Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Nåt galet med minnet i el-stolen 93sc -07

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    43

    Nåt galet med minnet i el-stolen 93sc -07

    Förarstolen har tre minnen vilket jag tycker är kanon. Jag är lite petig med hur jag sitter och min sambo är mycket kortare än mig så hon har helt andra inställningar. Nu när jag köpte en ny bil var det en grej jag verkligen ville ha för att slippa leta en bra sittställning varje gång sambon kört bilen. Men nu är det så att minnet verkar ha en egen syn på sin uppgift än vad jag hade räknat med.
    Finns ingen riktigt röd tråd i hur det beter sig. Ibland blir det samma inställning som minne "1" på alla platser. Ibland hamnar minne "1" på minne "3":s plats och det blir tomt på "1" & "2". Ibland försvinner bara "3" osv...

    Sålänge bilen är igång ändras ingenting och det händer inte varje gång bilen är av heller. Sen känns det som att det blir lite "fel" på minnena ibland. Alltså att den ändras som den ska fast mindre än det var inställt t ex. Som att den tappar initieringen eller nåt sånt.
    Någon som vart med om dett eller kan säga vad som kan vara galet!?

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 168

    Re: Nåt galet med minnet i el-stolen 93sc -07

    Ett vanligt fel är att när man kliver ur bilen så går man emot knapparna med vänstra låret. Ofta plingar det till lite som det gör när man lägger in ett läge i minnet. Har man då flyttat stolen lite så lär man in det nya läget på en slumpmässig knapp.

    Tänk på det, och säg till frugan att tänka på det, och se om det är det som är problemet.

    Många upplever också att speglarnas läge ändrar sig helt plötsligt. Det är samma "fel där". Man duttar till på en minnesknapp på väg ut ur bilen, tillräckligt mycket för att speglarna ska röra sig till läget, men inte så att stolen rör sig.

Liknande ämnen

  1. OG9-3 Drar galet med olja
    Av Mr_MAd i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 00:23
  2. Galet mycket snö på 3 dagar
    Av Hamilton i forum Tidsfördriv
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 23:10
  3. Galet ladd 2.0T -97
    Av Tobbe900T i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 17:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •