22:10
  3. Lite små skojigt, eller kanske inte?
    Av ByggareB i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-03, 14:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •