Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 116

Ämne: Så här ser min Saab ut nu :/

  1. #21
    Steg 2 tacts avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 669

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    tur att det bara var en T8 special och inte en aero

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    240

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    http://www.tradera.com/SAAB-900-Aero-Kj ... _117126345

    Var det inte ett sådant som dom tog av dig?

    Jag är röten på vad som passar på vilken modell, men om det passar så kanske det kan vara idé att passa på. Om det nu inte är så att det är dina saker, men sån tur har du väl inte.
    Saab Aero 9-5 00
    Saab Og 900i 91
    Bilder på bilen, http://www.minhembio.com/Niklas%20F/241163/

  3. #23
    Grundladd Trekmeisters avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    334
    Medlem#
    7502

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    Har inget att tillägga mer än att jag lider verkligen med dig. Skulle blivit helt förtvivlad om något sådant hände mig.

  4. #24
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    10

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    Hoppas du får ut en fin ersättning och inget j*vla skambud från försäkringsbolaget, och att allting löser sig trots att du aldrig kommer få tillbaka DIN bil.

    Lider med dig, vet av erfarenhet hur det känns..

  5. #25

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    Banditer Banditer Kölhalning !!!!
    9-5 Vector SC 2,3t Biopower -07
    http://www.garaget.org/?car=189452&image=1774714

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Örbyhus/Uppsala
    Inlägg
    188

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    Fy fan.
    Flyger just nu: Saab Ng900 -95 Steg 5
    Tidigare vrålåk Saab 9³ Aero - 01 250hk/370nm Saab 9000 Aero - 96 290hk & Saab 900 T8 - 85 155hk
    http://www.garaget.org/Mattss0n

  7. #27
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    Citat Ursprungligen postat av tact
    tur att det bara var en T8 special och inte en aero
    ?
    Saablös dåre

  8. #28
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Vallberga
    Inlägg
    56

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    alltså...det där måste ha tagit riiiiiktigt lång tid... fy fan..måste vara nåt rekord eller nåt. Får du inte fin ersättning av försäkringsbolaget ska jag fanimig aldrig betala en försäkring igen... Lider med dig.. finns inte ord för de jag känner.... FY FAN!
    Saab 900 2.0T -97
    Det är inte farten som dödar, det är smällen.
    Its not the fart that kills, its the smell.

  9. #29
    Grundladd dinos avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Sollefteå
    Inlägg
    299

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    men t-kass lämnade dom
    Sport eller Comfort
    1984 900 Aero, 2011 9-5 Aero TTiD
    2004 9-3 2,2 TiD

  10. #30
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    206

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    Jag vet inte ens vad jag ska skriva, men jag läste det iaf inte bara utan du har mitt medlidande

    FAN

  11. #31
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    113

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    Amen fy fan asså fick svar nu av försäkringsbolaget, alltså dom måste skoja med mig, asså dom tror ju fan att den är original för i helvete.
    Ska fan i mig ringa dom imorgon och skicka bilder på den, har fan bilder på både motor och hur den ser ut in ifrån och ut ifrån.

    LADDAR UP BILD HÄR FRÅN FÖRSÄKRINGSBOLAGET VAD DOM HAR SKRIVIT LÄGGER UPP BILD. ASSÅ JAG GARVADE NÄR JAG SÅG DETTA!!!.

    http://a.imageshack.us/img178/4277/sdc11323.png
    Min banbil: http://www.garaget.org/?car=303916
    Vågar du utmana mig på banan?

  12. #32
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    495

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    Hyvens!

    Då vet man ett bolag man inte ska ha med att göra överhuvud taget
    Utan Saab

  13. #33
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    Citat Ursprungligen postat av rejser99
    Då vet man ett bolag man inte ska ha med att göra överhuvud taget
    Hade nog inte gjort så stor skillnad om du haft något annat bolag. Gamla bilar är svåra att värdesätta.

    Mvh

  14. #34
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    Hm, var är bilen nu? Vad sägs om att vi försöker skramla lite delar? Jag har 2 eller 3 delar till Aero-paketet liggande, du kan lätt _få_ dem av mig! Jag kan fixa inredningsdelar också, gratis, typ sidoklädseln bak, blinkers, grill, vad du nu mer behöver. Har massor av motordelar liggande också, och jag vet var det finns en _komplett_ T16-motor som gått 17000 mil, inklusive APC och hela shittet. Den får du för spottstyver.
    Original 15" Aero-fälgar och 15" krysseker har jag också. Som sagt, om du verkligen vill ha tillbaka bilen så tror jag säkert fler här är beredda att ge någon del som behövs.

    Fixa till den och ge f-bolaget fingret?

  15. #35
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Trollhättan Så Klart
    Inlägg
    2

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    Ahhhhhhhh blir fan tokig på sånt där jävla svineri altså! Ge fan i Andras saker! Blir så jävla förbannad! Skulle kunna döda en sån människa, lr fan människa är det ju fan inte ens värt o kalla en sådan sak som åstadkommer nått sånt!

    Lider med dig! Jävligt fin va den!
    Dom som tycker illa om Saab har inte Kört eller ens suttit i en! Den måste upplevas! Så är det bara!

  16. #36
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    113

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    Skulle så gärna vilja fixa den, men problemet är att dom knäckte hela växelådan på bilen också, det kommer kosta sjukt jävla mycket att kunna få ihop den, funderar på att köpa en ny istället. Ringde F-bolaget idag, han sa jag kan inte ge mer än 5000 tusen för den. Han påstog att det va lite rost på den, Jag sa till han om bilen hade varit i perfekt skick så skulle den kosta runt 30 000 tusen.Men skulle komma en kille som ska värdera bilen igen. Hoppas det går bättre fan.
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Hm, var är bilen nu? Vad sägs om att vi försöker skramla lite delar? Jag har 2 eller 3 delar till Aero-paketet liggande, du kan lätt _få_ dem av mig! Jag kan fixa inredningsdelar också, gratis, typ sidoklädseln bak, blinkers, grill, vad du nu mer behöver. Har massor av motordelar liggande också, och jag vet var det finns en _komplett_ T16-motor som gått 17000 mil, inklusive APC och hela shittet. Den får du för spottstyver.
    Original 15" Aero-fälgar och 15" krysseker har jag också. Som sagt, om du verkligen vill ha tillbaka bilen så tror jag säkert fler här är beredda att ge någon del som behövs.

    Fixa till den och ge f-bolaget fingret?
    Min banbil: http://www.garaget.org/?car=303916
    Vågar du utmana mig på banan?

  17. #37
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    Ja, som sagt, det är väl inte helt omöjligt, komplett T16-motor med låda som gått 17k mil, APC-system, IC och klabbet, skulle gissa du får alltihopa för en tusenlapp. Iofs behöver lite mer fixas men det verkar väl som du redan byggt om till elektroniskt sprut på den eller?

    Om du får 5000 för den och den är sund i karossen i övrigt så lär det väl löna sig att deala med F-bolaget och fixa till den?

  18. #38
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    Se nu till att vara ödmjuk och lugn, samt ha bra bilder när deras värderingsman kommer över.

    Lycka Till.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  19. #39
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    STOCKHOLM
    Inlägg
    2 278

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    Hej

    Vill inte strö salt i såren men du har antagligen betalat en premie för en "vanlig" T8 eller hur? Då tittar dom i sina tabeller och kommer fram till ett värde för en sån bil när du skall ersättas. Att du sen har bytt motor och diverse delar (ej vanligt underhåll) kan dom ju inte veta. Frågan är om du överhuvutaget kan få rätt ersättning för det. Men helt klart är att du skall få ersättning för en toppenfräsch T8 med lite lagom extra så som fälgar och stereo. Men en värdering på 5000:- känns långt bort från skicket av bliderna att döma. Men som sagt det där kan bli svårt hur gärna man än vill.

    Jag lider med dig och vet precis hur det känns när folk inte kan skilja på ditt och mitt. Speciellt när det är något som man lagt ner mycket pengar på men framför allt mycket tid.

    //Jesper #1873
    Saab 9-5 SC 2,3t Biopower Vector Griffin -09
    Volvo V50 D5 2008 - vinteredition
    TLX801 du är saknad...

  20. #40
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Så här ser min Saab ut nu :/

    Säg till ifall du vill ha tillbaka DIN original luftburk, för den plockade jag nämligen bort när jag ägde den bilen.
    Haha helt sjukt, tror jag har 4-5bilder kvar från när jag ägde den för 3år sen.

    EDIT: Jag fick 6000kr för min 900i som smälldes 2007, så 5000kr var i underkant. Även fast den är listad som T8 Special.
    Minst 6500kr är godkänt, men räkna inte med allt för mycket mer än 5000kr.

    T8 står faktiskt inte så högt i värde, tråkigt men sant :/
    För övrigt så köpte jag "din" bil för under 5000kr.
    Saablös dåre

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •