Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30

Ämne: Tips på turbo (300hk)

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    167

    Tips på turbo (300hk)

    Vill ha tips på vad jag ska ha fär turbo. Ska hantera 300hk. (budgetbygge)

    Finns säkert någon tråd om detta, men är sämst på att söka så ja hoppas att ni har överseende.
    Ng 900 speedparts steg3 styrbox, 3" från tubon racekat, svarta spridare.

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 839
    TD04 18T eller 19 kkk24 osv

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    167
    ska man ha inbyggd wastegate eller inte ?
    Ng 900 speedparts steg3 styrbox, 3" från tubon racekat, svarta spridare.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 706
    Ja, om du inte tänkt bygga extraktor-grenrör..

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 303
    en vanlig T28 från en Nissan 200SXS14 passar bulton och kan pumpa till 310-320hk.
    Älskad utav många hatad av desto fler
    bästa ET 12,18 högstaslutfart 204 kmh
    http://www.garaget.org/?car=56564

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    524
    Medlem#
    6148
    Jag har samma plan för min pärla.

    Men vart får man tag på en billig T28 från en Nissan 200SXS14 då?
    Och hur vet man att den är just den
    ( jag tycker nog att alla turbo bara är en massa nummer och siffer kombinationer som jag inte förstår)?

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Skärhamn/Tjörn
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av Dirq
    Jag har samma plan för min pärla.

    Men vart får man tag på en billig T28 från en Nissan 200SXS14 då?
    Och hur vet man att den är just den
    ( jag tycker nog att alla turbo bara är en massa nummer och siffer kombinationer som jag inte förstår)?
    Kolla in 200SX.nus forum, skall tydligen finnas aggregat till salu där ibland.
    Niklas Olofsson
    Kör/Äger: Svart SAAB 9-3 Aero Coupé MY01

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    524
    Medlem#
    6148
    Jag var innen på TM-motor och dom hadde en turbo dom kallade "T25/T28" för 3495,00Kr.
    Vad är det för skilnade på en sådan mot T28 som ni pratar om.
    Och är det inte ricktigt billigt för en turbo.

    Ni kan ju kolla länken nedan om ni vill.
    http://www.tm-motor.com/

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    2 784
    15t#6 kan räcka kanske.
    Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
    Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
    BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
    BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Nol/Alafors
    Inlägg
    582
    tjena...

    tdo4 15T #6 kan jag svar på imorgon vad den räcker till..

    mappning kl 10.

    tdo4 15 #6
    grönisar
    walbro 255L
    3" med race kisse
    x-flow.....

    skulle tippa på runt 300hk...

    återkommer

    mvh micke
    Saab 9-5 -00 SC stylad med Barnstol och Biopower.
    Toyota Mr2 Hybrid B204e

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    82
    Citat Ursprungligen postat av NoeffectZ
    Ja, om du inte tänkt bygga extraktor-grenrör..
    Lånar tråden en aning, men vad menar du med det? Måste man ha extern WG om man har extraktor grenrör?
    9-5 2,3t kombi-99, helt original ännu....

  12. #12
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 369
    Citat Ursprungligen postat av sqr-micke
    tjena...

    återkommer

    mvh micke
    Ja gör det!

    Alltså på vilken bil/motor?

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  13. #13
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    2 784
    Jag är också nyfiken för setupen liknar min, jag har också 15t#6, ngt sämre katt, dock bättre ic(om den där har en saab xf) men spridare å bränslepump är original på min. Frågan är om jag ska satsa på att byta ut spridarna också...
    Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
    Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
    BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
    BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 544
    Citat Ursprungligen postat av Sonny Hansson
    Citat Ursprungligen postat av NoeffectZ
    Ja, om du inte tänkt bygga extraktor-grenrör..
    Lånar tråden en aning, men vad menar du med det? Måste man ha extern WG om man har extraktor grenrör?
    Nej, det beror på om din turbo har en inbyggd wastegate eller en extern. dom lite hårigare aggregaten har en extern wastegate.
    9-3x TTID 20x9,5

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    82
    Citat Ursprungligen postat av lutte
    Citat Ursprungligen postat av Sonny Hansson
    Citat Ursprungligen postat av NoeffectZ
    Ja, om du inte tänkt bygga extraktor-grenrör..
    Lånar tråden en aning, men vad menar du med det? Måste man ha extern WG om man har extraktor grenrör?
    Nej, det beror på om din turbo har en inbyggd wastegate eller en extern. dom lite hårigare aggregaten har en extern wastegate.
    Oki, då fattar jag.... tror jag
    Jag trodde på det sätt NoeffectZ skrev, att det var tvunget med extern... anledningen till min undran är att jag väntar på mitt rör ska bli klart, och jag hade inte tänkt skaffa ett så hårigt agg till att börja med i alla fall.
    18,19T är det jag letar efter just för närvarande.
    9-5 2,3t kombi-99, helt original ännu....

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 544
    [quote=Sonny Hansson]
    Citat Ursprungligen postat av lutte
    Citat Ursprungligen postat av "Sonny Hansson":1cdibpbs
    Citat Ursprungligen postat av NoeffectZ
    Ja, om du inte tänkt bygga extraktor-grenrör..
    Lånar tråden en aning, men vad menar du med det? Måste man ha extern WG om man har extraktor grenrör?
    Nej, det beror på om din turbo har en inbyggd wastegate eller en extern. dom lite hårigare aggregaten har en extern wastegate.
    Oki, då fattar jag.... tror jag
    Jag trodde på det sätt NoeffectZ skrev, att det var tvunget med extern... anledningen till min undran är att jag väntar på mitt rör ska bli klart, och jag hade inte tänkt skaffa ett så hårigt agg till att börja med i alla fall.
    18,19T är det jag letar efter just för närvarande.[/quote:1cdibpbs]

    en td04 har som sagt inbyggd WG så då behöver du inte ett x-rör med uttag för en extern wastegate
    9-3x TTID 20x9,5

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    167
    Vilken MIT snurra kan gämföras med T28?
    Ng 900 speedparts steg3 styrbox, 3" från tubon racekat, svarta spridare.

  18. #18
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 839
    Citat Ursprungligen postat av Noobe
    Vilken MIT snurra kan gämföras med T28?
    TD04 18T

  19. #19
    Steg 2
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Munkedal
    Inlägg
    2 274
    och t25/28 vad blir de i mitsu mått på ett junifär
    9-5 Sportkombi 2,0T -99, Ng900 2,0T -95
    Ng 9-3 2,0T -05 ss

  20. #20
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    2 858
    Citat Ursprungligen postat av lutte
    dom lite hårigare aggregaten har en extern wastegate.
    Säger vad?

    Exempel så finns ju 3071 med WG, och den är ju god för 450 kusar, är inte den hårig?

    Nästa exempel: GT30R har även en variant med WG, den är god för ca 540hk, ptja den är ju inte särksillt hårig den heller


    Mvh Tomas.
    B256R@1100kg. SwedishPerformance.
    Att trimma är silver, lätta är guld.

Liknande ämnen

  1. Trimma NG9-3 B207 vilken turbo vid 300hk+
    Av tjohopp i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 16:08
  2. 300hk i en 9000 2,0 turbo års 90
    Av saalex i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 21:25
  3. Tips på motorrecept ng900 turbo (280-300hk)
    Av Turbo_Knuff i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 09:07
  4. Turbo som garanterat klarar 300hk ?
    Av BEEEMERBOY i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 15:04
  5. Maskera 2,3 turbo med 250-300hk som en under 180
    Av Torhult i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 18:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •